Praskanie

Lak, koroze, výměna dílů karoserie.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
br4nO
*
Příspěvky: 10
Registrován: 18 črc 2012, 10:11

Praskanie

Příspěvek od br4nO »

Zdravim som novy zatial spokojny majitel i30ciatky :) Mal by som otazku ci aj vam ako keby pukaju plasty ci kov po zastaveni auta..uz som o tom debatoval aspon s kolegom v robote a ten mi povedal co som si aj ja ako tak myslel ze to bude tym ze auto je po jazde rozhorucene a po zastaveni sa casti auta chladia..a rozpinaju...neviem ale ci je to normalne a ci to niekedy v buducnosti prestane..nazaciatku som to neregistroval..az neskor..zatial mam najazdene iba 700km... :) je to 1.4 benzin..
Reklama
 

Uživatelský avatar
mikkian
**
Příspěvky: 169
Registrován: 05 črc 2012, 15:39

Re: Praskanie

Příspěvek od mikkian »

řejmě ti "popraskává" výfuk - to je normální, chladí se a mění se jeho "objem" stahuje se a roztahuje a tím to vydává takové zvuky. To bude dělat pořád :)
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
br4nO
*
Příspěvky: 10
Registrován: 18 črc 2012, 10:11

Re: Praskanie

Příspěvek od br4nO »

hmm :? to som uz pocul..je to viac ako pravdepodobne...robi to este niekomu pri tomto novom modely? :roll:

Ono je to len taka kozmeticka vada pre mna..je to neprijemne ked vam zacne pukat auto po zastaveni...:) myslel som ze by sa to mohlo mozno casom stratit ked ho poriadne vypalim :)...
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Praskanie

Příspěvek od severtom »

Vypálit? To se ještě zhorší. Čím rozpálenější motor (např. když ujedu 2x500 km za den), tím výraznější praskání při chladnutí. Mně se náhodou docela líbí.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Praskanie

Příspěvek od lada 71 »

Je to běžná vlastnost téměř všech materiálů, které jsou nějak teplotně namáhány. Teplem se materiál natahuje (nabývá objem) a chladem se naopak smršťuje. V létě, pokud je interiér auta vyhřátý a pustíš si klimatizaci, tak najednou jak těmi průduchy začne proudit chladný vzduch, tak se ten tvrdý plast bude mít tendenci smršťovat a taky to bude lupat, praskat a já nevím co ještě. Čím méně je materiál pružný, tím více u něj dochází k nárazové změně objemu, délky a s tím bohužel spojeným nějakým zvukovým projevem. U fajnovějších značek to jistě nějak ošetřeno bude, použitím jiných materiálů v interiéru, ale u "ítřicítky" na něco podobného nemůžeš pomýšlet a prostě si na to lupání a praskání zvykneš :lol: .
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
br4nO
*
Příspěvky: 10
Registrován: 18 črc 2012, 10:11

Re: Praskanie

Příspěvek od br4nO »

Chapem ... budem sa stym musiet zmierit :D...co sa da robit...:) dufam ze mu to ale nijak neublizuje..zlakol som sa ze by to snad mohlo znamenat viac ako len rozpinanie kovov plastvo :)... a mozno sa mi to aj po case zapaci ako kolegovy severtom :D
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Praskanie

Příspěvek od mnkk »

Každé benzinové auto to robí, aj subaru za 1,3 milióna praská po rýchlej jazde výfuk, tak to majú aj drahšie auta. Nemaj strach
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Karosérie“