1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
rychlyzadok
**
Příspěvky: 179
Registrován: 09 zář 2018, 16:29

1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od rychlyzadok »

Ahojte,

buduci tyzden pristavim auto na 3. garancnu a mam v plane sa opytat technika na olej.
Mojou motivaciou je, ze pri aktualnom najazde 30 000km je viac ako polovica najazdena po dialnici. Tzn. ze vacsinu ciest, ktore absolvujem, pozostava z dlhej cesty po dialnici + okresky, az sa dostanem do miesta urcenia. Inak povedane, auto jazdim po meste minimalne a ked jazdim, tak je to niekolko hodinova cesta.

Tu mi napada otazka, ktoru by som rad otvoril a to, ci by v tomto pripade nebol pre moj motor vhodnejsi olej 5w40 nez 5w30. Ak som spravne pochopil manual, 40 sa do motora naliat moze. Z toho mala co viem o motorovych olejoch, by mal 5w40 poskytovat pri prevadzkovej teplote lepsi mazaci film a teda by mohol predlzit zivot motoru.

Myslite, ze je na mieste to nadhodit s technikom pri odovzdani auta, alebo aj pre moj pripad je 5w30 uplne dostacujuci olej a nemam zbytocne experimentovat?

Vdaka.
I30 Fastback 1,4 T-GDi
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od dibarbora »

Neviem kde v príručke si našiel, že výrobca povoľuje viskozitu 5w40... v mojej som našiel pre motory kappa 1.0/1.4TGDI jednotnú viskozitu 5W30.
Pokiaľ máš ešte motor bez GPF tak tam budeš mať pre motor 1.4TGDI uvedenú výkonnostnú normu ACEA A5/B5 a viskozitu 5W30
Ak máš GPF a správny manuál, tak tam budeš mať ACEA C2/C5 a viskozitu asi 5W30 .

V servise ťa s týmto nápadom pošlú do pr... pretože servis sa musí v prvom rade držať výkonnostnej normy... oleje s normou či už A5/B5 alebo C2/C5 vo viskozite Xw40 neexistujú.... "najhustejší" olej je v týchto prípadoch 5W30... ;-) .

Treba počítať s tým, že vývoj motorov ide dopredu a konštruktér dopredu počítal s redším olejom.. napr. povrchovou úpravou valcov a piestov, takže "hustejší" olej nemusí automaticky znamenať lepšie mazanie.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
zulyk
**
Příspěvky: 328
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od zulyk »

viskozitu 5W-40 samozrejme pouzit mozes, je to olej A3/B4 a ten je vhodny do kazdeho motora, okrem motorov s DPF/GPF...A5/B5 oleje su vykonovo skoro to iste ako A3/B4, ale s tym rozdielom, ze su zamerane aj na setrenie paliva (znizena viskozita)
dalsia skupina su oleje pre DPF a GPF, ako pisal kolega, ale nie C2/C5 ale C2/C3...je aj olej C5, ale neviem o tom, zeby bol doporucovany pre benzin motor s GPF
takze, ked to v rychlosti zhrniem, ten olej pouzit mozes, ale vzdas sa teoretickej uspory paliva a budes mat teoreticky lepsiu ochranu motora, ale hlavne, ak ten motor vyraznejsie zatazujes ako je normal, hoci jazdis aj dialnice...myslim, ze 5W-30 pri stardardnom pouzivani auta ten motor dostatocne umaze
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Uživatelský avatar
rychlyzadok
**
Příspěvky: 179
Registrován: 09 zář 2018, 16:29

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od rychlyzadok »

Auto mam bez GFP, ako jeden z poslednych modelov.
No a v mojej prirucke vidim aj moznost 5w40 norma A3. Co sa tyka otazky uspory paliva, tak to mi je vcelku jedno. Radsej uprednostnim zivotnost motora, ako usporu par deci.
Islo mi len o to, ci to ma zmysel rozoberat a ci mi 5w40 vie poskytnut zarucene benefity, oproti 30. Takze moja otazka bola tak nejak zodpovedana [-o<
Přílohy
136704598_874670819741412_6545161808503605377_n.jpg
136704598_874670819741412_6545161808503605377_n.jpg (88.59 KiB) Zobrazeno 2369 x
I30 Fastback 1,4 T-GDi
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od dibarbora »

Na túto reklamu spoločnosti shell rýchlo zabudni... je vo vsetkých príručkách rovnaká a zavadzajúca... napísaná všeobecne bez presnej špecifikácie motora...

nalistuj si stranu 8-8, 8-11... tam nájdeš relevantne info podľa dielenskej dokumntácie

z technického hľadiska môžeš postupovať ako píše zulyk... z právneho hľadiska, ak bude olej a3/b4 napr. 5w40 zapísaný v servisnej knižke, tak máš ohrozenú záruku... technik v servise s tým dobrovoľne súhlasiť 100% nebude...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
zulyk
**
Příspěvky: 328
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od zulyk »

skor ako o zmene viskozity, by som ti odporucal pouzit kvalitnejsi olej, resp. znacku...na shell zabudni...
vyber si znacku ako Motul, Ravenol, Yacco, Millers Oils...drahsie, ale jednoznacne lepsia volba
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od dibarbora »

Aby som len nekecal....
Přílohy
8-11.jpg
8-11.jpg (52.06 KiB) Zobrazeno 2353 x
8-8.jpg
8-8.jpg (73.61 KiB) Zobrazeno 2353 x
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
rychlyzadok
**
Příspěvky: 179
Registrován: 09 zář 2018, 16:29

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od rychlyzadok »

Ako tak citam, som rad, ze som tuto diskusiu otvoril, nakolko sa dozvedam nove veci.
Auto som dal (a budem davat) servisovat v Kostanoch n. Turcom, takze mi tam leju Total. Prvu servisnu som bol v Brne, no a naliali mi tam Shell.
Neviem ci to moze byt znackou, ale pri Shelle som bol medzi vymenami nuteny doliat mensie mnozstvo oleja. Pri Totale hladina drzi od vymeny po vymenu, s aktualnym najazdom 11tis km.
Kazdopadne vam dakujem za cas a rady, dozvedel som sa cenne informacie.
I30 Fastback 1,4 T-GDi
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od dibarbora »

Nie je zač... :wink:
ešte k tej spotrebe oleja.... ťažko to prisúdiť ku značke. Auto som kúpil v Košťanoch a servisujem len tam, takže tam mám okrem prvonáplne vždy total. Za 80tkm som zatiaľ dokopy dolial 1liter... vždy to bolo cca. 10-11tkm od výmeny. Pričom dve výmeny boli bez potreby dolievania 15-30tkm a 60-75tkm.. Na niečo má vplyv zábeh, ale hlavne je to charakterom používania.... zvlášť pri týchto zážihových priamovstrekoch je primeraná spotreba oleja znakom, že olej nie je nejako extra kontaminovaný benzínom... takže by som povedal, že vítaný prejav...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od sagen »

Olej môžeš kontaminovat - zriediť naftou. Benzínom olej kontaminovat - zriediť nemôžeš, lebo benzín sa odparí. Nafta sa neodparí. Benzín pri priamom vstreku môže odmastit steny valca - záleží od tvaru spaľovacieho priestoru a časovania vstreku benzínu.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
zulyk
**
Příspěvky: 328
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od zulyk »

ja by som tu spotrebu oleja ciastocne prisudil aj oleju samotnemu, kazdy olej ma nejake parametre a tam patri aj odparnost, jeden olej motor spaluje viac, iny menej...
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od dibarbora »

sagen píše: 07 led 2021, 14:09 Olej môžeš kontaminovat - zriediť naftou. Benzínom olej kontaminovat - zriediť nemôžeš, lebo benzín sa odparí. Nafta sa neodparí. Benzín pri priamom vstreku môže odmastit steny valca - záleží od tvaru spaľovacieho priestoru a časovania vstreku benzínu.
To je už chytenie sa za slovíčka... pokiaľ sa ten benzín v oleji nachádza, tak je kontaminovaný. A áno za ideálnych podmienok (a hlavne pri primeranom množstve) by sa mal odpariť... keďže realita ideálna nie je, tak sa nájdu aj celé typové rady motorov ktoré jazdia chronicky podchladené na bohatú zmes 1,2TCE renault a ostatné deriváty z ich koncernu (nissan, dacia....) a teda olej benzínom masívne komtaminujú a potom na to umierajú. Pár ľudí s tým problém malo aj v prípade motora 1,6TGDI z tunajšej liahne. Ak bude niekto s tým TGDI motorom chodiť pol roka len z jedného konca ulice na druhý, tak zaručene znehodnotí olejovú náplň..... Skonštatovať, že mi výrazne pribúda olej a neriešiť to = smrť pre motor či je to benzín alebo diesel... nazvať to môžeme ako chceme, problém to bude....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od slabostka »

benzínom kontaminovať olej Môžeš a deje sa to pri motoroch gdi vcelku často.
Benzín sa odparí ALe chce to čas - krátke jazdy studený motor problém - a chce to Teplotu - dedkovská jazda problém...
Rozlej benzín na zem a pozeraj ako sa Všetko odparí - neodparí.

K oleju a viskozite - kľudne tam 5W40 viskozitu daj ak dodržíš zvyšok špecifikácie, všeobecne korejci japonci sú na špecifikáciu oleja nenároční....
Pointa nie je vo viskozite ale vo včasných výmenách - 15 000km je Maximum, doporučujem skôr 10 000km
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
thaischumi
**
Příspěvky: 188
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od thaischumi »

Chtěl bych se zeptat jestli nehrozí LSPI když tam naleju 5w40 nebo 0W40 ACEA A3 místo výrobcem doporučeného 5W30 ACEA C2/C3?
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Příspěvek od slabostka »

keď chceš znížiť riziko lspi tak hľadaj k tomu špeci olej ktorý má upravenú receptúru - menej Ca... napr. yacco gdi, ravenol dxg.... ale mám pocit že to sú všetko 5W30... inak nepodtáčať ak netreba, včas podradiť a netlačiť na plyn bez podradenia v prípade potreby výkonu napr. v kopci, predbiehanie... ja vždy a všetky autá VIF.... a nezanedbávať údržbu - včas meniť olej a filtre,sviečky ....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“