Co se mi u i20 Style nelíbí

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od jirikstbk »

Protože už jsme 20 let po převratu a může se sdělit i negativní názor, dovolil jsem si po 1000 ujetých km jako zákazník napsat svůj názor na to, co mi vadí na i20 Style. Dopis jsem však pozdržel až do doby, kdy jsem měl najeto 3000 km. Zde je jeho znění.
Dobrý den,
možná by dovozce a potažmo i výrobce mohla zajímat zpětná vazba od zákazníka.

Hodnocení kladných věcí nebudu uvádět, je jich plno v každém redakčním testu a s většinou z nich se ztotožňuji. To je skutečnost. Uvedu tedy pouze ty věci, které by se dle mého soudu mohly v příští generaci změnit. Pro body 1 a 2 uvedu, že to jsou záležitosti, které příští koupi vozu značky Hyundai zcela jistě zabránily. Auto s těmito nectnostmi bych už skutečně nikdy nekoupil a jsou to určitě záležitosti, na které se u příštího auta zaměřím. Dá se sice na ně zvyknout (co jiného, že?), ale vůbec mě to netěší.
Mé poznámky se týkají vozu i20 v provedení Style s motorem 1,4 DOHC CVVT 16V. Auto nepoužívám denně, ale pouze pro výlety, návštěvy a jako nákupní tašku. Do práce naštěstí mohu chodit pěšky. Takže můj obvyklý nájezd je někde kolem 5000 km ročně.

1) řazení
Už několikrát se mi stalo, že jsem omylem zařadit místo zpátečky 1. rychlostní stupeň a naopak. Při tom jsem si vzpomněl na tragickou nehodu, kdy matka omylem usmrtila své malé dítě, když omylem zařadila zpátečku. Tuto nehodu jsem si dohledal a kupodivu se jednalo o vozidlo značky Hyundai. Náhoda? Já mám za to, že ne. To že tam je zvuková signalizace nic neřeší. A lidi, kteří matku jednoznačně odsoudili nevěděli o čem mluví. Já bohužel vím z vlastní zkušenosti jak málo stačí k tomu, aby se tato tragická událost mohla znovu zopakovat.

2) podvozek
Ano, možná je tak tvrdý podvozek vhodný pro závodní vozy, ale určitě ne svou tvrdostí pro české silnice. Při koupi vozu navíc zapomněli v servisu upustit tlak v kolech na předepsanou hodnotu a když jsem při cestě domů najel na hrubozrnný asfalt na místní okresce, tak jsem nechtěně donutil manželku zmlknout. Auto tak poskakovalo a vibrovalo, že vibrovala i čelist a hlasivky a najednou nebylo možné mluvit. Upuštěním tlaku v pneumatikách se to částečně zlepšilo, ale jízda po betonové dálnici mezi Vyškovem a Brnem je i dnes skutečnou "lahůdkou". I ve srovnání s vozy značky Škoda, které jsou známy svým tvrdě naladěným podvozkem, v tvrdosti podvozku i20 vyhrává a to vysoko na body.
Ani poměrně dobrá audio výbava nedokáže vibrace celého auta a také hluk od (mizerných) pneumatik v rozumném rozsahu hlasitosti přehlušit. Takový rachot pří jízdě po panelové dálnici jsem v žádném jiném autě dosud nezažil. A hluk od pneumatik jde do prostoru vozu nejen na dálnici. Proto ta vsuvka o mizerných pneumatikách a možná i o špatném odhlučnění interiéru vozu od vnějšku.

3) spotřeba
V katalogu je pro motor 1,4 DOHC CVVT 16V uváděna kombinovaná spotřeba 5,6 l/100km. Docela by mě zajímalo jakým kouzlem ji lze docílit. Jezdím plynule s tzv. lehkou nohou, nebrzdím zbytečně, prudce se nerozjíždím ani neakceleruji, krátkých tras do 20 km bylo ve sledovaném období minimum. Otáčky motoru se pohybují v rozsahu +- 500 kolem 2000 rpm. Pouze při jízdě na dálnici nebo při nutnosti bezpečně předjet jsou otáčky výše k cca 3000. Přesto aktuálně mám průměrnou spotřebu 7,45 l/100km při měření na plné nádrže. Údaje palubního počítače se od této hodnoty liší, jsou nižší.
Radu používat vzhledem ke konstrukci motoru vyšší otáčky jen jsem použil jednou při cestě ze Šternberka do Hradce Králové a zpět přes Svitavy. Při této cestě jsem řadil vyšší rychlostní stupeň později a snažil jsem se udržovat otáčky nad 2500 v maximech při předjíždění až k 3500 rpm. Výsledkem bylo při obsazení vozidla 2 osobami a obvyklé rychlosti kolem 100 km/hod, nejčastěji v koloně jedoucích vozidel, 11,69 l/100km. Zajímavé to zjištění. Bohužel ne příliš optimistické.
Uváděných 100 HP je tedy pěkné číslo, ale při jakých otáčkách a jaké spotřebě. Teď jen doufám, že se tato skutečnost časem až se motor uvolní změní a ustálí se alespoň pod 7 litry. Velké zklamání.

4) "dlouhá" jednička
Už mi za mých více jak 30 let řidičské praxe prošlo rukama mnoho osobními aut různých velikostí a značek, ale tak často, jako je tomu u i20, mi ještě při rozjíždění motor nikdy nezhasnul. Přitom naprostá většina z těchto aut měla také zážehové motory s různým náběhem km.
To, že křivka točivého momentu motoru je taková jaká je, beru už na vědomí. Možná právě proto také nebyla uvedena v katalogu. Nechápu ale vzhledem k jejímu průběhu odstupňování řazení. K čemu mi je to, že mohu jet na 1. stupeň skoro 40 km/hod a přitom pro plynulé rozjetí do sebemenšího stoupání musím motor vytáčet? Jinak zhasne. Prostě a jednoduše motor "od spodu netáhne" a to tak, že vůbec. A odstupňování řazení s tím bohužel vůbec nekoresponduje. A zmíněných 100 HP je až někde v nedohlednu. Možná také proto jsou volnoběžné otáčky po nastartování teď v tomto chladném období 1300 rpm. To, že motor občas po nastartování jen tarokuje a nejde zvýšit otáčky, pomíjím. Snad technik časem přijde na důvod. Resetování elektroniky důvod neodstranilo.

5) řadící páka drhne
To, že řazení 1 - 2 a 2 - 3 od začátku hodně drhlo, jako by někdo zapomněl obrousit otřepy od vysekávacího lisu na kulise řazení, není zrovna příjemné. Časem se to prý zlepší. Asi když se otřep obrousí. Jak je ale zřejmé z diskuzí na Internetu, tak podobnou zkušenost má více lidí.
Pozn. po 3000 km - drhnutí při řazení se skutečně zmenšilo. Je však stále znatelné.

6) stále "něco" drnčí v palubní desce před spolujezdcem nebo u dveří spolujezdce Při jízdě po panelové dálnici nebo hrbolaté okresce se z toho prostoru ozývají pazvuky. Určení zdroje je zatím nemožné. Podle diskuzí na Internetu opět nejsem sám, kdo tento problém eviduje. Technik příčinu nenašel. Takže drnčíme dál.

7) ztlumení osvětlení palubní desky
Příjemná vlastnost, ale konstruktér tak nějak zapomněl, že tam jsou také kontrolky potkávacích a dálkových světel. A ty při ztlumeném osvětlení přístrojů velmi nepříjemně oslňují. Zejména modrá kontrolka dálkového světla. Takže celé ztlumení osvětlení je ve výsledku k ničemu, protože když při maximálním ztlumení přepnu na dálkové světla, tak je to cca stejné jako by mě oslnilo protijedoucí auto.

8) použité plasty
Obligátní měkčené plasty uváděné v testech jako nedostatek pomíjím, ale když už nebyly použity, tak alespoň mohly být použity plasty odolnější proti oděru a méně lapající prach. Škrábance (aktuálně v kufru a na palubní desce od klíčů zapalování) moc estetické nejsou. Prach je možné utírat skoro denně.

9) chybějící vyhřívání zpětných zrcátek
Je uvedeno v ceníku a tedy i zaplaceno ale nebylo namontováno. Řešeno až po reklamaci. Jenže montáž je cca 1/2 pracovního dne ztraceného času v Olomouci. S tím souvisí problém jak si to zařídit v zaměstnání. A při tom k tomu tak nějak nemuselo vůbec dojít. Jen se někde něco zadrhlo. Mě to něco stálo 2 x 20 km na benzínu a 1/2 dne ztráty času. Vzhledem k počasí, které při montáži bylo, nic příjemného. To také o něčem svědčí. Opět pomíjím to, že doplnění vyhřívání bylo po reklamaci provedeno až po relativně dlouhých 2 měsících.

10) Přepínání dálkových a potkávacích světel Na moje gusto je tam příliš silná pružina. Velmi nepříjemné.

11) materiál sedaček
Neumím definovat v čem je u použitého materiálu problém, není to můj obor, ale když mne i mé spolucestující po ujetých cca 200 km bolí (spíše pálí) od sezení zadek, tak asi nebude něco v pořádku. Přitom sádelnatostí zrovna já, ani mí obvyklí spolujezdci netrpíme. Ale zkušený čalouník by to asi vědět mohl. Bohužel to vypadá, že u konstrukce sedaček zrovna chyběl.

Závěr.
Vyjmenoval jsem sice samé negativa, to ale neznamená, že jsem s autem tak nespokojený, jak by mohlo z textu vyznít. To ne. V dané nabídce a daném čase si stále myslím, že to byla dobrá volba a s autem je na kvalitním asfaltu docela příjemné svezení. Kriteriem pro koupi byly vybavenost, rozvor a tedy prostor pro osádku, velikost kufru a v neposlední řadě i cena. Pouze uvedené nedostatky kazí resp. udržují horší povědomí o značce Hyundai. Na evropské a japonské vozy, stále ještě něco chybí. To "něco" jsem se pokusil shrnout do 11 bodů podle stupně závažnosti tak, jak je vidím já.

S pozdravem
blablabla

PS.
Tyto poznámky jsem sepsal po ujetí cca 1000 km, ale neodeslal. Dnes mám najeto cca 3000 km a na uvedených bodech nemám co změnit. Upravil jsem na nich pouze aktuální hodnoty spotřeby paliva a výsledky provedených změn. Nic víc měnit nebylo potřeba. Takže bych si dovolil tvrdit, že tyto připomínky stále trvají.
Kupodivu mail v koši neskončil a i když měla odpověď v předmětu uvedeno [SPAM], tak jsem dostal na své podání odpověď.
Děkujeme Vám za Váš mail a za vyčerpávající zpětnou vazbu od uživatele. Všechny informace budou předány výrobci k dalšímu použití.
Jenom mi v krátkosti dovolte reagovat k několika bodům na vysvětlenou:
1) Řazení - v případě řazení zpátečky je nutné použít (ukázováčkem vyzvednout) pojištovací kroužek na řadící páce, bez toho tam nelze zpátečku zařadit. Vámi popisovaná nehoda byla skutečně s vozidlem Hyundai, nicméně se jednalo o vozidlo Scoupe, které má jiný druh řazení (zpátečka je klasicky doprava a dozadu), tato nehoda byla způsobena jasnou chybou řidiče.
2) Podvozek - byl konstruován na "evropské" poměry a protože vozidlo i20 si kupuje široká škála uživatelů, je problematické vyhovět všem uživatelům, v minulosti jsme byli kritizováni za příliš "měkký" podvozek. Souhlasím s Vámi, že samozřejmě záleží na typu pneu a hlavně komunikaci (úsek mezi Vyškovem a Brnem je spíše polygonem než dálnicí). Samozřejmě opomenutí kontroly tlaku v pneu je jednoznačně pochybení servisu.
3) spotřeba - spotřeba uvedená v TP je teoretická spotřeba, která je změřena v laboratorních podmínkách a přepočtena, takže se může lišit od skutečné spotřeby. Nicméně hlavními faktory ovlivnující spotřebu je stav vozidla, profil tratě, způsob jízdy, použití spotřebičů, motor studený nebo teplý atd. Podle našich zkušeností se hodnota spotřeby může lišit až o 3l/ 100km podle výše uvedených podmínek. Pro Vaši informaci uvádím, že na stejném vozidle jsme dosáhli spotřeby blížící se údaji v TP.

Ostatní body jsou záležitostí konstrukční a nebo servisu. V případě servisu se prosím obraťte na servis s předvedením závad, aby je mohli odstranit.

S pozdravem a přáním mnoha štastných kilometrů

podepsáno
Mám za to, že bylo odpovězeno zdvořile a jasně a proto si dovoluji mimo mou korespondenci zveřejnit i odpověď.

Jen k ní doplním:
ad 1) Že je potřeba ukazováčkem zvednou pojišťovací kroužek, jsem už tak nějak za dobu provozu stačil zjistit.
ad 2) Evropa nekončí u Rozvadova a i v Germánii také nejsou všechny cesty příkladně hladké, tak nevím, která Evropa je myšlena. Opomenutí servisu jen zvýraznilo tvrdost odpružení, nenastavilo úplně jiné podmínky.
ad 3) Možná na zkušebním polygonu, tomu bych i docela věřil. Přesto doufám, že se spotřeba časem umravní. Momentální mi způsobuje lehké deprese.

Pro dokreslení přidávám tabulku, ve které si spotřebu sleduji. Vždy plná nádrž. Pro všímavé uvádím, že skutečně i20 nemá nádrž na 50 litrů, ale v té době jsem sbíral body od OMV a když mi došel benzín, tak jsem vzal jen pár litrů u jiné čerpačky a při plném tankování toto připočítal. Ve sloupci G je aktuální spotřeba za poslední tankování. Ta je ale ovlivněna tím, jak je citlivá pistole u stojanu. Podle zkušenosti jde po prvním vypnutí pistole dolít až 2 litry. Což už nějaké to deci aktuální spotřeby ovlivní. Proto je přesnější spíše další sloupec s průměrnou spotřebou od doby uvedení do provozu.
Obrázek
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22822
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od Hardcam »

Ad 1/ Scoupe ma prevodovku klasicke hacko, i20 nikoliv. Trochu zcestne prirovnani, ne? Ridicka Scoupe byla pouze krava, ktera neumi zaradit kvalt - splest se 1 s R u teto prevodovky muze opravdu jen idiot nebo opilec. Zpatecku nad/pod jednickou ma kazdy Opel a dnes uz i Skodovky, nevim, v cem je problem spravne zaradit rychlost.

Ad 3/ Co cekas od motoru, ktery ma najeto 3000km? Pockej dalsich 7000km, pak by se melo snizeni spotreby projevit. Mimoto spotreba uvadena vyrobcem je merena za idealnich podminek a urcite jinymi metodami, nez jizdou v zasnezenych Krkonosich. Dale jiste zalezi na tom, jak tlacis na pedal, jak radis, kde jezdis, ale to pro Tebe urcite neni novinka. Kde se s autem pohybujes?

Ad 4/ i20 neni jedinym modelem s dlouhou jednickou, osobne mi vyhovuje, je spousta situaci, kdy se da vyuzit. Jde o zvyk. Doba jde dopredu, nemuze byt vsechno pri starem.

Ad 7/ Opet vidim vyhodu v oslnive kontrolce dalkovych. Na silnici potkavam spoustu idiotu, kteri pravdepodobne tuto kontrolku nemaji vubec. Tobe prijde rozumne, aby se ztlumovaly kontrolky dulezite pro beh auta? Pak teda smekam, ja mam rad o aute prehled a doufam, ze nepotkam takove, ktere vystrazne nebo jine kontrolky vubec nezajimaji a nejradeji by je ztlumili navzdy.

Ad 10/ Feedback pacek je pro :hyu: typicky, mozna je lupnuti pomerne razantni, ale aspon jej ridic dobre vnima.

Ad 11/ Sedadla je jedina vizualni vec, ktera me od i20 silne odrazuje, respektive kazi celkovy dojem z auta. Material je hned druha vec. S tim souhlasim, tohle se opravdu nepovedlo. Kamarad mi dal moznost posadit se do kozene verze, detsky tvar sedacek pominu, na bocnim vedeni si nepotrpim, ale material je dobry. Tudiz pokud i20, jedine kozenou.

Scoupe:
Obrázek
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od jirikstbk »

Jak jsem uvedl, je to MÉ hodnocení s 30 lety řidičské praxe. A ne jen s vlastními auty, to skutečně používám jen jako tu nákupní tašku. Bohužel musím jezdit i auty služebními. Tím chci říct, že najetými km bych se asi nepočítal mezi tzv. sváteční jezdce. Zkušenosti jiných majitelů se ale jistě mohou lišit.

Jinak k té zpátečce. O Scoupe jsem se dozvěděl až z odpovědi. Tímto beru svou poznámku zpět. Ovšem jen do doby, než se stane další obdobná tragédie s kloboučkem. Známý si také pořídil i20 1,2 Comfort a když vyjížděl z řady stojících aut, tak dupnul na brzdu až při letmém dotyku s autem za ním. Bavil se s manželkou a při navíc ještě zapnutém rádiu přeslechl pípnutí a senzory nemá. Od té doby se také naučil postup, který už používám já, nejdřív zařadit 2 a z ní pak teprve 1.

Jak tlačím na pedál píšu v tom příspěvku a bydlím na severu Hané. Takže převážně rovina. Jediná delší jízda přes kopečky byla za těch 11 litrů. Pokud se po 10kkm dostanu pod 6 litrů, tím líp.

Kontrolka - nevím, jak dalece u tvého auta tlumení palubní desky funguje (neznám to auto), ale zkus si ji při cestě v noci stlumit na minimum (při jízdě po dálnici je to více než příjemné) a pak ty světla dálkové zapni. Ne hned, ale až tak po hodině, co pojedeš na potkávačky. Pak poznáš o čem píšu. A idiot zůstane idiotem, nějaká kontrolka ho vůbec netankuje. Bude svítit i tak. Zejména, když se dá na její svit zvyknout. Ale ono to je jen o tom šoku při přepnutí a tam i ten idiot bude mít stejný problém.

Feedback - u všech ostatních aut co řídím nebo jsem řídil stačí obvykle jen lehce potlačit malíčkem bez toho, aby se tomu věnovala pozornost. Tady je třeba skutečně zatlačit - a věnovat tomu pozornost. Je to dobré, není to dobré? Kdo ví?
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od matysekul »

Vy máte při zařazení zpátečky zvukovou signalizaci? My ne. Co se týče zbytku,musím jen pochválit za obsáhlé hodnocení. Ale dle mého názoru a po zkušenosti s českým dovozcem,je to pouze házení perel sviním.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22822
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od Hardcam »

Spotreba 100% pujde jeste dolu. Na Hane to neznam vubec, ale kopcovity kraj to snad nebude, ne? Ono kombinovana spotreba je asi ten nejosemetnejsi udaj, co lze vytvorit...nevypovida vubec o nicem - kolikrat se Ti s i20 povedlo na jeden zatah jet 50km v obci a 50km mimo ni? Jakykoliv start, rozjezd, zaply spotrebic, kopec, to jsou dalsi deci benzinu navic plus nezajety motor...
Prepodovka podle myho nazoru nemue za to, ze se Tvuj znamy misto rizeni venoval manzelce. To taky klidne mohl nekoho prehlidnout v zrcatku a mel bys dalsi katastrofu s Hyundai a jeho prevodovkou :mrgreen:
Co se tyce te packy, skutecne mi to nevadi. Nijak jsem nad ti za posledni roky vubec nepremejslel. Co se kontrolek tyce, jde mi to jako u Tebe. Budiky a klimu muzu ztlumit skoro uplne, kontrolky ne...jenze jedina kontrolka, ktera pri ceste muze svitit, jsou "dalkove". Rad to necham jak to je, jsem rad, ze na ridice aspon nekdo mysli. Tak, jako se Ti auto samo zamkne, kdyz do nej nevlezes, vsechny tyhle detaily ocenuju.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od alarm »

Ja viem, že máš nové auto a servis by mal riešiť tvoje problémy.....ale sú v živote chvíle, keď to neplatí.
Rezonancie od spolujazca:daj dole odkladaciu schránku spolujazca, a gumeným kladivom to preklep.Pokial to v servise skúšali tak, že hladali, čo je uvolnené, nemuseli nájsť nič.Poklep to mnohokrát vyrieši.Stačí ak máš opretý káblový zvazok o nejaký plastový kryt.
Čo sa týka spotreby, myslím, že máme rovnaké motory, akurát ja mám ťažšie auto a jazdím sice po rovine, ale v prepchatej Bratislave.Každý deň stojím v kopci na vjazde na dialnicu, a tých 500 m je utrpenie- spojka, jednotka,6m vpred,spojka vyradiť,brzda.........
V priemere mám (odhadujem) 5x viac semafórov,prechodov pre chodcov.....
Spotreba po zhruba 27 000 -7,2l-údaj počítača
Pretiahnutá jednotka- dosť ju využívam, najmä v prípadoch, keď idem na hlavnú a odbočujem v ľavo, a po hlavnej v oboch smeroch je nepretržitá premávka. Ak sa tam chcem zaradiť, nemám čas preraďovať,- jednotka, plný - :D/ a už som zaradený s rýchlosťou okolo 40 km/h-ja si to chválim.
Po dialnici na tachometri 136km/h = 130- tiež nechodím 90-kou.
Vôbec to nešetrím, ale nepočítam, kolko kvapiek paliva som dokvapkal do plnej nádrže.
Kedysi som si tiež písal,kolko som natankoval,kde,čo to stálo, ale bolo mi to na dve veci....pretože ak som s autom niekam chcel ísť a musel, benzín nerozhodoval.
Ja skôr robím bilanciu na dlhé trasy-napr-Chorvatsko. Tam si viem spočítať, že ma vyjde lacnejšie ísť autom ako autobusom,to už nevravím o pohodlí.
Ale v meste, ak sa dá, zaradím 5 aj pri 55-ke, niekedy preraďujem :1, 2, a 5.
Takže mi je záhadou tvoja spotreba. :-k :-k :-k
Kontrolka diaľkových-bodaj by svietila vodičom priamo do oka. :mrgreen:
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od Amalfi »

Musim vyjimecne souhlasit ve vsem co psal v pvnim komentari Hardcam.
jen dodam
ad 2) Mne podvozek prijde presne takovy jaky mi vyhovuje. Vice komfortu a pritom stejna tuhost je u i30 - holt jine zaveseni zadni napravy.
ad 3) doplnim ze ja se se spotrebou dostal maximalne na 8,4 a to na dalnici kdy jsem misty jel 200+ v zavesu za rychlejsimi auty. Jinak jsem mel spotrebu i 7.2 , v kazdem pripade je muj prumer za 5200 km 7.6. Ale mam jiny motor, tak to je jen takova informace. A me otacky jsou vzdy! nad 2000nez se motor zahreje prerazuju pod 3000. Jezdim na pohodu a hlavne nevyrazuju z kopce. Kdyby ve mne obcas nebouchli saze :twisted: tak jezdim za 7.
ad 4) souhlas s Hardcamem - ano i na 1. uz jsem parkrat zdechl, ale vyhovuje mi, ze je delsi
ad 5) tento problem ja nemam
ad 6) v drnceni jsme na tom stejne... ale abych pravdu rekl uz jsem ho pekne dlouho neslysel
ad 7) a 10) osvetleni pristrojovky a packy - tak to mi problemy nedela vubec.
ad 8) a 9) - holt s tim jsem se smiril, vnimam to samozrejme jako problem taky
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od amaize »

to jirikstbk : nechci tady hodnotit tvůj názor a zkušenost na i20 , ale jedno mi nedá,zpátečka, měl jsem sedm let megana a "NIKDY" se mi nepodařilo zařadit něco jiného než jsem chtěl , a řadila se :prstýnek nahoru a tak jak 1 , jde asi o zvyk,nevím jakými auty jsi jezdil dříve,ale píšeš tu že jsi vystřídal více aut a zároveň i najezdil nějaké ty kilometry,a právě k tomu mám názor , že pokud jezdím jen jedním autem tak si musím zvyknout jak co chodí,ale pokud střídám více aut pak musím být pozorný ve všem do čeho sednu,tak by se dotyčný řidič měl chovat a určitě to není na škodu
co se týče spotřeby budu mlčet mám jiný motor a jsem spokojen ta kappa se jim fakt povedla :D/
palubka mi nejde stlumit,jezdím docela dost v noci,ale že by mne to oslňovalo :-k se nedá říct,to bude a si o subjektivním pocitu každého řidiče
zrcátka mi vyhřívají hned od zakoupení
no a sedadla(materiál) mám "asi" jiné než ve stylu,nepřipadá mi že by byly nepříjemné a to jsem z i20 už jel i pár dálkových jízd,jak v létě tak i teď v té slotě,nadmíru si pochvaluji tvrdost sedadel, vysvětlení už jsem tu psal někde,myslím debata to byla zrovna z hardcamem, mám problém z páteří a sezení je balada :D/
podvozek je fakticky tuhží,ale že by nám drkotaly zuby, tak to zas né :wink:
to přepínání dálkových je asi záměrně tvrdé,aby sis náhodou a to né jen ty při přepínání blinkrů nazapl dálkové,holt né všichni mají stejnou motoriku prstů nebo ruky, kdyby mi otec dovolil nafotil bych ti jeho ruku a nebo přímo nafilmoval jak on zapíná blinkry na corse :mrgreen: byla by to tu chlama tomu věř,ale to je jen na okraj ,
to mi více vadí při zapnutí zadní mlhovky a následnému vypnutí světel - že je to třeba tak trochu přemoci silou a dost to lupne
na plasty a neplasty se práší všude a u všech aut,jen rada možná zbytečné, nepoužívat nic jen to co nechytá(jak píšeš) prach,ale stejně ti to nepomůže,to je hold úděl palubek,vždyť málokdo jezdí z vypnutým ventilátorem a pouze vnitřní cirkulací
jinak potěší , že i přes to vše jsi z :hyu: i20 spokojen,jsme tak nějak skoro stejně zralí, ale názory můžeme mít různé a vo tom to je :mrgreen:
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22822
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od Hardcam »

amaize: se mnou asi ne-e, nebo si nevzpominam. Dobre bocni vedeni je skvela vec, o tom neni pochyb, ale mam pocit, ze v testech a obzvlast tech komercnich, to posuzuji mozna tak z obrazku a nebo maji vuci kategorii aut nesmyslny naroky. i20 neni Civic, kterej ma bocnice dost vysoko a uprimne jsem se v sedacce citil jak vezen - nastup a vystup bylo taky neco. Je to bezpecny, ale nepohodlny. Mne tvrdost/mekkost sedacek u :hyu: naprosto vyhovuje. U levnych i drazsich modelu. Ani po 1000km na jeden zatah mi neboli zada nebo zadek a to mam zhruba 4 roky se zady problem (lecim se, beru i antibiotika). Za to z Pezotu, Skodovek a dokonce i X5 (jel jsem s ni nekolikrat pro auto do Nemecka) jsem byl rozlamanej.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od amaize »

to už je davno,bavili jsme se spolu,to tu ale neřeším,s těma nesmyslnyma naroky souhlasim,kokoti prvni sedi v kaře za 2 mega pak vezmou maly vůz a je to holt pro ně plečka, ale prodava se stale větší počet těch malých pleček než těch kár, a myslím že každý si kupuje autí pro sebe takže ho má i tak trochu neli víc odzkoušené,nebo by aspo´ˇn měl mít, holt 100 hlav 110 tlačenek,jak by řekl pepan :mrgreen:
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
x-bat
*
Příspěvky: 81
Registrován: 11 dub 2009, 14:14
Bydliště: Brno

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od x-bat »

Kdyz uz tady toto tema vzniklo, tak se taky vyjadrim :)
Nelibi (najeto 3,5tis.):
- problem s vyhrivanim zrcatek
- zpatecka - se urcite zasmejete, ale s tou zpateckou mam stejne zkusenosti jako autor prvniho prispevku... uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem ji tam zaradil a nebyla tam - to je taky duvod, proc uz jsem dokazal auto skrabnout (malinko pri parkovani - pri couvani do kopce do rady stojicich vozidel - proste zpatecka nesmi zklamat)
- razeni - celkove drhne (ale to je novotou vozu)
- tuhost podovozku - co si budeme namlouvat, na nase silnice mohl byt nastaven jinak...
- tah v nizkych otackach - byt mam 1.4 benzin, tak rozjezd do kopce ve 3 lidech neni uplne hladky

Jinak merim 188cm, v aute mam spoustu prostoru, operka mi plne vyhovuje, mam ji akorat, ruku mam polozenou bez problemu behem rizeni. Prumerna spotreba bude zatim max. 7l, snazim se jezdit hodne s volnou nohou, ale pri rannich zacpach se proste na 6l/100km nedostanete - jedine, ze bych to auto tlacil :D S autem je pouze spokojenost, ty veci, co se mi nelibi, jsou drobnosti a da se bez problemu zvyknout - s**e me akorat problem s temi zrcatky... Nove auto a uz jsem musel resit vymenu disku (pri koupi vozu udelal autosalon chybu a chtel mi dat Style na plechovych discich) a ted me cekaji zrcatka. Tyto zbytecne navstevy servisu neberu...

No, a ted si jdu vyzvednout auticko prezute na zimni pneu =D> EDIT: prezuto, disky jsem nechal puvodni, tzn. 15" lite disky, stejny rozmer pneu jako v lete, tj. 185/60, cena me mile prekvapila - 600kc 8)
Old: i20, 1.4 Style, Ice blue + modry interier (budiž mu země lehká)
New: Renault Megane Grandtour III GT220, 2.0 (162kW)
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od jirikstbk »

Pánové, díky za vaše postřehy.
Jak už jsem psal výše, ty body jsou MÉ zkušenosti. Neříkám, že jiní nemohou mít názor jiný. V každém případě první 2 body mě hodně zlobí a zejména s řazením se stále rvu.

Jak jsem psal, jezdil jsem za 30 let co mám řidičák s mnoha vozy, ale se žádným z aut, které mi přišlo do ruky (nepřesedávám z auta na auto, s každým jsem jezdil delší dobu) jsem se s řazením a zejména zpátečky nikdy tak nepral. Možná to bylo tím, že jsem byl mladší, tvárnější a že to tehdy prostě tak jinak nešlo, ale kupodivu mám i zkušenost s jinými moderními auty a tam prostě ten problém nemám. I když se musí pro zpátečku něco nějak stlačit, tak rozdíl mezi zpátečkou a 1 je vždy výraznější. Takže pokud by ubrali tuhost u přepínáni světel a přidali u zpátečky, nebylo by to špatné. :-k

Jinak poznatek z dneška. Vyjel jsem s čistým autem a cestou projel pomalu cca 100 m úsekem, kde byl zbytek "umytého" bláta, kdy vozili přes cestu řepu a auto ja zapráskané až skoro po kliky. Vidím to tak, že buď budu muset doplnit nějaké širší přední zástěrky (což je blbost) nebo umývat častěji, než bylo u mě dosud zvykem. #-o
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
dj.brouk
***
Příspěvky: 517
Registrován: 09 úno 2009, 14:09
Bydliště: Ostrava

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od dj.brouk »

jirikstbk píše:Pánové, díky za vaše postřehy.
Jak už jsem psal výše, ty body jsou MÉ zkušenosti. Neříkám, že jiní nemohou mít názor jiný. V každém případě první 2 body mě hodně zlobí a zejména s řazením se stále rvu.

Jak jsem psal, jezdil jsem za 30 let co mám řidičák s mnoha vozy, ale se žádným z aut, které mi přišlo do ruky (nepřesedávám z auta na auto, s každým jsem jezdil delší dobu) jsem se s řazením a zejména zpátečky nikdy tak nepral. Možná to bylo tím, že jsem byl mladší, tvárnější a že to tehdy prostě tak jinak nešlo, ale kupodivu mám i zkušenost s jinými moderními auty a tam prostě ten problém nemám. I když se musí pro zpátečku něco nějak stlačit, tak rozdíl mezi zpátečkou a 1 je vždy výraznější. Takže pokud by ubrali tuhost u přepínáni světel a přidali u zpátečky, nebylo by to špatné. :-k

Jinak poznatek z dneška. Vyjel jsem s čistým autem a cestou projel pomalu cca 100 m úsekem, kde byl zbytek "umytého" bláta, kdy vozili přes cestu řepu a auto ja zapráskané až skoro po kliky. Vidím to tak, že buď budu muset doplnit nějaké širší přední zástěrky (což je blbost) nebo umývat častěji, než bylo u mě dosud zvykem. #-o

Umývání neřeším,není to tak na mé barvě vidět. :lol: :lol:
Člověče mě tam jde zpátečka v pohodě,žádný problém s tím nemám,tak nevím. :D
Hyundai I20,1.4/74 kw comfort,dark grey-od 18.3.09
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od alarm »

jirikstbk:
môže tam byť ešte jeden problém, na ktorý sme zabudli.
Keďže radenie je robené lankami, nedá sa vylúčiť zlé nastavenie :arrow: ťažkosti pri radení.
Skús si sadnúť do inej i20, trebars v predajni a nech si niekto, kto má i20 sadne k tebe :arrow: porovnanie
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
feflo
*
Příspěvky: 63
Registrován: 16 lis 2009, 09:32
Bydliště: Ostrava

Re: Co se mi u i20 Style nelíbí

Příspěvek od feflo »

ad. jirikstbk : ...mozna je to tim, ze jezdim jen asi 18 let (sice denne a vetsinou po meste - cca 2500 - 3000 km/mesic) a nejlepsi auto, se kterym jsem delsi dobu jezdil byla Volha (krome Mitsubishi L 300), ale nesouhlasim skoro s nicim (samo, ze je to vec osobniho nazoru). Jen o materialu sedadel zatim v podstate nic nevim, protoze jsem na holych nejel v horku, ale mam potahy... Zato ale souhlasim s hardcamem (opet krome sedadel-nemam zkusenost).
Co se tyce spotreby, mel jsem v aute (i20), ktere ma najete asi 500 km na ceste, kde byl podil mesto/mimo cca 50/50, pricemz mimo se jelo mezi 100 a 120 km/h, spotrebu 6,2 l/100 km.
Hyundai i20 1,4 Style Red
Pred tím : Škoda 120 L (37 kW), Škoda Felicia 1,3 Atlanta benzin (50 kW)...(pracovně Mitsubishi L-300, Volha, Škoda 125 L, Favority, Felicie, Avia Furgon...)
..."Helejte se, ze mně blbce neuděláte - ja uz blbec sem"...
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“