Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Radunov
**
Příspěvky: 166
Registrován: 11 zář 2016, 07:52

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Radunov »

karbon na pístech bych nehledal...přímý vstřik je opláchne...a sacích ventilů se moc nebojím...protože hadice odvzdušnění motoru do sání je suchá (5W-40 A3) a interní recirkulace spalin to tam nepustí...a známej z :hyu: autorizáku co a dělá motory říkal, že s ním nebyl u GDi problém...tak radši víc jezděte než spekulujte :-)

p.s. karbon na pístech mají i motory s nepřímým vstřikem a dokud nedochází k detonacím od rozpáleného karbonu, tak jde o prd a když jsem si dal těsnění pod hlavou, tak jsem je omyl pracím práškem a byli jak nový :D

jinak s GDi jde jet v pohodě při 60km/h tacho (limit v obci po přičtení odchylky) na pětku, méně to papá a když jede člověk sám, tak to za obcí nezrychluje o moc hůř než na 4ku...je to bájo...u 1,0t-gdi nebylo jasné jestli trojku nebo 4ku, 3ka moc řvala a 4ka podtočila motor a ozývali se divný zvuky...
I30 kombi GDi gdh
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tudy »

Já se také nebál, ale už se bojím. Sací ventil motoru 1.6 GDi po 115 tis km, jízda výhradně na Vervu100+ občas VIF. Komentáře asi netřeba. :roll:
Přílohy
ventil1.jpg
ventil1.jpg (69.35 KiB) Zobrazeno 3501 x
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od shawt »

To tam je takto od vyroby :mrgreen:
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od idam.i »

Áno už som niečo také videl.Len tam nebol VIF no zase bolo menej kilometrov a olej interval 30000. #-o
Naposledy upravil(a) idam.i dne 21 kvě 2018, 21:05, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

MPI- vyhody jsou jasne...saci ventil se omyva benzinem..a kdo pouziva třeba aditivum, tak aditivem.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tudy »

O výhodách MPI, spolehlivosti motorů a nepřímo o karbonizaci čerstvý článek níže:

http://www.auto.cz/bazar-pet-nejspolehl ... let-121919
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od shawt »

Nejak mi tam chybi motor od :hyu:
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Radunov
**
Příspěvky: 166
Registrován: 11 zář 2016, 07:52

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Radunov »

Tudy píše:Já se také nebál, ale už se bojím. Sací ventil motoru 1.6 GDi po 115 tis km, jízda výhradně na Vervu100+ občas VIF. Komentáře asi netřeba. :roll:
Komentáře jsou potřeba, protože pokud nevíte jak ten motor funguje, tak by jste tu blbost ani nenapsal, benzín ani VIF nemají nic společného u přímovstřiku s napeklým motorovým olejem na sacím ventilu, což ani není carbon podle toho jak to je ventilu zkrabacený, olej se odpařil z motoru do sání a jelikož je tam žár a zastavuje se polovinu doby o zavřený ventil. Takže roli hrál motorový olej - co jste tam lil, respektive servis, 5w-30 A5? Jak často se měnil? Kde jste převážně jezdil / jakým stylem? Já mám 5W-40 A3 a hadice do sání je po 16tis km stále suchá, je tam třetí olejová náplň. Karbon by se tam udělal jen v případě externího vracení SPALIN do sání, karbon vzniká při spalování...takže jediný místo, kde se můžeme bát carbonu je olejový systém přes pístní kroužky nebo jeho samotným přepálením, tím že má nízké teploty vzplanutí (A5,A1) nebo na pístech, vstřikovačích, ale to je většinou způsobeno použitím nekvalitního paliva a biosložkami ...proto jsem si vybral tuto motorizaci, protože nad tím konstruktér přemýšlel, má interní recirkulaci spalin (přes výfukovou vačku pomocí VVT), odolný řetězový rozvod, má vyšší výkon, delší převody, nízkou spotřebu (6 map v ŘJ), hezký zvuk, má variabilní délku sání, variabilní obě vačky, lepší baterku, silnější alternátor...a 115tis km najedu aktuálním stylem za 12 let...navíc ten motor by s tím byl dál pojizdný, jen s mírně sníženým výkonem turbulencema na ventilech a možná zvýšenou spotřebou paliva, ale to už se stejně budu rozhlížet po novém nebo si preventivně vyměním těsnění pod hlavou, ve vrtačcce vyleštím ventily, dám nový gufera ventilů, písty vyčistím pracím práškem atd, jako jsem dělal 2x za 5 let na kadettu gsi kvůli úpravám...
I30 kombi GDi gdh
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tudy »

Byl tam LL olej 5W30 A3 což je lepší volba než ten Váš 5W40, který rychle zdegraduje (střihová nestabilita) a po najetí 6-8 tis km mu výrazně klesne viskozita, což je obzvláště výhodné v letních vedrech :roll: . Měnil jsem 1x ročně při nájezdu kolem 25 tis. km (při jízdě s převahou města bych to samozřejmě zkrátil na 1/2). Kdybych měnil olej každých 5 tis. km, tak mě to auto sežere. Jízda hlavně meziměsto, trasy > 100 km, žádné courání a s občasným vytáčením do červeného pole. Takhle nevypadaly jen ventily, ale i hlava motoru. Poznámka k benzínu a VIFu byla určena těm, kteří věří že tato kombinace jim zaručí čistý motor. S MPi vstřikováním by ty ventily vypadaly jinak pane Chytrý. S Vaším nájezdem a znalostmi si s tím můžete hrát, ale já potřebuju jezdit.

No a k samotnému karbonu:

https://automix.cars.cz/zivot-ridice/ka ... 70602.html

Karbonové úsady jsou "napečené" nejčastěji na sacích ventilech. Skládají se z částeček oleje a zbytků spáleného i nespáleného paliva. V pokročilém stádiu se úsady tvoří také na povrchu pístu, kde samozřejmě zhoršují hoření směsi a přispívají klepání.

Takže na té fotce je karbon [-o< ...

Viskozita olejů:
Zdroj : https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita
Přílohy
viskograf.jpg
viskograf.jpg (50.89 KiB) Zobrazeno 3246 x
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

Byl tam LL olej 5W30 A3 což je lepší volba než ten Váš 5W40, který rychle zdegraduje (střihová nestabilita) a po najetí 6-8 tis km mu výrazně klesne viskozita
To je pravda, ale jen z casti. Zalezi totiž na tom, z jakých základových oleju jen olej vyroben. Cisla 5w-30, 5w-40 atd.. nic nerikaji o kvalite toho, ci onoho oleje. Plna syntetika muze byt klidne 20w-40i 0w-40 atd..
Ten zminovany 5W-30 bude mit v 99% stejny zaklad jako 5w-40, kde se kvůli cislu 40 pouzivaji modifikátory viskozity, které samozrejme degraduji jako první a tak uživatel bude mit po par tisicich kilometrech z 5w-40 beznou 5w-30.

Takze ještě jednou....nikdo z vas nemate v aute pravou syntetiku, pokud nemate olej ze základových oleju PAO nebo esteru. Mate obycejny hydrokrakovany olej. Ten je taky samozrejme kvalitni, ale není to syntetika. Protože je proste a jednoduse vyroben z jinych základových oleju.

Nikdy se neridte tim, ze například 5w-40 je plna syntetika a 10w-40 polosyntetika. Je to mýtus. kdo chcete syntetiku, vybírejte olej podle toho z jakeho zakladovyho oleje je ten vas olej vyroben.

Nehlede na to, ze pokud je například 5w-40 plna syntetika, tak nejsou zapotřebí modifikátory viskozity, takze olej si sve letni číslo drzi po celou dobu cyklu.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
ulthar
**
Příspěvky: 393
Registrován: 02 čer 2015, 15:15
Bydliště: Novy Jicin

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od ulthar »

@tudy: taky mam z toho karbonu docela obavy. Proto az pojedu cca za 2 mesice na garancku, chci se domluvit na montazi odlucovace, ktery prave nepusti zpatky do sani tu smes olej-benzin-vzduch.

Ten odlucovac vypada nejak takhle:
https://www.amazon.com/dp/B074V6CP5Y/re ... rd_w=C5j5D
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od shawt »

Je nekde overene, ze toto funguje? Aby to nebyla zbytecna investice.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od idam.i »

Nechcem kuvikať,ale tipujem,že sa budú vyhrážať stratou záruky.Zvlášť keď povieš ,že si to kúpil na Amazone. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

Priamy vstrek plus egr rovná sa karbon... je jedno aký olej a je jedno aký benzín a je jedno čo VIF. Proste je to tak a bude. Naprieč značkami, niekde je toho karbonu viac inde menej. Bohužiaľ všetko má svoju cenu a priamy vstrek má aj nevýhody.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od petr.gr »

Přesně tak. K tomu se sloboučké pístní kroužky a je obrovský problém, jak to měla Škoda na motorech TSi. Žádný odlučovač nemůže odstranit karbon. Ten se usazuje přes EGR a tím je to dané. Výrobci motorů se částečně vrací ke kombinaci MPi+TSi (GDi) a opět mění nešťastné pístní kroužky. Ale pořád je to dokola. Čím novější auto, tím větší sračka a větší náklady na opravu. což by ale mělo být přesně naopak.
Naposledy upravil(a) petr.gr dne 29 kvě 2018, 00:18, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“