motor 1.0 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Zx604
*
Příspěvky: 15
Registrován: 25 lis 2011, 08:31

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Zx604 »

Dobrý den všem.

Po minulém týdnu bádání a zkoušení v Hyundaii mi byl vyměněn termostat. Po výměně i30 lépe topí , motor se zahřívá stále stejně pomalu jako předtím, ale ty velké propady teplot při defenzivní jízdě a jízdě z kopce už nejsou tak velké (15 - 20°C), ale jenom kolem 10°C. Přijímací technik tam bohužel nebyl a jeho kolegyně mi nedokázala odpovědět na otázky dvou okruhů chlazení a případně dvou termostatů. Zeptám se až při roční prohlídce koncem března.

Minulý týden jsem jezdil s půjčeným Tucsonem 1.7 CRDI a ohříval se ,topil a teploty se také propadaly okolo 10°C jako teď v i30 po výměně termostatu. Vím ,že je to diesel ,ale teplotní charakteristika je velmi podobná.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Chasnik »

Cyklování po 10 °C je normální, já nesleduju teplotu přes palubku (tam mohou být hodnoty "vyžehlené" přes ŘJ) a budík v Torque mi ukazuje, že za jízdy po zahřátí teplota cykluje mezi 85 - 96 °C. A je jedno, jestli je vozidlo téměř prázdné, nebo táhne třičtvrtětunový vozík. Akorát při té druhé variantě jdou ty amplitudy samozřejmě rychleji :). Ale ten provozní teplotní rozsah si auto takto udržuje.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Zx604
*
Příspěvky: 15
Registrován: 25 lis 2011, 08:31

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Zx604 »

Chasnik píše:Cyklování po 10 °C je normální, já nesleduju teplotu přes palubku (tam mohou být hodnoty "vyžehlené" přes ŘJ) a budík v Torque mi ukazuje, že za jízdy po zahřátí teplota cykluje mezi 85 - 96 °C. A je jedno, jestli je vozidlo téměř prázdné, nebo táhne třičtvrtětunový vozík. Akorát při té druhé variantě jdou ty amplitudy samozřejmě rychleji :). Ale ten provozní teplotní rozsah si auto takto udržuje.

Super. Tak mi poraď jak mám zahřát motor při -7°C (dnes ráno) kdy po 11 km jízdy jsem se dostal na teplotu 70°C a po následné cca 2km jízdě z kopce si ručička lehla opět pod 50°C. To co popisuješ se mi děje až po úplném zahřátí motoru. Po výměně termostatu jsem si asi sám sobě nalhával že už to vypadá v pořádku, ale dnešní ranní jízda mě přesvědčila o opaku.
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Deegr »

Já motor zahřívám vždy tak, že hlavně vypnu topení. Zapnu si vyhřívání sedaček a volantu, aby motor měl více práce a rychleji se zahřál. Po asi 5 km je už teplota na 70-80 stupních a zapnu pak konečně topení. Motor se tak mnohem rychleji zahřeje.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Chasnik »

Zx604 píše:
Chasnik píše:Cyklování po 10 °C je normální, já nesleduju teplotu přes palubku (tam mohou být hodnoty "vyžehlené" přes ŘJ) a budík v Torque mi ukazuje, že za jízdy po zahřátí teplota cykluje mezi 85 - 96 °C. A je jedno, jestli je vozidlo téměř prázdné, nebo táhne třičtvrtětunový vozík. Akorát při té druhé variantě jdou ty amplitudy samozřejmě rychleji :). Ale ten provozní teplotní rozsah si auto takto udržuje.
Super. Tak mi poraď jak mám zahřát motor při -7°C (dnes ráno) kdy po 11 km jízdy jsem se dostal na teplotu 70°C a po následné cca 2km jízdě z kopce si ručička lehla opět pod 50°C. To co popisuješ se mi děje až po úplném zahřátí motoru. Po výměně termostatu jsem si asi sám sobě nalhával že už to vypadá v pořádku, ale dnešní ranní jízda mě přesvědčila o opaku.
Ale ty jsi nepsal o teplotách, pouze o cyklování a o faktu, že už auto lépe topí. Z toho jsem usoudil, že máš teplotu kapaliny teď vyšší a trápí tě kolísání v běžném rozsahu cca 10°C.

A co ti mám poradit?
a) zkus jiný servis, třeba budou mít jiný nápad. Ukazuje vůbec teploměr správně? Dá se to nějak zkontrolovat?
b) pokud na věčné otravování servisu nemáš čas a náladu (to bych pochopil), můžeš zkusit vlastní jednoduché řešení, např. zimní zakrytí chladiče, jestli to pomůže.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
stupka.t
Příspěvky: 1
Registrován: 27 úno 2018, 08:32

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od stupka.t »

Ahoj,

nemíváte teď v těchto dnech když je ráno -13 problémy s nastartováním tohoto motoru? Ráno nastartuju, motor naskočí, a po vteřině až vteřině a půl otáčky klesnou na nulu a chcípne to. Takhle jsem to zkusil dohromady třikrát a pořád stejný výsledek, tak jsem to nechtěl mučit a nechal tak.

Když jsem to pak zkusil odpoledne až bylo -8 tak motor nastartoval, otáčky vydržely déle, ale pak zase klesly na 0. Zopakoval jsem start a chtěl vycouvat a reakce na plyn byla nepravidelná. Chtělo to chcípat a zároveň se to sešlápnutím plynu vzpamatovávalo. Když to padalo k nule tak mi žlutě blikala kontrolka MIL.

To ten motor nezvládne tyhle mínusové teploty nebo to spíš bude nějaký problém?

Mám ten motor v Koně, ale tam podobná témata nebyla založena tak píšu sem, díky.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Není důvod, aby to motor nedal, tam je problém. Teoreticky by měla v paměti ŘJ být zapsaná chyba. Ale začni tím, že se pořádně podíváš, jestli Ti v tom mrazu nešla pod kapotu hledat teplo kuna a něco tam při té příležitosti nerozkousala, jsou to hrozný svině!!!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
bubudorf
*
Příspěvky: 31
Registrován: 31 bře 2017, 12:49

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od bubudorf »

Ahoj kolegové,dotaz kolik Vám teď v krutých mrazech žerou vaše malorážky?
Mně až o 1,5 l benzínu více
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Tudy »

U mě o 0,5-1 l více na 100 km při stejném stylu jízdy a trasách, motor 1.4 T-GDi.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
jaro-zv
*
Příspěvky: 91
Registrován: 01 led 2018, 18:38
Bydliště: Zvolen

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od jaro-zv »

u mňa 0 - 0,2 l/100 km na tej istej trase, ktorú jazdím každý deň od 12/2017
i30 kombi 1,6 CRDI 100 KW - Family, Engine red, manual 12/2017
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/913687.html
Uživatelský avatar
zlobizlob
*
Příspěvky: 28
Registrován: 20 říj 2017, 14:18

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od zlobizlob »

u mě max 0,2+
Hyundai i30 kombi 1.0 T-GDI Best Of Czech Club, rok 10/2017, 88kw (120PS)

Ford Focus 1.8 TDDi Turnier, rok 2000, 66kW (90 PS)
Peugeot 106 New Look 1.0, rok 1995, 33kW (45 PS)
Škoda Favorit 135L, rok 1990, 43kW (58 PS)
Trabant P601, rok 1985, 19kW (26 PS)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Můj palubák hlásá do plusu cca 0,6 litru. Ale doufám, že teď začnou ty mrazy povolovat a těch pár dnů se nakonec v průměru ztratí.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
tomasko007
**
Příspěvky: 289
Registrován: 25 úno 2017, 18:11
Bydliště: Bratislava (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od tomasko007 »

Zx604 píše: Super. Tak mi poraď jak mám zahřát motor při -7°C (dnes ráno) kdy po 11 km jízdy jsem se dostal na teplotu 70°C a po následné cca 2km jízdě z kopce si ručička lehla opět pod 50°C. To co popisuješ se mi děje až po úplném zahřátí motoru. Po výměně termostatu jsem si asi sám sobě nalhával že už to vypadá v pořádku, ale dnešní ranní jízda mě přesvědčila o opaku.
Teraz ked je zima a vytiahnem, auto z garaze (cca +5°C) tak sa na normalnu teplotu jazdou v meste zahreje asi po 5 km. V lete je to asi po 2 km
Ked som bol v Tatrach, hned po nastartovani sme vyrazili - Stary Smokovec -> Poprad.
Priblizne 8 km je to dole kopcom, to klesanie je take ze som sa nemusel dotknut plynoveho pedalu, a so 6tkou som "plachtil" 90km/h takmer cely cas ... a teplota motora sa nedvyhla na viac ako 50°C. Nasledne som na to "dupol" (vyjazd na dialnicu) a za kratky cas tam bola teplota 90°C.
To iste sa deje aj ked zastavim auto na benzinke a motor bezi na volnobeh, tak teplota klesa (to iste mam vyskusane aj na 1.7crdi)
Mne z toho vypliva, ze kym motor nie je v zatazi, teda "bubla" viac menej naprazdno, tak sa nezohreje.

Skus ist od nastartovania s motorom aspon v 2500 otackach minimlane 2-3 km a podla mna sa zohreje uplne prirodzene na 90°C
Hyundai Tucson (2017) - 1.6 GDI 97kw/132k - STYLE - Phantom Black (PAE)
KIA Rio (2009) - 1.4 71kw/97k - SPORTY - Midnight Black
Uživatelský avatar
posledni
*
Příspěvky: 41
Registrován: 30 lis 2017, 19:46

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od posledni »

Ahoj , přátelé.
Zdá se to jenom mě , když je chladno a motor je studený, má takový houpavý chod (jako bych turoval motor motorky ale jen málo, prostě houpavý) . Po zahřátí je ok :roll: :roll:

Ještě jeden dotaz, ukazatel doporučeného rychlostního stupně, ten mi ukazuje jen stupně řazení nahoru, nikoli dolů. Je to správně??
Uživatelský avatar
Crab
**
Příspěvky: 132
Registrován: 26 pro 2017, 08:57

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Crab »

No, at byla jakakoliv zima, tak "houpavy" chod jsem nepozoroval.

ad2. Razeni mi take doporucuje jen nahoru, takze to bude asi ok ;).
---
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“