1.5DPi špecifikacia oleja

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
dokidoki
*
Příspěvky: 99
Registrován: 20 lis 2020, 19:45
Bydliště: KOŠICE

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od dokidoki »

Michael30 píše: 21 srp 2022, 17:55 Najradsej by som na 0w30. ale to nesplna americku normu API
akú americkú normu nesplňa?
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Reklama
 

Michael30
*
Příspěvky: 48
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Michael30 »

API SN+ alebo novšiu normu API SP.
i30 1.5DPi
Uživatelský avatar
dokidoki
*
Příspěvky: 99
Registrován: 20 lis 2020, 19:45
Bydliště: KOŠICE

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od dokidoki »

i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Michael30
*
Příspěvky: 48
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Michael30 »

noooo zaujimave =D> , ja som pozeral len oleje známych znaciek a tie s viskozitou 0w30 nesplnali normu SN+, (SP).
i30 1.5DPi
jan73
*
Příspěvky: 27
Registrován: 25 srp 2017, 12:45

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od jan73 »

Sn+(SN RC) alebo SP nie je až tak prísna norma , pre porovnanie si pozrite prísnosť noriem napr. Porsche C20 a C30; MB 229.71; BMW LL17 FE+; PSA B71 2312 a 2290; na stranke Lubrizolu https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od slabostka »

Lebo 0w30 si vymysleli v EU myslim ze Nemci pre svoje problemove masinky, v Azii toto nie je bezna viskozita. Bud 5w30 alebo 0w40.... Popri inych viskozitach co mate v knizkach.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 360
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od mozecek »

A co se vam na rozdilnosti v navodech nezda? kazda oblast muze mit definovane jine typy oleju pro optimalni chod motoru hlavne skrz viskozitu na zaklade teploty, logicky bude jina ve Finsku a jina v Italii. Mozna i v kombinaci s prumernou nadmorskou vyskou a tlakem kdo vi. Zadost autora chapu, ale taky je treba chapat :hyu: ze nekdo rekl ze pro SK je norma tato a zadna jina, ikdyz to v praxi pro daneho uzivatele nemusi byt zcela optimalni.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
folcrun
Příspěvky: 2
Registrován: 24 kvě 2023, 10:57

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od folcrun »

Michael30 píše: 21 srp 2022, 21:15 noooo zaujimave =D> , ja som pozeral len oleje známych znaciek a tie s viskozitou 0w30 nesplnali normu SN+, (SP).
https://lubricants.catalog.totalenergie ... ency-0w-30 - API SP

https://lubricants.catalog.totalenergie ... 059bc98eb4 - API SN Plus.
hyundai i30 combi / 1.6 CRDI Smartstream 85kW / 2020
Uživatelský avatar
Jondre
**
Příspěvky: 117
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Jondre »

Přispěju svojí troškou do mlýna - foto stránky z mého manuálu :wink: proto si tam s klidem nechávám lít 5W-30 dle vlastního přání. Dlouhodobá spotreba po víc než 35 k km - 5,2 l. Pokud má teda viskozita oleje vliv na spotřebu (což nepopírám), tak určitě ne tak velký mezi zrovna těmito dvěma specifikacemi olejů. Nízkou spotřebu zajistí dovednosti a schopnosti řidiče, nikoli řídký olej. A 0W-20 je teda hrozná polívka :D
Přílohy
20230531_205516.jpg
20230531_205516.jpg (26.47 KiB) Zobrazeno 725 x
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Hugo11
**
Příspěvky: 203
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Hugo11 »

Ten rozdil spotreby nedela ani tak kinematicka viskozita, jako spis hths viskozita, takze zalezi jaka 5W30 to je, u nekterych nemusi byt hths viskozita daleko od oleju 0W20
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od slabostka »

Jondre píše: 31 kvě 2023, 21:04 Přispěju svojí troškou do mlýna - foto stránky z mého manuálu :wink: proto si tam s klidem nechávám lít 5W-30 dle vlastního přání. Dlouhodobá spotreba po víc než 35 k km - 5,2 l. Pokud má teda viskozita oleje vliv na spotřebu (což nepopírám), tak určitě ne tak velký mezi zrovna těmito dvěma specifikacemi olejů. Nízkou spotřebu zajistí dovednosti a schopnosti řidiče, nikoli řídký olej. A 0W-20 je teda hrozná polívka :D
- 0w20 nie je ziadna polievka mam na tom najazdene vela a na 0w16 rovnako uz dost. Moderne motory potrebuju nizkoviskozne oleje a caste vymeny.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od idam.i »

Tiež mám na 0W-20 najazdených cca.85000km a motor si spokojne pradie. :lol:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Jondre
**
Příspěvky: 117
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Jondre »

Netvrdím, že nemaže. Tvrdím, že je to polívka :D a to je fakt. Časté výměny.. takže zaplače peněženka i příroda :wink: A že motor potřebuje.. potřebuje hlavně pečlivého a rozumného řidiče. O tom, že by potřeboval výhradně jeden konkrétní olej, mi žádný motor ještě neříkal :D
nejsem včerejší a chápu, že dnešní motory jsou na tyto oleje koncipovány. Mohl bych kontrovat, že já mám najeto X desítek tisíc km na 5W-30 a motory jsou spokojené, ale dělat to nebudu. Doba nám dává možnost výběru, tak vybírejte každý podle svýho gusta :wink:
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Karl Uwe
Příspěvky: 5
Registrován: 28 srp 2023, 08:02

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Karl Uwe »

Rozdil ve spotrebe bude nejake dcl benzínu, neměřitelné. Řídké oleje jsou tu z důvodu snižování spotřeby a ekologie, ale nejdou ruku v ruce s požadavkem na dlouhodobý provoz motoru.

zajímavé info o olejích, jestli tu nebylo někde uváděno.
http://www.ekolube.cz/clanek/Vlastnosti ... -Viskozita
Karl Uwe
Příspěvky: 5
Registrován: 28 srp 2023, 08:02

Re: 1.5DPi špecifikacia oleja

Příspěvek od Karl Uwe »

Jeste doplnim k prispevku vyse o olejich a ke specifikacim vyrobce uvednym v navode na zacatatku.

Vyrobce pro motpr 1,5DPi doporucuje stejny olej jako pro motory 1,0 T-GDI a 1,5-TDGI a to proto, ze nemusi mit skladem oleje dalsich API specifikaci. T-GDI motor potrebuje APi SN+ nebo SP z duvodu, aby motorové oleje řádně chránily před nízkorychlostním předzápalem (LSPI) na který trpí motoru turbo s přímým střikem. Takže asi není důvod nepoužít i olej API SN.

API
N - Zavedená v říjnu 2010 pro motory vyrobené po roce 2011 a starší. Vhodná tam, kde je potřeba poskytnout vyšší ochranu pístů, při vyšších teplotách, kde je požadovaná přísnější kontrola kalu a kompatibility s těsněními. Klasifikace SN zaručuje vyšších ochranu turbodmychadla a motoru provozovaném na ethanol do E85. SN zárověň hovoří o vyšší kontrole emisí a nižší spotřebě paliva.
SN+ - Zavedená v květnu 2018 jako doplněk k API SN a ILSAC GF-5 s cílem zajistit, aby motorové oleje řádně chránily před nízkorychlostním předzápalem (LSPI), což je závažný problém poškození u maloobjemových výkonných motorů, s přímým vstřikováním benzínu (GDI) a u benzínových přeplňovaných motorů GDI (T-GDI).
SP - Představená v květnu 2020, navržená tak, aby poskytovala ochranu před tzv. nízkorychlostním předzápalem (LSPI), ale i ochranu proti opotřebení rozvodového řetězu, vylepšenou ochranu proti usazování na pístech a turbodmychadlech při vysokých teplotách a přísnější kontrolu kalů, laků a koroze. API SP s ochranou zdrojů odpovídá ILSAC GF-6A v kombinaci výkonu se zlepšenou úsporou paliva, ochranou systémů regulace emisí a ochranou motorů provozovaných na paliva obsahující ethanol až do E85.

Nebo zde níže
https://www.mpmoil.cz/blog/nove-specifi ... jete-vedet
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“