Jak vybít baterii před klesáním
Moderátor: Moderátoři
Jak vybít baterii před klesáním
Zdravím,
nepřišel prosím někdo jakým způsobem nejlépe vybít baterii ve full hybridu (169kw, 4x4) před klesáním?
Jde mi o to, že když projíždím horské průsmyky tak chci před klesáním mít co nejméně nabitou baterii. Abych z kopce co nejdéle rekuperoval. Jinak se při plné baterii v klesání zapne spalovák a brzdí motorem.
Problém je v tom, že když jedu do kopce tak se baterie skoro vždy dobíjí. V eco i ve sportu. Bez mého zásahu bych jinak vyjel na kopec s plnou baterií a to nechci.
Zatím jsem přišel na dva způsoby:
1) Před koncem výjezdu klasicky pustit plyn. A po padnutí do ev pomaličku vybíjet baterii. Když je kopec moc prudký tak to v ev modů prostě nevyjede.
2) Dát režim sport a manuální řazení. Od okamžiku kdy přepnu řazení na manuál baterie se vybíjí celkem rychle.
Možnost 2 ještě musím ověřit mám zatím najeto jen 3000km. Zatím mi to vyšlo tak akorát. Tudíž nevím co se stane, když se baterie vybije kompletně. Jestli se potom zase automaticky nezačne nabíjet. V eco módu je manuální režim strašně krátce, což mě celkem dost štve.
Přišel prosím někdo na nějaký jiný způsob?
Jinak po 3000km, spotřeba 5,8. 19" kola. V Corolle hybrid 1.8 jsem byl na 5,2l. Za mě vážně paráda.
nepřišel prosím někdo jakým způsobem nejlépe vybít baterii ve full hybridu (169kw, 4x4) před klesáním?
Jde mi o to, že když projíždím horské průsmyky tak chci před klesáním mít co nejméně nabitou baterii. Abych z kopce co nejdéle rekuperoval. Jinak se při plné baterii v klesání zapne spalovák a brzdí motorem.
Problém je v tom, že když jedu do kopce tak se baterie skoro vždy dobíjí. V eco i ve sportu. Bez mého zásahu bych jinak vyjel na kopec s plnou baterií a to nechci.
Zatím jsem přišel na dva způsoby:
1) Před koncem výjezdu klasicky pustit plyn. A po padnutí do ev pomaličku vybíjet baterii. Když je kopec moc prudký tak to v ev modů prostě nevyjede.
2) Dát režim sport a manuální řazení. Od okamžiku kdy přepnu řazení na manuál baterie se vybíjí celkem rychle.
Možnost 2 ještě musím ověřit mám zatím najeto jen 3000km. Zatím mi to vyšlo tak akorát. Tudíž nevím co se stane, když se baterie vybije kompletně. Jestli se potom zase automaticky nezačne nabíjet. V eco módu je manuální režim strašně krátce, což mě celkem dost štve.
Přišel prosím někdo na nějaký jiný způsob?
Jinak po 3000km, spotřeba 5,8. 19" kola. V Corolle hybrid 1.8 jsem byl na 5,2l. Za mě vážně paráda.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
- Reklama
Re: Jak vybít baterii před klesáním
no v corolle si toto riešiť nemusel
... tam to vyriešili za teba japončíci

Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Corolla dá tak dvě serpentiny a je full. Tam jsem to řešit nemusel, protože baterie byla strašně malá... S Tucsonem mám za sebou 25km úsek se spotřebou 0.
https://en.mapy.cz/s/fecagevuvu
https://en.mapy.cz/s/fecagevuvu
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: Jak vybít baterii před klesáním
dobíjení baterie do kopce je dost kontraproduktivní, to nešlo v SW ošetřit třeba pomocí dat z gyroskopu nebo čidla náklonu pro světla? 
přiznám se, když jsem kdysi používal Auris TS hybrid, nesledoval jsem dobíjení do kopců, ale z kopce se mi líbila funkce extra rekuperace a rekuperoval jsem tak často že jsem vlastně ani nepoužíval brzdy
(kombinovaná spotřeba 3,7l/100km - město, okrsky a dálnice při 100km/h)

přiznám se, když jsem kdysi používal Auris TS hybrid, nesledoval jsem dobíjení do kopců, ale z kopce se mi líbila funkce extra rekuperace a rekuperoval jsem tak často že jsem vlastně ani nepoužíval brzdy

E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Jo právě o to mi jde. Brzdy z kopce jinak skoro nepoužívám a na kolech není absolutně žádný brzdný prach.
To čidlo náklonu by moc nepomohlo. Pak by na předjíždění v kopci nebyla rezerva. Nejlepší by bylo brát data z navigace a v nejvyšším bodě dojet s téměř prázdnou.
Ono v Corolle bylo tlačítko na vynucení ev jízdy. Ale do kopce to stejně s tak slabým motorem nejelo.
To čidlo náklonu by moc nepomohlo. Pak by na předjíždění v kopci nebyla rezerva. Nejlepší by bylo brát data z navigace a v nejvyšším bodě dojet s téměř prázdnou.
Ono v Corolle bylo tlačítko na vynucení ev jízdy. Ale do kopce to stejně s tak slabým motorem nejelo.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8443
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vybít baterii před klesáním
dobra referencia na spotrebu. u H/K som.sa bal ze to pod=6l jazdit nebude. kloboocek za tych 5.8
Dva problemy toho HEV systemu v Tucsonovi/Sportage vidim
1. Priamovstrek TGDI. takze turbo a karbon. fuj tajbl
Dvojliter dvi by bol lepsi.
2. absencia manualneho EV rezimu (vid Toyota)
pri par testovacich jazdach s HEV od H/K ma trochu prekvapilo ako skoro naskovi spalovak aj pri celkom nabitej baterke. ohromne plus je ale prevodovka, to je proste lahoda a s vysavacmi cvt sa to neda porovnat
Dva problemy toho HEV systemu v Tucsonovi/Sportage vidim
1. Priamovstrek TGDI. takze turbo a karbon. fuj tajbl
Dvojliter dvi by bol lepsi.
2. absencia manualneho EV rezimu (vid Toyota)
pri par testovacich jazdach s HEV od H/K ma trochu prekvapilo ako skoro naskovi spalovak aj pri celkom nabitej baterke. ohromne plus je ale prevodovka, to je proste lahoda a s vysavacmi cvt sa to neda porovnat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Jo souhlasím. Ono pro mé využívání jen přes víkendy a občas přes týden na dlouhé trasy je to ideální auto. Dálnici mám tak z 30%.
Trasu pod 25 km skoro nemám. Běžně kolem 70km. Tak karbonování snad bude v pohodě.
K bodu 2) Aby to člověk nechápal špatně tak vynucení ev módu funguje skvěle. Stačí jen pustit úplně plyn, auto je ev a pak s lehkým plynem jede pořád na baterku. Tohle mi u Toyoty až tak moc nešlo.
Ono strašně záleží na tom, aby se člověk s hybridem sžil. Po žádné testovačce na půl hodiny člověk neví jak ho správně používat. Testoval jsem 2x na hodinu Tucson. A teprve po víkendu se Sportage se člověk adaptoval na tento hybrid.
Rav4 jsem zavrhl kvůli ceně a převodovce. Zkoušel jsem ještě Crv. To už byl totální vysavač a pocitově to vůbec nejelo.
Trasu pod 25 km skoro nemám. Běžně kolem 70km. Tak karbonování snad bude v pohodě.
K bodu 2) Aby to člověk nechápal špatně tak vynucení ev módu funguje skvěle. Stačí jen pustit úplně plyn, auto je ev a pak s lehkým plynem jede pořád na baterku. Tohle mi u Toyoty až tak moc nešlo.
Ono strašně záleží na tom, aby se člověk s hybridem sžil. Po žádné testovačce na půl hodiny člověk neví jak ho správně používat. Testoval jsem 2x na hodinu Tucson. A teprve po víkendu se Sportage se člověk adaptoval na tento hybrid.
Rav4 jsem zavrhl kvůli ceně a převodovce. Zkoušel jsem ještě Crv. To už byl totální vysavač a pocitově to vůbec nejelo.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Dobrý den všem.. jsem čerstvý majitel Tucson 2025 Premium Luxury HEV 4x4, a rád bych se zeptal na fungování rekuperační brzdy pro dobíjení baterie...
- pochopil jsem z manuály, že při klasickém použití brzdy dobíjím baterii, staejně tak při prosé jízdě z kopce
- nicméně, pokud podržím cca 2 vteřiny pravé pádlo pod volantem "+", objeví se na displeji nápis AUTO a v případě, že "podřazuji" levým pádlem "-", začne narůstat záběr rekuperační brzdy cca ve 4 stupních, pokud pravým + pádlem neuberu na účinku brzdy
- má smyslu vůbec systém Auto zapínat a jak se tedy vůbec správně chovat k rekuperační brzdě... zatím se mi po cca jednom týdnu a 500 km povedlo baterii nabít na 75 %
- s vozem jsem jinak velmi spokojen
Děkuji za Vaše postřehy a zkušenosti
- pochopil jsem z manuály, že při klasickém použití brzdy dobíjím baterii, staejně tak při prosé jízdě z kopce
- nicméně, pokud podržím cca 2 vteřiny pravé pádlo pod volantem "+", objeví se na displeji nápis AUTO a v případě, že "podřazuji" levým pádlem "-", začne narůstat záběr rekuperační brzdy cca ve 4 stupních, pokud pravým + pádlem neuberu na účinku brzdy
- má smyslu vůbec systém Auto zapínat a jak se tedy vůbec správně chovat k rekuperační brzdě... zatím se mi po cca jednom týdnu a 500 km povedlo baterii nabít na 75 %
- s vozem jsem jinak velmi spokojen
Děkuji za Vaše postřehy a zkušenosti
Tesest
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8443
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vybít baterii před klesáním
hybridnu bateriu dobija ICE vzdy okrem pripadov:
-> ides v rezime EV (motor je chciply) to zahrana jazdu do kopca, po rovine, z kopca - nezalezi. Proste v rezime EV motor nedobija
-> bateria je naplno nabita (plati pre extremne dlhe klesania typu alpy, tam proste znova naskoci motor a pomaha brzdit ako v klasickom ICE
-> sportovy rezim, vtedy si system berie co ma a prioritizuje vykon pred dobijanim baterie
Mam pocit, ze nastavenie sily rekuperacie je vysadou po FL modelu, tie 2021 az 2024 to nemali. System viac rekuperoval len v rezime sport
V zasade si vsak myslim, ze pre "fandu" to nastavenie rekuperacie neprinasa moc benefitov (realnych) - vzdy sa da nabijanie regulovat brzdovym pedalom aby si maximalne vyuzil dobijanie. Nasledne prepinat a prehadzovat intenzitu mi paradoxne prijde daleko narocnejsie a dost neefektivne - bud ta to auto moc brzdi alebo moc nerekuperuje
Priklad - vidim (na Sygic) ze za zakrutou bude za 200m zacinat obec, zlozim nohu z plynu a "plachtim v rezime EV", system rekuperuje mierne ale rekuperuje ked to neodhadnem tak si jemne pribrzdim brzdou aby som mal pri tabuli tych 53-55 snaziac s o to neprejst taku tu maximalnu mieru nabijania ked sa energia zbytocne strati v klasickych brzdach.. To iste z kopca, intenzita kopca sa meni a bud to cele necham na zapnuty adaptivny tempomat (ten roznym brzdenim udrzuje nastavenu rychlost a tym aj rozne rekuperuje/dobija) albo si pribrzdujem brzdami jemne tak aby system dokazal co najviac vytiahnnut z nabijacky a moc sa nezapajali brzdy samotne
75% nabitie baterie znamena ze je pravdepodobne chladna, v mojom pripade bezne az do opticky 95%, potom prave aj pocas rekuperacie naskoci motor a bateriu to dalej nedobija
-> ides v rezime EV (motor je chciply) to zahrana jazdu do kopca, po rovine, z kopca - nezalezi. Proste v rezime EV motor nedobija
-> bateria je naplno nabita (plati pre extremne dlhe klesania typu alpy, tam proste znova naskoci motor a pomaha brzdit ako v klasickom ICE
-> sportovy rezim, vtedy si system berie co ma a prioritizuje vykon pred dobijanim baterie
Mam pocit, ze nastavenie sily rekuperacie je vysadou po FL modelu, tie 2021 az 2024 to nemali. System viac rekuperoval len v rezime sport
V zasade si vsak myslim, ze pre "fandu" to nastavenie rekuperacie neprinasa moc benefitov (realnych) - vzdy sa da nabijanie regulovat brzdovym pedalom aby si maximalne vyuzil dobijanie. Nasledne prepinat a prehadzovat intenzitu mi paradoxne prijde daleko narocnejsie a dost neefektivne - bud ta to auto moc brzdi alebo moc nerekuperuje
Priklad - vidim (na Sygic) ze za zakrutou bude za 200m zacinat obec, zlozim nohu z plynu a "plachtim v rezime EV", system rekuperuje mierne ale rekuperuje ked to neodhadnem tak si jemne pribrzdim brzdou aby som mal pri tabuli tych 53-55 snaziac s o to neprejst taku tu maximalnu mieru nabijania ked sa energia zbytocne strati v klasickych brzdach.. To iste z kopca, intenzita kopca sa meni a bud to cele necham na zapnuty adaptivny tempomat (ten roznym brzdenim udrzuje nastavenu rychlost a tym aj rozne rekuperuje/dobija) albo si pribrzdujem brzdami jemne tak aby system dokazal co najviac vytiahnnut z nabijacky a moc sa nezapajali brzdy samotne
75% nabitie baterie znamena ze je pravdepodobne chladna, v mojom pripade bezne az do opticky 95%, potom prave aj pocas rekuperacie naskoci motor a bateriu to dalej nedobija
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Ahoj,
přihřeju si polívčičku dotazem...
já mám na FL Hybridu najeto 9tisíc od listopadu...zatím byla zima a hory že hory jsem byl 2x a nikdy úplně kopec padák který by udělal víc na baterce než těch 70-80% pod kopcem....
Teď ale jak je teplo a s tím začaly výlety hore dole kopcom.... tak jsem se dostal do situací kdy v půlce kopce už byla baterka rekuperovaná na full, a systém se přepnul na benzín a začal brzdit motorem (nerekuperuje, aby zabránil přebití baterie, ale zároveň brzdí motorem aby se nespálili brzdy).
Akurát při tom automatu při 50tce v obci auto má zařazenu 3 či 4 ku a točí prostě i 3K otáček... což např. v sobotu cestou z Božího daru někde v Jáchymově auto slušně řvalo.... Baterka na full a konec kopce v nedohlednu..... Řešíte nějak ? Přepnout na sport a pádly tam natlačit vyšší stupeň ?
Dííík
přihřeju si polívčičku dotazem...
já mám na FL Hybridu najeto 9tisíc od listopadu...zatím byla zima a hory že hory jsem byl 2x a nikdy úplně kopec padák který by udělal víc na baterce než těch 70-80% pod kopcem....
Teď ale jak je teplo a s tím začaly výlety hore dole kopcom.... tak jsem se dostal do situací kdy v půlce kopce už byla baterka rekuperovaná na full, a systém se přepnul na benzín a začal brzdit motorem (nerekuperuje, aby zabránil přebití baterie, ale zároveň brzdí motorem aby se nespálili brzdy).
Akurát při tom automatu při 50tce v obci auto má zařazenu 3 či 4 ku a točí prostě i 3K otáček... což např. v sobotu cestou z Božího daru někde v Jáchymově auto slušně řvalo.... Baterka na full a konec kopce v nedohlednu..... Řešíte nějak ? Přepnout na sport a pádly tam natlačit vyšší stupeň ?
Dííík
Hyundai Tucson FL 2024 NX4 1,6 T-GDI HEV 20-Years Luxury Cypress Green Pearl
Hyundai Tucson 2021 NX4 1,6 T-GDI MHEV IMT 132kW/180k Style Premium Sunset Red (prodáno)
Hyundai i30 1,6 T-GDI Hatchback Go Czech Red 2016 (prodáno)
Hyundai Tucson 2021 NX4 1,6 T-GDI MHEV IMT 132kW/180k Style Premium Sunset Red (prodáno)
Hyundai i30 1,6 T-GDI Hatchback Go Czech Red 2016 (prodáno)
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Aby motor niečo ubrzdil tak potrebuje mať primerané otáčky. Keď pôjdeš dolu kopcom na 5tke, tak zbytočne uťaháš brzdy..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8443
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vybít baterii před klesáním
tak ono ak hovorime u HEV niekedy im padne vlastne dobre, ze sa trochu "utahaju". Inak minimalne u mna dost lelkuju a dovolim si odhadnut, ze cca 90% brzdeni obstarava rekuperacia
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Jak vybít baterii před klesáním
Když je to přiměřeně dlouhý kopec, tak přesně jak píšeš... se krásně dobije baterka a pak se povozíš "zadarmo". Mě překvapilo jak to krásně na tu baterku umí jet i do kopce... Jsem cestou dolů na parkoviště u KOME v Karlových Varech o víkendu dobil naplno... a cestou zpátky jsem vyzpíval celý kopec a benzín naskočil až defacto na rovině na vyhlíce... 
Ale u těch dlouhých padáků, kdy tě to nenechá baterku vybít pod 40% v auto režimu... se pak rychle zrekuperuje do full na prvním kilometru brždění do serpentin.... a prostě začne točit motor - kola, tím že začne chránit baterku před dobytím... na můj vkus točí hodně vysoké otáčky v při té padesátce... na manuálu kdy jsi takto jel se zařazenou 4kou a brzdil motorem si nemyslím že by to tolik točilo... ale asi jen o tom jak jsou poskládaný převodový stupně...a nebo si to blbě pamatuju..... strašně rychle jsem si odvykl od manuálu a zapomněl co bylo


Ale u těch dlouhých padáků, kdy tě to nenechá baterku vybít pod 40% v auto režimu... se pak rychle zrekuperuje do full na prvním kilometru brždění do serpentin.... a prostě začne točit motor - kola, tím že začne chránit baterku před dobytím... na můj vkus točí hodně vysoké otáčky v při té padesátce... na manuálu kdy jsi takto jel se zařazenou 4kou a brzdil motorem si nemyslím že by to tolik točilo... ale asi jen o tom jak jsou poskládaný převodový stupně...a nebo si to blbě pamatuju..... strašně rychle jsem si odvykl od manuálu a zapomněl co bylo


Hyundai Tucson FL 2024 NX4 1,6 T-GDI HEV 20-Years Luxury Cypress Green Pearl
Hyundai Tucson 2021 NX4 1,6 T-GDI MHEV IMT 132kW/180k Style Premium Sunset Red (prodáno)
Hyundai i30 1,6 T-GDI Hatchback Go Czech Red 2016 (prodáno)
Hyundai Tucson 2021 NX4 1,6 T-GDI MHEV IMT 132kW/180k Style Premium Sunset Red (prodáno)
Hyundai i30 1,6 T-GDI Hatchback Go Czech Red 2016 (prodáno)