Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Majitelka hyundaie
*
Příspěvky: 20
Registrován: 08 lis 2019, 15:15

Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Majitelka hyundaie » 23 črc 2020, 20:06

Už delší dobu pozoruji když jedu s lehkou nohou po rovince nebo velmi mírného kopce, že mezi 80-90 km/h začne auto sebou cukat, nevím, přijde mi to že neví jestli už dát 7 nebo ještě nechat 6. Je to možné? Když zrychluji svižněji, tak se neděje, jen když jedu opravdu piánko po příjemné cestě mezi dědinkami. Děje se tak ve sport režimu, v jiném jsem nezkoušela neb nepoužívám.
Řešit to se servismany anebo to prostě je nedokonalost převodovky?
I30 1.6crdi 100kw A/T

Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 3205
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od petzl62 » 24 črc 2020, 00:09

Nevím jak u dieslu, ale u benzinu ve sport režimu převodovka sedmý stupeň nezařadí [-X
A jezdit jen na sport? No asi dobrý zdroj nafty :mrgreen:
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
Dlouhodobá spotřeba od 8/2017 - 6,78l/100km
Aktuálně 125200 km
Verva 100+VIF
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
Raikin
**
Příspěvky: 122
Registrován: 30 pro 2018, 10:51
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Raikin » 24 črc 2020, 08:14

Tak ve sportu je citlivost plynoveho pedalu daleko vetsi nez na normal (eco nevim, nikdy jsem na to nejel a neni to v planu :D ).
Tak zkus dat tempomat pri te rychlosti, kdy ti to cuka, napada me totiz, jestli nebude chyba spise v noze nez v DCT. Kazdopadne ja mam s DCT nalitano skoro 30k a zadny takovy problem nepocituju.
Obrázek
Hyundai i30 Fastback - 2018 - 1.4 T-GDI DCT - 103kW - Style Ultimate
Skoda Fabia - 2018 - 1.0 TSI - 81kW - Style+
Hyundai i30 combi II 2017 - 1.6 MPI - 88kW
Hyundai Getz 2003 - 1.1 - 46kW
Toyota Yaris 2006 - 1.3 VVTi - 64kW
Audi A3 1997 - 1.8 - 92kW

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14876
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Axel.Foley » 24 črc 2020, 21:50

Nejsem odborník, s touhle kombinací jsem najezdil snad 20 km v jiném autě v kopcovitém terénu. Myslím, že to bude vlastnost převodovky, kdy při pijánko jízdě na sport v nízkých otáčkách nemá požadavek na 6. rychlostní stupeň (není důvod držet otáčky), takže přeřadí na 7 a tam zase zjistí, že otáčky jsou příliš nízké a jelikož podtáčí motor, podřadí zpět na 6. A pořád dokola. Při svižné jízdě to dělat nebude, tam si, předpokládám, drží 6.

Poradím při pijánko jízdě vyzkoušet režim normal.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Brio
*
Příspěvky: 10
Registrován: 07 pro 2019, 17:09
Bydliště: Brno

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Brio » 25 črc 2020, 05:24

Mam i40 s DCT a uplne stejny problem akorat, ze me to dela v rezimu normal a eco. Sport jsem nezkousel. Bud musim uplne jemne mit nohu na plynu nebo poradne seslapnout pedál aby to necukalo. Mám najeto 150tkm a menili me v 90tkm spojkovou sadu na zaruku, protože se me stavalo, ze treba na dalnici z niceho nic otacky vyleteli jako by nekdo seslapnul spojku v aute s MT.., celkove spatne radilo obzvlášť popojizdeni v kolonach(jednička a dvojka) a taky hlavne auto na volnobeh melo zvuk, ze se každou chvili rozpadne. Po vymene spojky to snad 10.000km jezdilo docela fajn a postupne se to opet jen zhorsuje a zhorsuje🙄
Nevim co si mam myslet o tom cukani, jelikož na tempomat to nedela, jestli to nebude spatnej vstrik, škrtící klapka, turbo nebo spis opravdu převodovka, která je snad konstrukcne spatna🙁
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI

Brio
*
Příspěvky: 10
Registrován: 07 pro 2019, 17:09
Bydliště: Brno

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Brio » 25 črc 2020, 05:41

Jeste jsem zapomnel dodat, ze kdyz bezi regenerace, tak auto jede jak z praku bez zadneho cukani a na volnobeh mam snad ten nejtissi diesel na svete, tak treba to je neco kolem DPF filtu v kombinaci s převodovkou...
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI

Majitelka hyundaie
*
Příspěvky: 20
Registrován: 08 lis 2019, 15:15

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Majitelka hyundaie » 25 črc 2020, 12:29

No od třetí garančky, kdy se ze sport stalo spíše normal, z normal je eko a z eko asi něco, kdy už je lepší jít pěšky...automaticky po nastartování dávám sport ať je to auto trochu agilní. Spotřeba nijak hrozná není.
A nevím, možná je to prvkem mezi volantem a pedály, ale to by mi asi nedělalo jen v jisté rychlosti.
Zkusím ten tempomat a uvidím jestli to bude dělat
I30 1.6crdi 100kw A/T

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14876
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Axel.Foley » 25 črc 2020, 12:30

:-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
Raikin
**
Příspěvky: 122
Registrován: 30 pro 2018, 10:51
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Raikin » 29 črc 2020, 19:17

Jinak neni pravda, ze DCT ve Sportu neradi sedmicku :D
Obrázek
Hyundai i30 Fastback - 2018 - 1.4 T-GDI DCT - 103kW - Style Ultimate
Skoda Fabia - 2018 - 1.0 TSI - 81kW - Style+
Hyundai i30 combi II 2017 - 1.6 MPI - 88kW
Hyundai Getz 2003 - 1.1 - 46kW
Toyota Yaris 2006 - 1.3 VVTi - 64kW
Audi A3 1997 - 1.8 - 92kW

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 3205
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od petzl62 » 29 črc 2020, 22:19

Tak mám to auto 3 roky a najeto 125tis. a ještě jsem ji tam ani jednou neměl. Ani v auto módu, ani pádly pod volantem. Takže kde dělám chybu..??? To ji tam dá až ve 200km/hod??? :shock: :wink:
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
Dlouhodobá spotřeba od 8/2017 - 6,78l/100km
Aktuálně 125200 km
Verva 100+VIF
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
stanKon
**
Příspěvky: 195
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od stanKon » 30 črc 2020, 09:52

Zvykli jsme si na sebe s Comfortem, btw živý je dost, takže Sport dávám jen občas pro zábavu a sedma tam normálně padá. Na rovných úsecích teda určitě. Na stovce tam určitě je.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6650
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od idam.i » 30 črc 2020, 19:49

petzl62 píše:
29 črc 2020, 22:19
Tak mám to auto 3 roky a najeto 125tis. a ještě jsem ji tam ani jednou neměl. Ani v auto módu, ani pádly pod volantem. Takže kde dělám chybu..??? To ji tam dá až ve 200km/hod??? :shock: :wink:
Možná ťa ošidili a máš len 6-kvalt. :-k :mrgreen:
Alebo tiež jazdíš ako kolega mr.H. :lol:
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Uživatelský avatar
Raikin
**
Příspěvky: 122
Registrován: 30 pro 2018, 10:51
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Raikin » 31 črc 2020, 08:14

Mozna je to tim, ze mas naftaka, tak mozna jine nastaveni :) Ale u 1.4tgdi tam urcite 7 stupen pada :D
Obrázek
Hyundai i30 Fastback - 2018 - 1.4 T-GDI DCT - 103kW - Style Ultimate
Skoda Fabia - 2018 - 1.0 TSI - 81kW - Style+
Hyundai i30 combi II 2017 - 1.6 MPI - 88kW
Hyundai Getz 2003 - 1.1 - 46kW
Toyota Yaris 2006 - 1.3 VVTi - 64kW
Audi A3 1997 - 1.8 - 92kW

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 3205
Registrován: 03 pro 2011, 18:09
Bydliště: Opava

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od petzl62 » 31 črc 2020, 09:45

Koukni na podpis... Žádná nafta [-X
Hyundai i30 PDe 1,4TGDi 103kW 7°DCT Style-paket Ultimate
----------------------------------
Dlouhodobá spotřeba od 8/2017 - 6,78l/100km
Aktuálně 125200 km
Verva 100+VIF
MILLERS OILS NANODRIVE EE LONGLIFE ECO 5W-30,TEC 2000 oil booster

Uživatelský avatar
Raikin
**
Příspěvky: 122
Registrován: 30 pro 2018, 10:51
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání auta s dct, je to na servis nebo to je vlastnost?

Příspěvek od Raikin » 01 srp 2020, 20:31

Jej, moje chyba :) Ale v tom pripade je asi neco nekde spatne, protoze tu 7 to tam fakt hazi.

Ale zpatky k originalnimu problemu, vyzkousela jsi teda ten tempomat? A pokud to dela od konkretni garancky, je mozne, ze treba nejak prehravali verzi firmwaru v ridici jednotce a proto se ted chova jinak?
Obrázek
Hyundai i30 Fastback - 2018 - 1.4 T-GDI DCT - 103kW - Style Ultimate
Skoda Fabia - 2018 - 1.0 TSI - 81kW - Style+
Hyundai i30 combi II 2017 - 1.6 MPI - 88kW
Hyundai Getz 2003 - 1.1 - 46kW
Toyota Yaris 2006 - 1.3 VVTi - 64kW
Audi A3 1997 - 1.8 - 92kW

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“