Zadná náprava - rôzne typy

Tlumiče, nápravy, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

cestovatelcasem
**
Příspěvky: 166
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od cestovatelcasem »

Maras píše: 07 srp 2025, 19:12 Rozpěrná tyč? Problém bude homologace a i kdyby ji měla, tak nedej bože stačí malý ťukanec na bok auta a pohne to celou kastlí, čili totálka. Tož tak.
Homologace by až tak netrápila. Jednak jezdím(e) na STK, kde se dá leccos zařídit (i mnohem závažnější formální prohřešky než tohle), jednak by se rozpěrný tyče přestříkaly stejnou ochranou proti korozi, jako už mám zbytek podvozku (i když bohužel ještě ne celej) tak, aby rozpěry zbytečně nepřitahovaly tolik pozornost v případě focení na STK.
Ten argument o riziku poničení celý nápravnice (jen nápravnice?) v případě naražení i jen z jedný části mně opravdu přišel dost závažnej. Ale pak jsem si říkal, že je to nejspíš jen akademická úvaha... Ono totiž pokud by došlo k takový bouračce, že by náraz např. v případě předku auta poničil jednu stranu až na nápravnici/vzpěry/péra/tlumiče, tak si říkám, že už by to bylo buď beztak na odpis celýho auta tak jako tak, anebo na výměnu komplet nápravy s většinou součástí, což by nechal dělat jen velkej srdcař :D
U těchhle aftermarketovejch rozpěr je spíš otázka, jestli vůbec jde nějakou namontovat na zadní nápravu typu vlečky. Když se tak dívám na podvozek naší i30, zatím jsem nenašel místa, kam by se daly reálně přimontovat. Teda pokud pomíjím ty krátký "zpevňovací rozpěry" uprostřed podvozku okolo výfuku, jejichž význam bych fakt rád viděl někde v reálu zdokumentovanej...
Reklama
 

Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 889
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od mozecek »

Roztancovat auto pri nouzovym skubnuti volantem jde asi kazdy :roll: :lol: vyzkouseno na felicii i na petkovym golfu s viceprvkem. Obe auta sem smykal jak had zleva doprava nez se uklidnily, nastesti bez jakekoli ujmy mimo soku a vydesenych spolucestujicich. :mrgreen:
Koukam ze ty tycky jsou akorat na hatchback (byt pro kombi mozna budou stejne) .. ale ja na to prdim. Proste s tim jezdim vic s citem, mam kombik ten se na dalnicim sjezdu nepekne hrne bokem ven. Je mi uplne jasne ze kdybych zaslapl brzdu tak to bude dverma napred a to asi nikdo nechce. ](*,)
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Hugo11
**
Příspěvky: 271
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od Hugo11 »

Ten problem stability ale neni urcite primarne o zadnych rozperach karoserie (predni nema ani Nko). Vyplyva to urcite vic z tuhosti silentbloku, pruzin a tlumicu, konstrukci naprav, pouziteho rozmeru a tuhosti pneu plus nastaveni geometrie. Toto vsechno je u auta jako i30 naladene smerem ke komfortu. Stabilita okruhoveho auta a komfort jednoduse nejdou dobre dohromady a zadna rozpera na tom nic nezmeni.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Podvozek a řízení“