úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

cestovatelcasem
**
Příspěvky: 177
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od cestovatelcasem »

Což o to, pokud jde o násosku, po měsících přemýšlení, jak eliminovat riziko nežádoucího vniku vody dovnitř, už tak nějak vím co na to... Řešeni od Afe (56-70005S) je oproti řešení od Velossy přeci jen asi lepší a inteligentnější. Navíc mně už dřív amíci po e-mailu potvrdili, že by měl jít namontovat i na nárazník mý 1,4l atmosféry. Afe násoska má totiž hned u vstupu vzduchu do násosky i svislej otvor/vývod pro případ nějakejch šílenejch dešťů, aby voda rovnou odtejkala pryč.
Mám pak ještě 2 DIY řešení, jak riziko vody trochu eliminovat. Jednak přidělat kovovou mřížku s jemným žebrováním hned na obou vnějších otvorech v násosce (kupodivu by se na to nejlíp hodily kovový ultrajemný filtry do větráků ve stolních kompech :D ). Pro představu tloušťka oka v řádu max. 2mm. Prostě taková alespoň částečná ochrana proti zrnkům písku, hmyzu, listí atd.
Nakonec ještě taková hudlařina, ale asi by to taky trochu pomohlo - na dno nejníž položenýho místa Afe airboxu záměrně provrtat durch nejmenším možným vrtákem dírku pro postupnej odtok vody pro případ katastrofickejch scénářů, kdy by se dostalo hodně vody přímo do airboxu. Sice jsem trochu přemejšlel, jestli by se tím paradoxně nevytvářelo riziko zpětnýho vniku vody do airboxu zespoda z motorový části při ukrutných deštích, ale pokud bude dírka fakt malinkatá (něco jako dírka/ventil u víčka nálevky chladicí kapaliny motoru), mělo by snad bejt tohle riziko minimální...

Ono to všechno vypadá trochu složitě. Se známým si na to pro jistotu vyhradíme 2 dny, protože se může stát, že nepůjde přesně namontovat Afe org. hadice od airboxu k motoru a bude se muset doobjednávat něco podobnýho (adaptér), jako musel tenhle maník u jinýho auta https://www.youtube.com/watch?v=z7KXoyT_z-U

...ale jinak by asi zdejší zkušenější (Mr.Hyundai, Mexican, idam.i.... :) ) určitě potvrdili, že to tak zdlouhavá práce bejt nemusí...když se něco nepo***e.
Úplně bez filtru bych ale jezdit nezkoušel, byť jen kvůli testu, ani u nás na horách...
Přílohy
Velossatech_big_mouth_Ram_air_intake_for_i30_PD+Elantra_2017-19 -2.jpg
Velossatech_big_mouth_Ram_air_intake_for_i30_PD+Elantra_2017-19 -2.jpg (59.81 KiB) Zobrazeno 48 x
Velossatech_big_mouth_Ram_air_intake_for_i30_PD+Elantra_2017-19.jpg
Velossatech_big_mouth_Ram_air_intake_for_i30_PD+Elantra_2017-19.jpg (196.92 KiB) Zobrazeno 48 x
Takeda_56-70005S_black_momentum_dynamic_air_scoop -30_PDE-Elantra -2.jpg
Takeda_56-70005S_black_momentum_dynamic_air_scoop -30_PDE-Elantra -2.jpg (251.64 KiB) Zobrazeno 48 x
Takeda_56-70005S_black_momentum_dynamic_air_scoop -30_PDE-Elantra -1.jpg
Takeda_56-70005S_black_momentum_dynamic_air_scoop -30_PDE-Elantra -1.jpg (77.68 KiB) Zobrazeno 48 x
Reklama
 

103kw
*
Příspěvky: 66
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)

Příspěvek od 103kw »

Tak zamezení nasátí vodních kapek u náporového sání záleží čistě na rychlosti proudění v sací svislé trubce.
Takže trochu výpočtů :
U čtyřtaktního motoru nasaje každý válec každou druhou otáčku klikové hřídele.
Tedy plný objem vzduchu (1,4 lirů v tvém případě) nasají 4 válce dohromady 2x za jednu otáčku kliky.
Pokud pojedeš na 2000 ot/min tak je to 5600 litrů za minutu a při 6000 ot/min je to 16800 litrů nasátého vzduchu za minutu.
Pokud (jen odhaduju) je průchod tou náporovou trubkou 10*5cm tak to je 0,5 dm2 neboli 0,005m3.
A rychlost proudění v sání bude podle vzorce v = Q / S = 0,093 [m3/s] / 0,005 [m3 ] = 18 [m/s] (pro 2000 ot/min) a 56 [m/s] (pro 2000 ot/min) neboli 67 km/hod pro 2000 ot a 201 km/hod pro 6000.
Pokud si představím kapku která letí rychlostí 200 km/hod tak ta se rozhodně nenechá strhnout gravitací a proletí až na filtr. A to bude platit i v případě že je kapka na jemné mřížce. To tu mřížku vysuší lépe než fén. Zas na druhou stranu co je voda. Hlavně H2O a pokud je dostatečně vysoká teplota ve válci tak se to rozloží na H2 + O. To by mohlo shořet. Problém bude že celé sání bude mokré a bude reznout a plesnivět.

Jo a projet se třeba půl kilometru bez filtru rozhodně není žádný problém. Vem si kolik toho filtr zachytí za 10000km. Takže za 1km se do motoru dostane 1/10000 toho co vidíš na filtru. To rozhodně není problém.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Úpravy (tuning)“