I30 1.6 CRDI časté padání do nouzáku
Moderátor: Moderátoři
I30 1.6 CRDI časté padání do nouzáku
Zdravím, chtěl bych se zeptat, kdo máte i30 1.6 CRDI, zda vám taky šplhá aktuální spotřeba k 20 a 30 l? Dělá to při akceleraci, ale i tak se mi to zdá hodně. Na Octavii, mi to při akceleraci ukazuje třeba jen 12 l. Ptám se na to proto, protože už asi rok řeším padání auta do nouzového režimu. Po prvním nouzáku byl vyčištěn DPF filtr, EGR, a stejně po cca 8000 km se opět objevil nouzový stav. Vždy to napíše zkontrolujte výfukové potrubí a na diagnostice to ukazuje vysoký diferenční tlak. Napadlo mě, zda s tím nemá něco společného ta vysoká spotřeba, že se třeba hodně dávkuje palivo a zanáší to soustavu. Průměrná spotřeba je cca 5,6 l/100km, jezdím dlouhé trasy i dálnice
- Přílohy
-
- IMG_20250618_004728.jpg (115.26 KiB) Zobrazeno 57 x
- Reklama
Re: I30 1.6 CRDI časté padání do nouzáku
Správnosť údajov z čidla/čidiel bola verifikovaná?
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- *
- Příspěvky: 67
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: I30 1.6 CRDI časté padání do nouzáku
Nemám sice 1.6 ale 1.7 crdi v i40, ale počítám, že na principu se nic moc nemění... při akceleraci je celkem normální, že okamžitá spotřeba vyletí kamsi do nebes, mě to při lehkým zrychlení ukazuje cca 18-20l/100km, když na to šlápnu víc, nebo je to do kopce tak se mi umí bez problémů vyplnit i celý ten ukazatel (ano, vím, že i40 je tlustá těžká mrcha, ale i tak)... spíš bych se zaměřil na to dpfko... jak často to chce regenerovat? Dobíhají regenerace? Regeneruje to vůbec? To čidlo difrenčního tlaku, bylo reálně proměřené? Co ukazuje. Hadičky do něj/z něj, nejsou přicpané bordelem? Teplota výfukových plynů okolo katu a před dpfkem, ukazuje? Kolik v provozu, při regeneraci...?
Dále pak kvalita spalování...
Funguje lambda? Co ukazuje v různých režimech provozu? Nemizí olej? Nežere ho turbo, není náhodou v sání? Kvalita spalování má na přicpávající se dpfko velký vliv (něco jsem si s tím užil), s vadnou lambdou to pálí napytel, výsledkem je spousta sazí a pokud není v cajku sytém okolo dpfka (čidla tlaku/teploty hlavně), tak to umí poměrně rychle dpfko fakticky popravit, to samý olej v sání, asi nemusím říkat, že spalování oleje taky kouřivosti neprospívá, velkou roli hrají i vstřiky a jejich kondice, bohužel... kolik to má vlastně nalítáno? Vidím li správně na fotce, tak přes 285 000, jede to na původních komponentech (turbo, vstřiky atd)?
Zkrátka, chce to diagnostiku a měřit (ideálně na live datech a za provozu)
Dále pak kvalita spalování...
Funguje lambda? Co ukazuje v různých režimech provozu? Nemizí olej? Nežere ho turbo, není náhodou v sání? Kvalita spalování má na přicpávající se dpfko velký vliv (něco jsem si s tím užil), s vadnou lambdou to pálí napytel, výsledkem je spousta sazí a pokud není v cajku sytém okolo dpfka (čidla tlaku/teploty hlavně), tak to umí poměrně rychle dpfko fakticky popravit, to samý olej v sání, asi nemusím říkat, že spalování oleje taky kouřivosti neprospívá, velkou roli hrají i vstřiky a jejich kondice, bohužel... kolik to má vlastně nalítáno? Vidím li správně na fotce, tak přes 285 000, jede to na původních komponentech (turbo, vstřiky atd)?
Zkrátka, chce to diagnostiku a měřit (ideálně na live datech a za provozu)
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Re: I30 1.6 CRDI časté padání do nouzáku
Na to měření bych potřeboval servis, který to umí. Něco v okolí Blansko - Brno. Takovou tu diagnostiku, že nápoji Delphi a z toho stejně nic nevycte jsem už viděl . Teď někoho, kdo to fakt umí