Drnčení z oblasti motoru

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

libor67
*
Příspěvky: 29
Registrován: 04 lis 2011, 19:56

Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od libor67 »

Drnčí(chrastí) mi to z oblasti motoru, vždy okolo 2000 otáček, nejjasněji se to projevuje při jízdě do kopce. Jedná se o kovový zvuk.
Někdy se to projevuje při jízdě do zatáčky a po přidání plynu až takovým klepáním.
Začne se to projevovat až po zahřání motoru.

Nemáte prosím někdo podobnou zkušenost ?
6 měsíců se dohaduji se servisem a oprava v nedohlednu. :?

i30 cw 1,4i MPI DOHC CVVT
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od Hardcam »

V tom pripade bys mel zmenit servis.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od alarm »

Asi by som otvoril kapotu, jeden pridáva plyn na tých 2000 ot, poprípade by som ešte gumeným kladivom opatrne poťukal na všetko čo vidím. Mal som podobnú skúsenosť na Accente 94...rezonoval plech= kryt vpredu na motore= dve skrutky M10= jedna sa vždy povolila :-k .Tiež mi to robilo len pri nejakých rezonančných otáčkach a dlho som nevedel prísť na príčiny pazvukov.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
libor67
*
Příspěvky: 29
Registrován: 04 lis 2011, 19:56

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od libor67 »

Výměna servisu ? Nevím zda to k něčemu bude, dle informací co jsem dostal tento problém vždy konzultují s centrálou v Praze a stejně neví.
Nebo to tak není, když jste také ze servisu (Hardcam)?
AdamS
Příspěvky: 3
Registrován: 29 lis 2011, 12:48

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od AdamS »

Zdravím.

Jsem rád, že tuto závadu už řeší někdo další!

S přítelkyní jsme zakoupili 2 vozidla Hyundai i30 a hathback a combi 1,4l. U obou se vyskytla tato závada. U krátké verze se rachtání projevuje ve vyšších otáčkách - asi 2200-2400 (combi 2100-2300), při jinak stejných podmínkách - při přeřazování v jakémkoliv sklonu vozidla a při jízdě do kopce a to už i do velmi mírného. Nejlépe je zvuk slyšet při jízdě do mírného kopce, se zástavbou po obou stranách vozovky a se staženými okénky..nelze přeslechnout!

Co se týče příčiny, jde o klepání ventilů - podstatná zavada..a podle mých zpráv zatím není nalezen způsob odstranění závady. Servis sice tvrdí, že by měla pomoci výměna rozvodového řemene a napínací kladky, ale to nelze jakkoliv ověřit.

Já se servisem dohaduji již pátý měsíc. Nejdřív závadu uznali ale téměř 2 měsíce neřešili. Když jsem se šel po té době zeptat co je s opravou, dozvěděl jsem se že nic a že musím čekat blíže neurčenou dobu až se přijde na příčiny. Řekl jsem, že takhle ne a že odstupuji od kupní smlouvy. V ten moment servis otočil, sdělil mi, že chyba je na mé straně - že neumím řídit a navíc jako fyzická osoba nemám prý právo odstoupit od kupní smlouvy. V této chvíli jsem velmi blízko podání žaloby.

Přede dvěma dny jsem stál v Praze poblíž rozjíždějící se i30..stejný zvuk..

Jsem přesvědčen, že se jedná buď o koncepční vadu motoru nebo o rozsáhlou vadnou sérii zralou na svolávací akci. Doporučuji všem majitelům benzinových i30, ať zkusí jízdu svým vozem za výše uvedených podmínek!!!! Okénka musí být stažená - zvuk motoru v tomto spektu otáček je v kabině dobře odcloněn!!!

Pokud by chtěl někdo spojit síly v této věci, bude to jen ku prospěchu věci.

Jinak servis, se kterým se dohaduji - Domanský - Zdiby.
Uživatelský avatar
Cvrček
**
Příspěvky: 266
Registrován: 30 črc 2011, 08:33

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od Cvrček »

AdamS píše: Když jsem se šel po té době zeptat co je s opravou, dozvěděl jsem se že nic a že musím čekat blíže neurčenou dobu až se přijde na příčiny. Řekl jsem, že takhle ne a že odstupuji od kupní smlouvy. V ten moment servis otočil, sdělil mi, že chyba je na mé straně - že neumím řídit a navíc jako fyzická osoba nemám prý právo odstoupit od kupní smlouvy. V této chvíli jsem velmi blízko podání žaloby.
právě že FYZICKÁ OSOBA má silnější práva a postavení než právnická osoba (firma).
Takže se nnenechte odstrčit, odstoupení od kupní smlouvy je možné a účinné, jen musíte vyčerpat všechny možnosti "dohody".
Pak bych ihned podal žalobu a vyzval prodejce, který vůz prodal, k jeho převzetí (písemný protokol, fotodokumentace).
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
AdamS
Příspěvky: 3
Registrován: 29 lis 2011, 12:48

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od AdamS »

Díky za poporu! :-)

Auto jsem jim už před třemi měsíci předal proti protokolu. Do teď mi zadržují peníze. Uvidíme, jestli se někdo další se stejným problémem ozve, mohlo by to být zajímavějsí..
libor67
*
Příspěvky: 29
Registrován: 04 lis 2011, 19:56

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od libor67 »

Osobně si také myslím, že se jedná o systémovou chybu, protože jsem zkoušel další dvě i30 s 1,4 motorem a ten zvuk je tam také. :?
Uživatelský avatar
juryno
**
Příspěvky: 147
Registrován: 19 kvě 2011, 08:04

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od juryno »

takze je nas viacej. to chrastenie pri 2000 otackach. u mna sa v autopalace panonska urobili blbi ze nevedia o co ide. respektive si to vyskusali ale studene auto nechrasti az za par minutiek.

hm. za dva mesiace mam garancku a zvazim postup jednania v ohlade tohoto pocas garancky. zaklad je teraz ze viem ze je to rozsirene.

a vsimli ste si ze ked pocas chrastenia pridate silnejsie plyn ze to prestane?

moja otazka znie? moze to nejako poskodit auto to chrastenie?
i30 1,4 CVVT 80kw, 2011
paw
*
Příspěvky: 19
Registrován: 12 lis 2011, 16:58

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od paw »

Tak presne takoveto drnceni ozyvajici se cca pri 2000 otackach, nejsilnejsi pri jizde do kopce jsem resil take. Pomohlo promazani zamku predni kapoty WD-40. Prisel jsem na to az po case, kdyz jsem zkusil zahybat mechanizmem a zvuky, ktere se ozvaly se daly prirovnat ke stare rozvrzane zelezne posteli. Po promazani je krasne klid :) Snad to nekomu pomuze.
Hyundai i30, 1.6 CRDi 66KW FL, r.v. 2010 Nošovice
Uživatelský avatar
juryno
**
Příspěvky: 147
Registrován: 19 kvě 2011, 08:04

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od juryno »

vyskusal to niekto??
i30 1,4 CVVT 80kw, 2011
Uživatelský avatar
juryno
**
Příspěvky: 147
Registrován: 19 kvě 2011, 08:04

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od juryno »

ja som na ten zamok prednej kapoty nadr8al vazelinu a zda sa ze to trochu pomohlo. ale to je relativne. o dva dni chrasti pri 2000 otackach znova jak zadarmo. vyskusam to wd40, buduci tyzden mam garancku, tak mozno sa tam nieco poriesi vymenou oleja atd, aj ked tazko. potom im tam to auto dam a nech sa staraju.

nema niekto nove nieco v ohlade toho chrastenia pri 2000 otackoach? hociake info atd
i30 1,4 CVVT 80kw, 2011
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od severtom »

AdamS píše:...Co se týče příčiny, jde o klepání ventilů - podstatná zavada..a podle mých zpráv zatím není nalezen způsob odstranění závady. Servis sice tvrdí, že by měla pomoci výměna rozvodového řemene a napínací kladky, ale to nelze jakkoliv ověřit....
To je nějaká haluz, divný servis, vždyť i30 má mít řetěz. Nebo má nafta řemen a máš naftu?

V profilu uvádíš 2 auta 1.4, což by měly být benzíny.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Igi
Příspěvky: 1
Registrován: 29 dub 2012, 14:46

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od Igi »

Zdravím všetkých ktorým už ide riadne na nervy to drnčanie ktoré tu spomínate. Mám tento istý problém (mal som). Zohriaty motor k tomu cca 2000 ot. a akcelerovanie v týchto otáčkach alebo systematické udržiavanie rýchlosti v týchto otáčkach a počúvať ten zvuk klapotania (štrkotania) ventilov alebo čo to bolo. Auto som kupoval nové a po 2 mesiacoch som to začal počuť. Tak som to reklamoval. Výsledok reklamácie? - vraj je všetko v poriadku a diagnostika ukázala že tam nič nie je. Tak som to takto reklamoval ešte 4 krát. A vždy som dopadol takto. Vozil som takto celý servis vrátane majiteľa aby ten pazvuk počuli. Samozrejme že počuli ale majiteľ (predajca) povedal že to zbytočne priveľmi počúvam a nemám sa na to sústrediť. Škoda že sa tu musím vyjadrovať len slušne ale verte keby nemusím tak to tu inak napíšem!!! A takto to na Slovensku funguje - rýchlo predať a potom keď niečo tak to si vraj len namýšlam. Neuveriteľné!!! Nezostávalo mi nič iné len kontaktovať výrobcu v Čechách. Ten samozrejme s tým nič nemá a mám kontaktovať Bratislavu. No a tam volali môjmu predajcovi a serisu a odpovedali mi že mám auto v poriadku. čiže všetka ich snaha je zákazníka presvedčiť že biela je čierna a hotovo! Následne som zmenil servis a dúfal som že tam budú automechanici a nie kuchári a murári a synovci vedúceho a neviem ešte aký fušeri. Tam mi povedali že to je vraj zlá spojková lamela a ešte aj treba nový softvér. Tak mi to tam porobili, vymenili no a výsledok čo myslíte??? No predsa žiadny!!! Keď som už bol zúfali a zároveň zmierený s týmto osudom tak som autu aspoň doprial a natankoval na Slovnaftke benzín EVO. Bol riadne drahý (1,79/1lit.). A čuduj sa svete. Po pár kilometroch štrkotsnie absolútne prestalo! A odvtedy motor len tak spieva a ide tichúčko pri hociakých otáčkach. viac som to nepočul. Ale papá najdrahšie papáničko. A tak som opäť šťastný ako kedysi aj keď s prázdejšou peňaženkou. Ale ten EVO je zase trochu úspornejší ako nat95 + vodné H2O aditívum. No a teraz diagnóza tejto závady znie: 80kw a 109 koní je veľmi veľa na motor s obsahom 1,4 cvvt 16V. Hydraulické ventili pri tankovaní nat95 (podotýkam že miešaný s vodou) nedostávajú dostatočný tlak a potom klepotajú a štrkotajú atď na rozdiel od 100oktánového paliva ktoré je výbušnejšie a spaľuje efektívnejšie a tým vyvýja vyšší výkon a tým aj tlak do hydrauliky ventilov. To je všetko. Zostávam s pozdravom.
Uživatelský avatar
juryno
**
Příspěvky: 147
Registrován: 19 kvě 2011, 08:04

Re: Drnčení z oblasti motoru

Příspěvek od juryno »

to su strasni curaci v tych servisoch. je to neuveritelne kam az dnesna spotrebna doba moze zajst. nakoniec je zakaznik este curak a je to v pohode. dobre je ze este vlastne ja moc pocuvam.

mne to dnes chrastilo fakt ze velmi tak mi to este nerobilo. stvrtok idem na garancku som zvedavy co mi povedia.

ale ten benzin vyskusam. akoze ale tankovat taky drahy benzin, no na paradu :mrgreen:
i30 1,4 CVVT 80kw, 2011
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“