Studený štart

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Studený štart

Příspěvek od slabostka »

mozno to bude v regulacii...RJ sa snazi nieco nastavit ale nedari sa preto ottacky hore dole...hladat diagnostika... mozno to zle strieka mozno chyba nejakeho cidla....mozno blba RJ
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Lada_BV
*
Příspěvky: 38
Registrován: 02 bře 2014, 07:54
Bydliště: Břeclav

Re: Studený štart

Příspěvek od Lada_BV »

No já zatím nemám problém se startem, ale po nastartování má motor dunivý zvuk což před časem neměl.
Dle diagnostiky se EGR po startu otevře na cca 95%. Teplota oleje do 10°C. Přijde Vám to v pořádku?
Nájezd pouhých 25 tisíc km.
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Studený štart

Příspěvek od Chasnik »

Teplota oleje jak dlouho po startu a při jaké venkovní teplotě? Olej v CRDi se zahřívá pomalu, v zimě např. po 70 km pouhých 70 stupňů...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Lada_BV
*
Příspěvky: 38
Registrován: 02 bře 2014, 07:54
Bydliště: Břeclav

Re: Studený štart

Příspěvek od Lada_BV »

Teplota oleje do 10°C je chvilku po startu a venkovní teplota kolem 5°C.
Záhadou je mi pouze to, že to motor po startu nedělal (neměl dunivý zvuk) a nebyl jsem ani na garančce, takže změna SW neproběhla a diagnostika říká "0" chyb.
Od poslední výměny oleje a filtrů má motor najeto méně než 10 tisíc. Olej 5 mm nad max. a poslední měsíc nepřibyl.
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Studený štart

Příspěvek od Chasnik »

Zkus se na teplotu oleje podívat po jízdě, stačí 10 - 15 km, to už by to nad těch 10 mělo vylézt. Pokud to ukazuje furt stejně, tak může být špatně to teplotní čidlo a motor může pořád běžet v režimu "studený", což není optimální.
EGR během jízdy zavírá? Při deceleraci by měl být zavřený, při mírném tahu otevřený v různé úrovni, pod plným plynem se má zase zavřít. Při rege DPF samozřejmě uzavřený.
Co spotřeba, skočila nahoru nebo plus mínus stejná?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Lada_BV
*
Příspěvky: 38
Registrován: 02 bře 2014, 07:54
Bydliště: Břeclav

Re: Studený štart

Příspěvek od Lada_BV »

Teplotní čidlo oleje i vody funguje, měřil jsem i po dobu jízdy. EGR nad 3.000 ot/min. zavře. Při deceleraci je částečně otevřený. Při plném plynu zavřený, ale to jsem zkoušel až s teplým motorem.
EGR při teplotě vody nad cca 60°C začne více reagovat na pohyby plynu.
Bohužel v minulosti jsem to nesledoval, tak nevím co EGR dělal.
Při regeneraci jsem to zatím neměl v autě, tak nevím co dělá EGR.
Pořád jsou všechny ŘJ auta bez chyb.
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Studený štart

Příspěvek od Chasnik »

Možná je to jenom zimní provoz, ale pokud máš podezření, zajeď do servisu. Radši jim neříkej, že jsi to checkoval diagnostikou, i když je to HICOM, oni na to reagují podrážděně...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
tonylan
Příspěvky: 3
Registrován: 10 říj 2020, 11:32

Re: Studený štart

Příspěvek od tonylan »

Čau mám motor 1.6 crdi 100kw.
Dvacet tisíc najeto,taky problém že studeným motorem teď je auto už 23 dnů v servisu, neví si s tím rady , žhavicky vyloučili konzultují pořád problém s výrobcem motoru, tvrdí že motor nemá komprese tak zvažují výměnu celého motoru.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Studený štart

Příspěvek od petzl62 »

Já se pos... ](*,)
23 dnů zvažují a komunikují s výrobcem, když motor nemá tlaky? Co je na tom po 20 tis. km ke zvažování :shock: ](*,)
Tak zbývá jim týden, do zákonem stanovené lhůty pro vyřešení reklamace. Pokud to nestihnou, což bych se divil, začal bych jednání o odstoupení od smlouvy. Tohle přece není úplně standardní přístup :roll:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Lada_BV
*
Příspěvky: 38
Registrován: 02 bře 2014, 07:54
Bydliště: Břeclav

Re: Studený štart

Příspěvek od Lada_BV »

06.01.2021 jdu do servisu Hyundai v Hodoníně (VistaCar). To je první možný termín. Objednávají měsíc dopředu.
K nezvyklému zvuku studeného motoru se přidali kontrolky pásů spolujezdců a airbag spolujezdce. Vždycky po startu hned zhaslo, teď to svítí cca do 4 min. od startu a pak to zhasne.
Navíc DPF začal regenerovat každou chvilku, ale na tom mám vinu já. Jezdím teď jen do práce. Musím to někam protáhnout, ale není čas ani důvod.
Přestal jsem tankovat obyčejnou naftu+VIF, aktuálně tankuji Tesco Ultadiesel.
V lednu se podívám po nějaké I10 na ježdění do práce. :-(
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Studený štart

Příspěvek od Axel.Foley »

Auto se celkem sype :? Jsem zvědavý, co zjistí servis. Zda vůbec něco...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
kkamcooo
Příspěvky: 2
Registrován: 31 říj 2020, 18:25

Re: Studený štart

Příspěvek od kkamcooo »

Caute
- precital som si cele vlakno a mam podobny problem
- 1,6crdi 100kw manual 4x4, start/stop system, s najazdom 9000km
- pri 0*C nastartuje tak na treti pokus, ako traktor, na tri vlce, sem tam aj zhasne, otras
- mohlo by to byt okrem zhavicov este nieco?
- viete ake zhavice tam dat ked to budu menit, nejaka znacka alebo ina specifikacia?
- vdaka
Lada_BV
*
Příspěvky: 38
Registrován: 02 bře 2014, 07:54
Bydliště: Břeclav

Re: Studený štart

Příspěvek od Lada_BV »

V prvé řadě bych to řešil ve značkovém servise. Máš to přeci ještě v záruce?
Rok výroby auta nepíšeš...
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Lada_BV
*
Příspěvky: 38
Registrován: 02 bře 2014, 07:54
Bydliště: Břeclav

Re: Studený štart

Příspěvek od Lada_BV »

Takže dnes jsem byl ve VistaCaru v Hodoníně.
Auto dali na diagnostiku.
Žádná závada a to ani sporadická.
Stav naplnění DPF = 0 g, rozdílový tlak DPF 0,000 hPa.
Poslední úspěšná regenerace před 98 km.
Dotazy mi technik zodpověděl a přidal k tomu, že nemají velké možnosti zasahovat do řídících jednotek vozidla. Většina je nastavena natvrdo v software bez možnosti změnit.
Celkově jsem vůbec nepochopil kdy tedy vlastně má proběhnout aktivní regenerace.
Než jsem dorazil do práce, tak se spustila aktivní regenerace znova, tedy cca 30 km od odjezdu ze servisu, cca 128 km od poslední aktivní a úspěšné regenerace. Regenerace někdy trvá 5 km a jindy třeba 15 km.
Když jsem řekl, že jezdím pod 2.000 ot/min. jen velmi málo a to většinou když je auto v minimální zátěži, tak to pochválil.
Ke studenému motoru dodal, že Hyundai motory se za studena chovají různě, ale jak mají normální teplotu, tak je vše OK.
Já tedy nevím. Asi jezdit a neřešit.
Naposledy upravil(a) Lada_BV dne 06 led 2021, 20:01, celkem upraveno 1 x.
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Studený štart

Příspěvek od Axel.Foley »

:-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“