motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od petzl62 »

Tak ten zvuk rozhodně v pořádku není :shock: [-X
A to si dokonce na tu cívku tipnu.
Nic jiného by to být nemělo, ještě by to mohla dělat klapka vzduchu, ale tohle mi fakt přijde na cívku. Pálí nepravidelně.
Zatím je před smrtí a ještě funguje v nízkých otáčkách při plynulé zátěži, jak jí přidáš razantně... jde do kopru. Ještě se ti nerozsvítila kontrolka motoru?
To přijde za chvíli. Rozsvítí se a zase zhasne pořád dokola. Pak to cuká víc a víc... Měla by jim to diagnostika ukázat jako sporadickou chybu na ... válci. Přehodí cívku jinam a zkusí... a pokud se ukáže chyba znovu na novém místě, je to jasné. A měli by ti to vyměnit na záruku a na počkání, pokud ji budou mít skladem. :roll: Ale moc bych s tím nepočítal.
O stejné závadě i řešení píšu tady 4. příspěvek od vrchu : https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=450
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od clifftorr »

tohle vypadá na cívky , diagnostika je jednoduchá : postupně po jednom odpoj svičku a tam kde se nic nestane je civka v hajzlu , nasledně prohod cívky a opakuj postup se svíčkami aby jsi sis ověřil že je to skutečně ona
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

petzl62
No to není, ten zvuk je jak na závoďáku :-D ... ale hovorím je to hodne zosílené, normálne si to ani nejde moc všimnúť ... nicmene ten zvuk tam je a jasne hlási problém.
Taky si to myslím že cievka, síce v záťaži vačšinou funguje v poriadku, dnes som práve skúšal a ťahá dobre. Pravda ale je že náhodne sa mi v minulosti stalo že auto pri zrýchlovaní zacukalo. Bežne sa to ale nestáva ani teraz.
Kontrolka práveže jednou svítila, cca pred mesiacom možno dvoma, to som bol v :hyu: FM kde im to práve hlásilo chybu na 4. válci (to mi až teraz došlo, ďalšia indice pro cívku :-) ). Tak prehodili cievku na 1. válec. Ja som teraz medzitým vymenil tie sviečky a teda zmena žiadna. Takže to všetko napovedá že to bude ta cievka. Skúsim sa v tej Opave dohodnúť či by si mohli nachystať cievku skladom a mrknout na to ideálne na počkanie. Zaujimavé ale že u teba ta kontrolka zhasla sama od seba, mne ju museli smazať ...

clifftorr
myslíš to tak že by som zakaždým odpojil jeden konektor od jednej cievky a nastartoval? to si nie som istý, predpokladam že ta cievka sem tam páli tak nevim či by to bolo poznať ... skúsiť by som to asi mohol ale uvažujem že už do toho šahať nebudem a nechám to na servise. Všetko okrem sviečok by teoreticky mali platiť oni :-)
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od clifftorr »

myslím tím aby jsi nastartoval , zařadil neutrál a začal odpojovat jednotlivé svíčky, může se stát že motor zhasne což je ok, protože jestli je vadná cívka tak to ostatní dvě cívky, které jsou ok , motor nemusí udržet v chodu.. Takže znovu nastartovat a postupně odpojovat svíčky dokud při konkrétní odpojené svíčce se NIC nestane a to je ta vadná svíčka/cívka. Můžeš mít smůlu v tom že bude více vadných cívek, osobně jsem to zažil .
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Pjotr1 »

To jsem teda zvědavý čím to bude.
Já bych si na cívku netipnul, protože to by muselo být vidět na svíčce že je úplně černá když občas nehází jiskru.
Můj tip je že to způsobuje proměnné časování ventilů, to by vysvětlovalo to střílení do výfuku.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

Jako taky som čakal že jedna sviečka bude horšia ako ostatné ale aj tak trochu dúfam že to bude cievka. Volal som do servisu a potvrdili že keď tak sa stáva že je cievka KO. Tak jednu rovno objednal a v pátek jdu na diagnostiku a když tak ju hneď vymenia (snáď bude iba jedna špatná ak vobec).

K tomu promennému časování ventilov, myslím že máš pravdu že by to taky mohlo sedieť na to chovanie. Neviem presne ale myslím že to časovanie funguje tak že sa ovlyvňuje otevírání ventilov pozíciou vačky. Takže vačka sa posunie do strany a tým sa zmenia nábehové plochy ktoré otvárajú ventily takže sa ovlyvňuje resp. mení doba a rozsah pohybu ventilu (omlúvam sa za nie úplne správne technické vyjadrovanie :-) ). V takomto prípade ale predpokladam že by to ovlivnilo všetky válce rovnako, je to tak?

Mne v servise pred mesiacom diagnostikovali špatný válec 4. takže iba jeden zo štyroch, proto sa viac prikláňam k tej cievke ... ale samozrejme sa možem mýliť je to len moje laicke uvažovanie.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

Petzl
Ešte sa Ťa spýtam, odkial máš údaj o odtrhu Yura tých 1,2mm ? To si meral? Ak ano tak na nových? Protože odtrh sa časom mení takže na použitých to merať nemá význam … teda myslím merať a porovnať s novými NGK.

Ty si vo svojom vlákne uvádzal že si skúšal sviečky Bosch, nepamatáš si či si ich v tom čase priamo porovnával s tými origo Yura?
Práve uvažujem čím to je že je bežne rozšírena informace že tie Bosch sú použitelná náhrada. AK sa ale teoreticky trošku lišia v odtrhu alebo v polohe jiskrište tak či to nie je nakoniec dovod prečo si s nimi nebol spokojný, to znamená že teoreticky neboli správne dimenzované pre tento motor ...

Ešte som trochu študoval a ta poloha jiskriště je taky dosť doležitá Teda to je asi jasné ale neviem posúdiť zda ten rozdiel čo som posuvkou zmeral, cca tých 0,3 mm rozdiel, je zásadný alebo nie.

Je pravda že som to detonačné spalovanie (to strielanie do výfuku při pridaní a ubraní plynu) neskúšal na povodných sviečkach a teraz som si celkovo prejav auta viac všímal ale začínam trochu pochybovať či to bola správna volba dávať tam tie NGK. Na nete som našiel aj práve informaci že nesprávny výber sviečky za tepla može sposobovať detonačné spalovanie. To je samozrejme obecný komentár a može sa týkať výrazne iného typu ale to ja jako laik asi neposúdim.
Začínam uvažovať že tam hodím spať tie originály a skúsim či to bude taky strielať.

Nejaké to info čo som čerpal je pod odkazom v manuály, príde mi pre neznalých celkem fajn spracovaný tak ak by to niekoho zaujimalo:

https://www.brisk.cz/content/uploads/20 ... 150dpi.pdf
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od petzl62 »

Pokud si dobře vzpomínám konzultovalo se to s :hyu: autorizovaným servisem. Měli nějaký datasheet od svíček.
Na nových jsem to měřil až u té druhé várky-výměna Bosch a tam to bylo 1,25mm.
Jinak co se týká tebou zamýšlené změny a vrácení svíček. jak jsem psal, očistil bych je a vrátil zpátky, obzvlášť, pokud pojedeš do autorizáku. Vypadají totiž fakt dobře.
Co se týká toho střílení a cukání, fakt si myslím, že je to tou cívkou. O proměnném časování bych raději uvažoval, až úplně na konci a :hyu: autorizák se bude chovat úplně stejně. Ne že by se to už nestalo, ale je to naprosto ojedinělá závada a zpravidla se vyskytovala u i30 první a velmi, velmi řídce u druhé generace. A není to zrovna levná oprava- výměna. Mě pomohla výměna svíček za originál a pak ta cívka. Jinak jsem nikdy neměl v tomhle směru problém. Svíčky YURA a Bosch jsme samozřejmě porovnávali a přeměřovali... https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=435
Ale stejně si myslím, že ve finále byl problém ta vadná cívka, která se už pak poroučela úplně. Odpovídá tomu i ta barva svíčky na obrázku z vlákna co jsem ti poslal.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

Aha tak ak je ten odtrh na nových Yuda cca 1,25mm tak sa divím že to autorizák povolil tie Bosch protože tam je odtrh 0,7mm a to mi príde že už je rozdiel celkem velký. V takomto prípade tie Bosch alebo NGK musia mať výrazne menšiu iskru a ak je motor naladený na iskru vačšiu tak nemusí dobre spalovať ... a teoreticky može sposobovať to strielanie do výfuku ... teda je to iba moja úvaha.
Na tej tvojej fotke to porovnanie rozdiel v odtrhu je jasný, ja som taky videl rozdiel keď som dával tie NGK ale pripisoval som ho opotrebeniu sviečky, používaním sa myslím elektróda skracuje takže sa odtrh zvačšuje ... ale ak už u nových bol tých 1,25 tak si trúfam odhadovať že rozdiel je to značný. Alebo sa mýlim a tu hodnotu ste namerali na tých jetých?

Priznám sa že mám trochu strach tie sviečky čistiť aby ich niekde nepodrel a nezačala strielať iskra jinde jak má takže ich radšej nechám tak ako sú.
Čo som čítal pri vyndávaní sviečoj je dobré autom pojazdiť svižne cca 20km aby sa vypálil bordel a potom po dojetí rýchlo vyplnout klúčik, v mojom prípade nastal skor opak takže budú zanesené krátkymi jazdami a chodom na volnobeh. Po rýchlej jazde by teda mali byť ešte čistejšie.
Nicmene ich dám dnes spať a uvidím či bude strielanie do výfuku aj s nimi.
V tom autorizáku kde zajtra pojdem o tom vedia že som menil sviečky a prijimací technik s tým nemal problém už keď som mu hlásil že tam budem dávať neoriginál sviečky.

Ešte ma napadá síce možno zbytočný dotaz ale myslím že keď tie pozužité sviečky dotáhnu taky na 20Nm tak by to malo byť v klidu že :-)
Ide mi o to že nové sviečky majú definovaný iný uhol dotažení protože ešte nie je zdeformovaná podložka. Použité sa dotahujú ináč, na menší uhol ... ak ale použijem momenťák tak myslím že je to ideál dotáhnout na tu samú hodnotu tých 20Nm.


Teda ale si hovorím že mi též šibe že to tak riešim, auto v záruke, mal som to hneď na začátku vraziť do autorizáku a vobec neriešiť, teraz som možno zbytočne vyhodil 1200,- za svíčky aby som tam nakonec možno kupil ešte nové originály (ak jednou zase budú :-D ). Na druhú stranu sa človek dozvie nových vecí :-) ...
Offtopic - jedna vec ma ale prekvapila, včera som študoval servisku a zistil že po dvoch rokoch štandardnej záruky bežia ďalšie 3 roky už ale za trochu iných podmienok, napr nemám nárok na náhradné auto v dobe riešenia reklamace...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20055
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Ad reklamace bez nároku na náhradní auto: kde jsi to našel? Ještě minulý rok jsem měl auto v servisu na reklamaci a jezdil jsem náhradním autem ze servisu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Pokud je oprava delší než jeden den.
Ale vykoumat problém - 1 den. A po dodání dílu opravit - zase 1 den. A ušetříš náhradní auto...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od pozorovatel »

Ja som mal auto 2 razy v servise kvôli traseniu pri rozbiehaní. Raz mi menili sw prevodovky a nakalibrovali spojky na diagnostike, vtedy som mal náhradné auto deň a platil som za to cca 20€. Druhý krát som bol kvôli tomu istému problému lebo nezmizol, auto si nechali 4 dni, za ktoré mi menili dvojspojku a vtedy som za náhradné auto neplatil. Inak aké sú ceny servisu v autorizáku SR a ČR? Okolo roku 2010 som robil absolventskú prax v Hyundai na SK a vtedy bola hodinovka okolo 29€. Keď som riešil ten problém tak som si všimol hodinovku v Nemeckom Hyundai servise - 104,90€ :?
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

Tak ja sa hneď na začiatku omluvam za dezinformování :mrgreen: asi som bol včera večer už hodne unavený :-) ... koukl som do tej servisky a ono je tam psáno že není nárok na nové auto v rámci riešenia reklamace, že nie je možné nárokovanie výmeny auta za nové :-)

obr1.jpg
obr1.jpg (79.69 KiB) Zobrazeno 787 x

Tak som tam dnes dal tie povodné origo sviečky a projev presne taký istý, jak za studena škaredý chod na volnobeh, cukanie pri rozbiehani (po krátkom zahriani vymizí) a u zahriateho motoru to pri pridávaní na mieste pleská do výfuku presne tak rovnako.
Z toho vyvodzujem že povodné sviečku sú ešte OK (asi tam nechám zatial tie) a tie nové NGK tým pádom fungujú taky dobre, pri chode na nerozoznanie od originálov takže by nemali sposobovať nejaké zhoršené spalování (tie nechám do zálohy a časom vymením za tie YURY keď príde ich čas).

Ešte ak by Vás to zajimalo dve porovnávacie fotky.
Obr1: V tom prvom prípade je ten odtrh asi trochu vačší na tých yurach ale zas myslím že ta elektroda je trochu opotrebená (predpokladam že na nových ten odtrh nebude výrazne vačší v porovnaní s NGK). bohužel bez sparových merok to proste nejde presnejšie porovnať ...
Obr2: tu sú namerané rozmery (brát s rezervou, merané s posuvkou), je vidieť že ta yura je trošku delší ale zas ta poloha jiskrište sa nemusí moc lišiť, príde mi že ta vrchná elektroda na Yura je hrubšia takže ta výsledna ploha jiskriště sa može posunúť do pozice tej NGK. Na druhú stranu NGK je drochu delší na druhej strane nicmene som nepozoroval problém pri osádzaní cievky, prišla mi že dosadla v pohode, tam bude určite rezerva ...

Asi sa v tom moc patlám ale hovorím si že to možno niekomu pomože pri rozhodovaní :-)
Nicmene keby boli origo sviečky dostupné a mal by som sa teraz rozhodnúť tak by som sáhl po tých Yura a mal klid :-)

obr2.jpg
obr2.jpg (171.2 KiB) Zobrazeno 787 x
obr3.jpg
obr3.jpg (96.42 KiB) Zobrazeno 787 x

Ohleden cien servisov nevím, myslím že cca tých 1000 Kč s DPH na hodinu je bežná sazba? Niekto ma tu když tak určite opraví :-)
Ale ta nemecká sazba je palba :-D
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od pozorovatel »

To je za mechanické práce. Karosárčina je za 175€/hodina a lakýrčina za 185€/hodina :-k
Tiež budem meniť v blízkej budúcnosti sviečky a zvažujem NGK 8-[
Přílohy
1648152464909.jpg
1648152464909.jpg (38.67 KiB) Zobrazeno 749 x
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20055
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Při cenách za servisky, které se zde na fóru objevily v poslední době, mám pocit, že cena za hodinu je již stejná jak v Německu, ne li dokonce vyšší :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“