Problematické radenie rýchlostí

Evropský nástupce Sonaty

Moderátor: Moderátoři

Charlie606
Příspěvky: 8
Registrován: 10 úno 2014, 00:04

Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od Charlie606 »

caute,
mam 1,5 ročnú i40tku. Som s ňou celkom spokojný az na problematické radenie rýchlosti, hlavne prvý a druhý stupeň. Je to dosť výrazne pri nižších teplotách. Už sme skúsili aj nejaký kvalitný racing prevodovkovy olej, ale nič. Skôr si myslím, ze je to vada prevodovky. Z autorizovaného servisu sme, na základe podporného vyjadrenia importéra, dostali vyjadrenie, ze je to štandardne. S takým vyjadrením nemôžem byť spokojný, nakolko sa mi stalo min. dvakrát, ze som na križovatke potreboval rýchlo zaradiť jednotku a mal som co robiť, aby som ju zaradil a neohrozil tak blížiace sa auto. Viete mi prosim poradiť co s tou prevodovkou môže byť. Predtým som mal škodu Octaviu, to sa nedá porovnať. :?
Reklama
 

Uživatelský avatar
hanz.1
**
Příspěvky: 131
Registrován: 12 dub 2007, 22:07
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od hanz.1 »

Bohužel, je to pravděpodobně "vlastnost". Za studena se musí na tu skříň opravdu velmi langsam. Už jsem si na to zvyknul a dá se s tím žít.
i40 CRDi Style + Navi
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8989
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od idam.i »

S tým by som nesúhlasil.Neviem aký motor má Charlie606 , na rozdiel od Hanz.1 ja mám benzín.Radenie ide úplne exclusívne,prefektne lahko.Takže vlastnosť to určite nie je.Podobný problém mali niektorí kolegovia s i30. :-k Skús mrknúť,či tam nemajú návod na riešenie. :idea:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
milan74kb
**
Příspěvky: 387
Registrován: 03 bře 2010, 16:06

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od milan74kb »

ako to tak sledujem tak je to "vlastnost" crdi motorov napriec modelmi (i40, ix35, ...). Benzin je na tom asi lepsie.
2013 Hyundai ix35 2,0 CRDi 135 kW 4x4 Premium Navi (6MT)
(paket design + paket pre zle cesty + sun / winter packet + safety packet)
spotreba - dlhodoby priemer 7.2 L / 100 km (3/3 RT na tempomate)
najazdene - 55.000 km
Uživatelský avatar
hanz.1
**
Příspěvky: 131
Registrován: 12 dub 2007, 22:07
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od hanz.1 »

Pro diesel bude určitě jiná převodovka než pro benzín a to především kvůli mnohem vyššímu točivému momentu. Bohužel trpí tímto neduhem v podobě horšího chodu za studena. Rodiče mají novou i30 crdi 94kW a ta řadí úplně lehce za každých podmínek, ale ta převodovka stejná nebude.
i40 CRDi Style + Navi
Charlie606
Příspěvky: 8
Registrován: 10 úno 2014, 00:04

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od Charlie606 »

je to normálne, aby auto za cca 26.000,- EUR malo takúto vadu/nedokonalosť. Pri radení pociťujem v tej prevodovke odpor, normálne zadrháva. Mám pocit, ako keby išlo o odfláknuté radenie rýchlostí. Pri kupe som si myslel, že za tú cenu dostanem auto bez problémov, no opak je pravda. v každom prípade to má vplyv na bezpečnosť jazdy, nakoľko pri prejazde väčších križovatiek by vodič nemal byť takto obmedzovaný(už je bezpečnosť jazdy znížená) a to už nehovorím o znehodnotení investície v prípade ak sa rozhodnete auto predať. Pravdu povediac ma to poriadne rozčuluje. Znamena to, že je to teda od výroby vozidla raz takto dané a nedá sa to odstrániť?
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od mikodim »

reklamovat a reklamovat.. otravovať.. sudiť sa..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
velsatis
*
Příspěvky: 48
Registrován: 23 bře 2013, 18:03
Bydliště: Nymburk

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od velsatis »

Já mám i40 v naftě a mám stejný problém, někdy zařadit jedničku je docela výkon :-D. Ale nějak sem si na to už zvykl a nevnímám to :-) Neděje se to vždy, ani mi nepřijde, že by na to měla vliv teplota motoru resp. jsem si jist, že teplotou motoru to nebude. Nejčastěji to lze pozorovat při popojíždění v 7 ráno v Praze na spojce a jelikož to mám do prahy 40 km, tak předpokládám, že kapaliny by měly být zahřáté na provozní teplotu.
Charlie606
Příspěvky: 8
Registrován: 10 úno 2014, 00:04

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od Charlie606 »

v kazdom pripade som z toho znechuteny, urcite to budem riesit ako reklamaciu. Radenie v Octavii bolo neporovnatelne lepsie. Mne to pripada, ako keby som mal nesynchronizovanu prevodovku :). Dufal som, ze sa to bude dat odstranit nejakym sposobom, ale teraz uz v tom mam jasno. Zrejme skutocne ide o nie najstastnejsi navrh prevodovky pre CRDi 100 kW. Uz to bude zavisietblen na tom, ako sa dohodnem s importerom. No uvidime.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8989
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od idam.i »

No to čumím ako pako.Všeobecne som mal za to ,že prevodovka je super.Teda aspoň moja určite.Ale aj v testoch prevodovku hodnotili kladne. :-k Treba sa do nich poriadne oprieť,nech to riešia.Pokial sa vy neozvete,ich :hyu: to trápiť nebude. :idea:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
veritas
*
Příspěvky: 42
Registrován: 17 dub 2013, 12:02

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od veritas »

Zdravim,

ja mam benzin a tiez mam problem s prevodovkou
i40 CW 2.0 GDI M/T
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8989
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od idam.i »

Tiež ťažko radíš 1. a 2. rýchlosť ?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
hanz.1
**
Příspěvky: 131
Registrován: 12 dub 2007, 22:07
Bydliště: Liberecký kraj

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od hanz.1 »

Čirá spekulace, ale 2.0 má možná převodovku na stejném základu jako 1.7 a proto má stejné symptomy. Já se zařazením 1 kvaltu problém nemám, ale spíš při nutnosti podřazení ze 3 na 2 je to někdy fakt na dlouho, když nechci bejt prase a vrazit to tam hlava nehlava(zub nezub) :D Ale děje se to opravdu jen chvilku po vyjetí, pak už to jde jak po másle.
i40 CRDi Style + Navi
veritas
*
Příspěvky: 42
Registrován: 17 dub 2013, 12:02

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od veritas »

Presne tak, 1. a 2. rychlost. Daval som to najskor za nasledok Auto Holdu, pretoze on zablokuje vsetky kolesa a prevodovka nemusi byt v tom momente presne na tom mieste ako ma byt, tak mi bolo vysvetlene v servise, cize tu rychlost som tam daval na silu - Auto Hold uz nepouzivam. Teraz ked nejde jednotka dam najprv trojku stvorku a potom to uz ide. Zvykol som si, pravda je, ze jazdim len mesto a malo kilometrov. Ale zas dobre vediet, ked to maju viaceri, bude sa aspon o co opriet pri reklamacii v servise.

Inak niekedy ked dam jednotku na silu a idem do dvojky, tak citim ako keby bola jednotka uplne nasponovana, az mi tak trhne v pake, ked radim dvojku.
i40 CW 2.0 GDI M/T
Charlie606
Příspěvky: 8
Registrován: 10 úno 2014, 00:04

Re: Problematické radenie rýchlostí

Příspěvek od Charlie606 »

uz som si myslel, že som paranoidny. Mam presne podobný problém. ja to určite skúsim reklamovať u importéra. ked nepochodim, tak to bude riešiť ŠOI-ka. kde si kúpil auto a v ktorom servise ti dali take úžasne vysvetlenie.
Odpovědět

Zpět na „i40“