Aretace klikové hřídele

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Dapler
Příspěvky: 8
Registrován: 25 zář 2020, 19:11

Aretace klikové hřídele

Příspěvek od Dapler »

Ahoj,
jsem amatér v oblasti servisu automobilů ale rád se učím a zkouším nové věci na vlastní pěst s pomocí internetu. Teď jsem se dostal ale na svém autě k věci, se kterou si nevím rady ani podle internetu. Jakým způsobem se na voze Hyundai Accent 2 r.v. 2003 1.3 12V aretuje kliková hřídel, tak abych mohl povolit kladku, přes kterou se mi nedaří sundat kryt rozvodového řemene? Dočetl jsem se že to bývá na setrvačníku ale nevím jestli to tak je zrovna u tohohle vozu, případně při aretaci přes setrvačník se musí sundat celá převodovka? Nešlo by to třeba vyřešit improvizačně přes zařazení rychlostního stupně a využít toho, že neotočím kolem při zatažení ruční brzdy a tím pádem neotočím motorem? Nebo to je špatná myšlenka, buď nerealizovatelná nebo by mohla způsobit problém?
Předem děkuji za každou radu
Reklama
 

Uživatelský avatar
Venca
*
Příspěvky: 38
Registrován: 16 srp 2005, 08:34
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Aretace klikové hřídele

Příspěvek od Venca »

Ahoj,
pro sundání řemenicového kola na klikové hřídeli je dobré mít k dispozici ještě jeden pár rukou :D
Jedna osoba pomocí šroubováku (lépe dvou šroubováků zapřených do kříže) zaaretuje ozubené kolo na setrvačníku a druhá povolí šroub na řemenicovém kole. Stačí sundat spodní kryt na setrvačníku, netřeba sundávat převodovku :D
Po sundání řemenicového kola je už dobrý přístup ke spodnímu krytu rozvodového řemene.
Demontáž řemenicového kola na klikové hřídeli.JPG
Demontáž řemenicového kola na klikové hřídeli.JPG (108.44 KiB) Zobrazeno 543 x
Hodně zdaru při opravě,
Venca
Hyundai Getz 1,3i SOHC/60 kW, Sea Side Blue, Elegance, r.v. 2003
Odpovědět

Zpět na „Accent - Motor a převodovka“