Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

martasak
*
Příspěvky: 97
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od martasak »

Kdyby vám někdo před 15 lety řekl, že už nebudou skoro žádné atmosférické motory, že budou honit spaliny fest přes EGR, že DPF bude vypalovat po 200 km , že bude stát 90 tisíc, tak byste mu nevěřili.
Budete mi věřit, že aktuálně za 5 let, chce EU (EK) zastavit prodej spalovacích motorů pro osobní auta , věříte ? Stačí googlit.
Původní termín byl 2030, ale už to chtějí posunout.
Overtonova okna se otevírají jedno po druhém a auta se stávají složitějšími, méně spolehlivými, dražšími a elektromobily nejsou připravené na masové rozšíření, a pravděpodobně ještě dlouho nebudou. Politici ukrajují jednu věc po druhé, ale pomalu tak, aby se občan nenaštval, aby si "zvykl" , a spoléhají se na krátkou paměť voliče. Zde jsou to emisní normy. Přitom doprava v Evropě způsobují 1% světového CO2.

Policitici to dělají metodou vaření žáby, nebo salámovou metodou, že postupně pomalu ukrajují, až ze salámu nezbude nic.
2005 EURO 4, limity CO2, rozmach turbodieselů
2005 DPF
2014 EURO 6, výrazné zesložitění DPF, zkrácení životnosti
Dieselgate, dodatečné úpravy motorů softwarem (nevyžádané)
8/2018 ... EURO 6c ... močovina u většiny dieselů
9/2019 Euro 6D temp , konec atmosfér u velké většiny modelů
2021 EUro 6D, konec čistě spalovacích motorů u většiny modelů
2025 - přežijí jen hybridy, možná ani to nebude stačit (nové plány Evropské komise)
2030 - plánovaný konec spalovacích motorů
emisní normy
emisní normy
emisni normy.jpg (140.92 KiB) Zobrazeno 1273 x
Co s tím lze dělat ?

Volit takovou politickou reprezentaci, která tím směrem nejde a bude klást odpor, zvlášť u nás , kde máme přes 10% HDP z aut.
Konkrétní rozbor koho, mi admin smazal, tak snad si to najdete sami, takové strany u nás jsou.

Mezi to patří i neházení klacků pod nohy ze stran radnic měst, aby nedocházelo k vytváření umělé poptávky po elektroautech zakazováním aut se spalovacími, jako se děje leckde na západě. Přitom moderní auta mají daleko menší dopady na životní prostředí, než kdy v historii.

Stejně jako na foru střelců je relevantní rozbor postoje stran k omezování zbraní a práva bránit se, tak zde mi přijde relevatní odhalit, kdo ne/souhlasí se salámovou metodou EU vzhledem k likvidaci individuální mobility.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Reklama
 

Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od Stringo »

Osobně si myslím, že tak rychlé to nebude. Podívej se, co s automobilovým průmyslem udělala pandemie, pokud automobilky budou muset ukončit výrobu klasických aut které dokáží prodat a začít vyrábět auta, která kvůli vysoké ceně nebudou prodejná, asi si velice rychle udělají sami pořádek v celém slavném Bruselu. Ono totiž automobilkám tohle vyhovuje zatím, sice mumlají jak jim to je nakazují, ale sami dobře vědí, že jsou o krok vpředu a určitě ten krok není elektromobilita. V jednom článku jsem kdysi četl, že dnešní technologie umí u klasického spalovacího motoru zaručit poloviční spotřebu, pouze se to automobilkám nevyplatí uvolnit okamžitě, ale ve vlnách v rámci omlazování nabídky. Takže jo, sere mě nařizování EU (zejména pokud je to evidentně nesmysl), ale úplně se tak nebojím, že by to byl tak rychlý konec splavacich motorů. Můj střízlivý odhad vytěsnění klasických spalovacích motorů v takovém rozsahu, aby byl plně nahrazen nějakou alternativou je možná rok 2050, pokud se začne připravovat v dnešní době rozsáhlá příprava všeho co k tomu bude potřeba (pokud to má být čistá elektřina, musíme postavit odpovídající počet elektráren a nabíjecích míst, pokud něco jiného, tak zase to nebude jen o autech samotných ale i o věcech navazujících). Německo dneska skoro veškerou energii nakupuje, kde ji asi tak vezmou, když nemají zdroje 😉
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 106
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od PomalyPredek »

@martasak

Predne, jsem rad, ze admin puvodni prispevek smazal - jednalo se o dost brutalni politickou agitku...

Co se tyka snizovani emisi z individualni dopravy - mozna by bylo dobre podivat se po svete; Velka Britanie napriklad jeste pred dokonanym vystoupenim z EU deklarovala jeste razantnejsi postup nez samotna EU a soudruzi v Cine do toho take zacinaji dost slapat. Nejde totiz jen o celkovou sumu emisi, ale predevsim o to, ze se jejich produkce koncentruje na velmi malych uzemich

Je jasne, ze tento postup asi nebude vyhovovat vsem, z meho pohledu vsak prinasi i nekolik vyznamnych pozitiv:
1. Pokrok v technologiich a s tim spojena konkurencni (ne)vyhoda; kdo zacne brzo, neco se nauci a vydela, kdo ne, bude mit velke problemy (za poslednich 25 let nominalni cena aut prakticky nevzrostla, zatimco vypoustene emise podstatne klesly)
2. Ac sam automobilista, jsem jako chodec vdecny na kazdy hybrid nebo elektromobil, ktery mne nedusi a neotravuje pri cekani u prechodu

K elektromobilite: Jako automobilista, ktery vlastni a provozuje dve auta s benzinovym motorem mohu rict, ze vyznamna cast mych jizd po Praze a okoli neprekroci 100 km za den. Klidne bych jedno klasicke auto vymenil za elektromobil s realnym dojezdem 300 km, v garazi mam trifazovou pripojku a nabijeni by nebyl problem, problem je zatim jen porizovaci cena, i kdyz TCO uz zacina byt konkurenceschopne...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2048
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od milosh »

Smazal jsem to ja, abychom predesli pripadnym osocovanim moderatoru atd.. Resme auta a ne mladyho Klause #-o
motorol
***
Příspěvky: 727
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od motorol »

To si opravdu někdo mysli, ze záleží koho si tu zvolíme? Podívejte se kde jsou největší trhy pro auta zde vyráběná. Je úplně jedno co se koupi tady, továrna jede na to co požadují největší trhy okolo.
Paradoxně se tady povídá o atmosferach, když :hyu: má nový 1,5 bez turba, takže jak někdo může psat, ze nejsou?

Ano nevěřil bych, ze bude povinné SOS tlačítko, hlídání v pruzích, TMPS, s/s a různé podobné veci. Opět tohle olivni více lobing automobilek a Brusel než někdo tady.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od Stringo »

@PomalyPredek
...takhle přemýšlí člověk co má dům a případně garáž (mě by to taky nevadilo, mám barák, garáž a byť nejsem z města a jezdím denně do práce cca 80km, klidně bych elektromobilem jezdil a měl doma druhé auto na dálkový přesun). Jak to chceš ale řešit přímo ve městech při aktuální situaci? Myslíš si, že se vystaví infrastruktura pro dobíjení schopna pokrýt požadavky měšťáků? Myslím tím, že přijede odpoledne na parkoviště sídlišť třeba v Plzni 500 000 aut a všichni budou mít přípojku a začnou nabíjet? Trochu utopie vůbec, natož tohle mít do 10ti let a právě o měšťáky jde především v této problematice!
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
motorol
***
Příspěvky: 727
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od motorol »

O mestaky nejde. Nejdříve je vhodné prodávat těm, kteří to mohou využít hned, pak teprve cpát to zbytku.
Jinak už se psalo o tom, ze stojany pro pomalé dobíjení budou pomalu u každé lampy. Dojezd je teď už nad 400 km po městě, takze dobíjení každý den rozhodne nebude pravidlem. Ve městech holt nebude dříve slepice než vejce.
Edit: jo a při staří aut 15 let si spočítejte kdy nejdriv nával u nabijecek ve městech bude.
Ono i jen vyrobeni tech 5 mega aut co tu je je na hodně let
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od Stringo »

O tom mluvím, když chceš do r.2030 odstřihnout auta na klasický pohon, musíš mít za to plnohodnotnou náhradu, nebo si myslíš, že lidi zkousnou aby jezdilo pár vyvolených a zbytek chodil pěšky? Píšeš, že mají být nabíječky na každé lampě, já zatím neviděl ani jednu, pomalu se budují u nákupních center v řádu jednotek stojanů, většinou jsou obsazené co jsem si tak všiml a to těch elektromobilů je zatím minimum... Na to aby se ta infrastruktura vytvořila, potřebuješ čas a 10let je podle mě hodně málo :lol:

Edit: ono se taky píše, že jedna věc je ukončení výroby a prodeje a věc druhá je platit eko daň, kdo bude auto po tomto datu provozovat nadále...
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
motorol
***
Příspěvky: 727
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od motorol »

Jak 10 let? 10 let než se přestanou vyrábět spalovaky a dalších 15 než bude na baterky vse... a přiznejme si, ze za 25 let se to stihnout dá.
Kdybys před 100 lety v hospodě řekl, ze v republice bude 5 mega aut, tak se ti vysmejou, ze by pumpari měli větší svaly než zápasníci a fronta by byla na dlouho (pokud teda před 100 lety nebyl benzin jen v drogerií).

Jinak další cesta je plyn, další hybridy, takže čert ví jak to bude...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
dibarbora
*****
Příspěvky: 2092
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od dibarbora »

Stringo píše: 02 led 2021, 20:55 @PomalyPredek
...takhle přemýšlí člověk co má dům a případně garáž (mě by to taky nevadilo, mám barák, garáž a byť nejsem z města a jezdím denně do práce cca 80km, klidně bych elektromobilem jezdil a měl doma druhé auto na dálkový přesun). Jak to chceš ale řešit přímo ve městech při aktuální situaci? Myslíš si, že se vystaví infrastruktura pro dobíjení schopna pokrýt požadavky měšťáků? Myslím tím, že přijede odpoledne na parkoviště sídlišť třeba v Plzni 500 000 aut a všichni budou mít přípojku a začnou nabíjet? Trochu utopie vůbec, natož tohle mít do 10ti let a právě o měšťáky jde především v této problematice!
Presne tak, nové bytové domy musia mať vždy nejako riešené parkovanie, zvlášť podzemné parkovanie už väčšinou má aspoň akú takú prípravu na nabíjaciu infraštruktúru. Problémom je, že toto je kvapka v porovnaní s nekonečnými socialistickými sídliskami, kde sa bojuje o možnosť zaparkovať. Myšlienky na vybudovanie nejakej elektromobilnej infraštruktúry nie sú snáď ani v hlavách predstavených, nieto na papieri.
U nás cca. dva roky dozadu mesto rekonštruovalo verejné osvetlenie... niekoľko partii našich marginalizovaných spoluobčanov prekopalo (ručne) sídlisko skrz na skrz... žeby niekoho napadlo, zakopať aj nejaké káble navyše ???..... kdeže!!! Pre mňa ako obyvateľa paneláku r.v. 1978 je aktuálny vrchol akceptovateľnej elektrifikácie do súkromných rúk nejaký full-hybrid.

A ak si niekto myslí, že problém infraštruktúry rýchlo vyriešia DC rýchlo-nabíjačky, tak je na omyle.

1/ na ich skutočne masívne(teraz je to skôr pilotný projekt naprieč EU) nasadenie nie je v rámci EU pripravená prenosová, distribučná sústava a ani zdrojová sústava.
2/Masívnym rýchlo nabíjaním by sa úplne vytratil už aj tak sporný eko prínos elektromobilov (neúmerné skracovanie životnosti aku, tlak na neúmerne zaťažovanie elektrizačnej sústavy sa zrovna ekologicky ustáť nebude dať).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od stefanpilat »

Nevěřím tomu, že by zákaz prodeje osobních automobilů se spalovacími motory mohl v EU nastat už v roce 2030. V Británii možná, ale ta je ekonomicky trochu jinde, ale ani tomu moc nevěřím. Možná tak v severských zemích. To jsou teď politické výkřiky do tmy, ale jak se bude ten rok blížit, bude stále více a více patrné, jak je ten termín nereálný, udělá se odklad, pak další, pak řada výjimek atd. atd. A v EU jsou i mnohem chudší země než ČR. Tak rychlý přechod na alternativní formy pohonu je třeba v Bulharsku nebo Rumunsku čirá utopie. Zkrátka bych zbytečně nějaké katastrofické scénáře nemaloval, ten přechod bude ještě trvat dlouhá desetiletí.

Je zde všek ještě jeden důvod, proč hledat alternativní způsoby pohonu, nejen ten ekologický, který se pořád omílá, ale není podle mě primární. Daleko důležitější jsou podle mě důvody strategické. Evropa je co týče zásob ropy naprosto nesoběstačná. Do EU se musí dovážet 66 % spotřebované ropy. Jediné větší zásoby má Evropa v Severním moři, ale ani ty nedokáží zdaleka spotřebu pokrýt. Ropa se musí naopak z velké části dovážet ze zemí, se kterými je vztah mírně řečeno problematický - Rusko, Irák, Saúdská Arábie... Kdo drží ruce na kohoutku s ropou, má při této míře závislosti Evropu v hrsti. A může pak snadno uplatňovat svůj vliv. To je nesmírně nebezpečné. Na zničení Evropy nejsou potřeba tanky, bombardéry ani atomové zbraně, stačí utáhnout kohoutky s ropou a plynem a za chvíli se Evropa sesype sama. Neříkám, že zrovna elektromobilita je zázračným lékem na všechno, to asi není, ale snížení závislosti na dovozu ropy o každé procento se počítá. Hledat alternativu za ropu má ale pro bezpečnost Evropy klíčový význam.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Boryš
****
Příspěvky: 1091
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od Boryš »

Prý velký podíl na emisích mají lokální topeniště. A prý letadla a dopravní lodě vyprodukují mnohem víc emisí než slavně omezované automobily.
motorol
***
Příspěvky: 727
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od motorol »

Před 10 lety všichni nakupovali žárovky do zásoby. LED osvětlení bylo docela drahy. A všichni čekali co bude po zákazu žárovek. Dnes žárovka nikomu nechybí a LED stoji par korun... za o něco více než 20 let se objevil accu šroubovák, flexa, motorová pila, sekacka, fukar - vse na baterku a vse se tak nějak prodává. Ano cenově je to daleko níže než auto, ale kolik z vás to před 20 lety čekalo?
Boji se toho automobilky a servisy, protože jim poklesnou tržby...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1705
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od Maras »

stefanpilat píše: 02 led 2021, 22:29
Je zde všek ještě jeden důvod, proč hledat alternativní způsoby pohonu, nejen ten ekologický, který se pořád omílá, ale není podle mě primární. Daleko důležitější jsou podle mě důvody strategické. Evropa je co týče zásob ropy naprosto nesoběstačná. Do EU se musí dovážet 66 % spotřebované ropy. Jediné větší zásoby má Evropa v Severním moři, ale ani ty nedokáží zdaleka spotřebu pokrýt. Ropa se musí naopak z velké části dovážet ze zemí, se kterými je vztah mírně řečeno problematický - Rusko, Irák, Saúdská Arábie... Kdo drží ruce na kohoutku s ropou, má při této míře závislosti Evropu v hrsti. A může pak snadno uplatňovat svůj vliv. To je nesmírně nebezpečné. Na zničení Evropy nejsou potřeba tanky, bombardéry ani atomové zbraně, stačí utáhnout kohoutky s ropou a plynem a za chvíli se Evropa sesype sama. Neříkám, že zrovna elektromobilita je zázračným lékem na všechno, to asi není, ale snížení závislosti na dovozu ropy o každé procento se počítá. Hledat alternativu za ropu má ale pro bezpečnost Evropy klíčový význam.
Jo a proto Německo ruší elektrárny na uhlí a jádro, aby se připojilo na plyn z Ruska? Čili buduje další závislost? To co říkáš je potom trochu divné, ne?
Mimo jiné na jednu stranu pořád sankce proti Rusku a na druhou chtějí od něj brát plyn. Komedie k pousmání. Ono vůbec na hlavu postavené a chaotické je v tuto dobu vše na světě.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
martasak
*
Příspěvky: 97
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od martasak »

Maras píše: 03 led 2021, 11:32
Jo a proto Německo ruší elektrárny na uhlí a jádro, aby se připojilo na plyn z Ruska? Čili buduje další závislost? To co říkáš je potom trochu divné, ne?
Mimo jiné na jednu stranu pořád sankce proti Rusku a na druhou chtějí od něj brát plyn. Komedie k pousmání. Ono vůbec na hlavu postavené a chaotické je v tuto dobu vše na světě.
Přesně, to nedává logiku. Bud´chci nezávislost, nebo nechci. Od§vodňovat jednu věci nezávislostí a jinde ji pak ještě závislost zvýšit je na palici
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Odpovědět

Zpět na „Pokec“