Tuning

Jak upravit svého hjundaje.

Moderátoři: Farrael, Engineer, Moderátoři

Uživatelský avatar
Petr HC
**
Příspěvky: 399
Registrován: 10 úno 2006, 08:47
Kontaktovat uživatele:

Tuning

Příspěvek od Petr HC »

Tohle je reakce na (bohužel už zamčenou) debatu o tuningu v sekci prodám...prostě nemůžu nereagovat :D
Naprosto nesouhlasim s názorem, že hliníkové křídlo je stylingová záležitost (tedy věc pouze estetického charakteru). Již při rychlosti okolo 120 km/h může mít dost značný přítlak (při extrémě špatném nastavení dokonce až několik set kg :!: ), což v tomto případě (a v případě kterékoli předokolky) je věc naprosto nechtěná, protože dojde k zatížení zadní nápravy a odlehčení té přední (hnané), čímž dojde k výraznému zhoršení jízdních vlastností. :!: ...to je tuning panečku :roll:
Tuning neznamená "odlišit se" ale "ladit" popřípadě přizpůsobit auto svím potřebám a požadavkům, to znamená, že pokud jsem si například jistý, že s Coupe nebudu jezdit po poli, tak na něj s klidným svědomím dám sportovní podvozek, který mi sice sníží světlou výšku auta, ale zlepší jízdní vlastnosti.
Potom taky nechápu, jak někdo může příšerně oplastovat káru (teď nenarážím na žádné konkrétní auto) a vymlouvá se na to, že na nějaký alespoň trochu padnoucí nárazníky a prahy nemá peníze, protože neni zasranej synáček bohatejch rodičů. Pokud dám na auto pěkný a dostatečně velký kola, trošku ho snížim, případně dám na okna fólie, tak mám auto 100x hezčí než když na něj narvu nějaký nesmyslný plasty, který mi pak navíc ani nedovolej se v tom autu svézt. Pochopitelně nejdřív ze všeho to chce mít auto v kupě, bez koroze a s (alespoň trochu) slušnym lakem, ale to beru jako samozřejmost.
Pro mě osobně je u auta nejdůležitější právě to svezení, nebudu nikomu tvrdit, že vždycky dodržuju rychlostní limity, ale mezi tím "užívat si jízdu" a "jezdit jako prase" je určitě rozdíl.
Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
draceq
**
Příspěvky: 487
Registrován: 23 úno 2006, 11:31
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od draceq »

Tohle je právě onen zásadní rozdíl mezi tuningem a stylingem - (tohle slovo se stejně začalo používat podle mě proto, aby se odlišily funkční (tuningové) a designové (stylingové) úpravy na autě.) Jsou prostě lidi, kterým nejde o vylepšení vlastností auta, ale o to, aby to auto prostě vypadalo jinak - začalo to v 70 letech bobřím ocasem na anténě a poklicema na kolech :lol:. Jak a pomocí čeho tohoto stavu docílí, je už druhá věc... každopádně je to jen čistý styling.

Pak jsou lidi, kterým je šuma fuk, jak ta kára vypadá, ale musí to mít pokud možno lepší vlastnosti co se týče jízdy a reakcí než originál. Málokomu se to sice povede, většinou zlepšení v jedné oblasti vede ke zhoršení v té druhé - inženýři ve fabrikách taky nejsou úplní debilové, ale pokud někdo staví auto ne do provozu, ale na závody, tak jsou vlastnosti auta na prvním místě a jsou lidi, kteří to fakt umějí - a obvykle se motají okolo WRC, ostatní je oslovují pane inženýre a berou šestimístný plat. Bezhlaví chodci jsou v tomto případě až na druhém místě, mimo to se na závodní dráze běžně nevyskytují, takže ostré hrany křídel nehrají roli... Jenže řekněme si upřímě - kdo z vás má auto jen na závody a vozí ho na vleku?

No a ta třetí skupina "úpravářů" kombinuje tyhle dvě oblasti a je podle mě vedle běžných uživatelů, kteří si koupí auto a maximálně ho jednou týdně vyleští, ta nejpočetnější. Těžko říct, zda jsou to tuneři nebo styleři, oni totiž dělají obojí. A opět obojí s různými stupni kvality výsledku. Třeba poladí podvozek (tuning) a hodí to na chromové kola (styling). Jestli se ten podvozek bude chvat ve výsledku lépe, záleží na tom, kdo to dělal. Ale takovéhle a podobné úpravy jsou podle mě relativně v pořádku a souhlasím s nimi.

Já osobně neodsuzuji ani jednu skupinu, ale nemám rád lidi, kteří si je zaměňují. Přesně jak psal PETR HC. Magor, který má na předokolce na prdeli křídlo jak kráva, protože "pak to přece v zatáčce neustřelí", obvykle končí někde namotaný na stromě, protože "ono" to ustřelilo... Ovšem pokud má někdo to samý křídlo s názorem, že je to sice na hovno, ale vypadá to dobře, je to čistě jeho vkus a nechme mu jej. Jemu se nemusí líbit vaše auto. O bezpečnosti takovýchto doplňků nechť rozhodne naše "objektivní" policie :lol: při akcích Kryštof 1 2 3 4..., já osobně to moc za bezpečné nepovažuju :roll: ...

Takže vymezit na jednom autě hranice stylingu a tuningu jde ve většině případů na našich silnicích dost těžko. (Obvykle ale platí, že čím více stylingu, tím méně tuningu a naopak) Lidi, kteří dělají DOBŘE styling nebo tuning, případně obojí, jsou v pořádku. Nebezpečí představují ti, co to neumí nebo si to pletou.

A k těm finančním aspektům úprav - nejde většinou o to, kolik do toho auta vrazíte peněz. I kutil, který dělá sám v garáži, v tom může proinvestovat neskutečné peníze. Jde o lidi. Pokud je sice v balíku, ale v pohodě, není to takový vopruz jako frajírek, který se považuje za mistra světa - ať je to milionář nebo má křídlo z překližky. Bohužel to je většinou ten samý, který je o týden později omotaný kolem toho stromu...
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál :mrgreen:
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
black_sheep

Re: Tuning

Příspěvek od black_sheep »

Naprosto nesouhlasim s názorem, že hliníkové křídlo je stylingová záležitost (tedy věc pouze estetického charakteru).

Pokud dám na auto pěkný a dostatečně velký kola, trošku ho snížim, případně dám na okna fólie, tak mám auto 100x hezčí než když na něj narvu nějaký nesmyslný plasty, který mi pak navíc ani nedovolej se v tom autu svézt. Pochopitelně nejdřív ze všeho to chce mít auto v kupě, bez koroze a s (alespoň trochu) slušnym lakem, ale to beru jako samozřejmost.
Pro mě osobně je u auta nejdůležitější právě to svezení, nebudu nikomu tvrdit, že vždycky dodržuju rychlostní limity, ale mezi tím "užívat si jízdu" a "jezdit jako prase" je určitě rozdíl.[/quote]

myslim ze s timhle muzu docela souhlasit, proste mi nekdo nebude tvrdit ze kridlem zlepsil jizdni vlastnosti bez toho aniz by ho nekdo vyladil trebas v aerodynamickym tunelu primo na urcity auto.. coz 90% tuneru tvrdi.. pokud ma nekdo sportacek dobrej, tak bude od vyroby vyladenej tak aby na radeni bohate stacil a nepotrebuje zadny mega kridlo! a na ostatni auta, ktery rekneme sotva sedej na silnici uz vubec kridlo nepatri.. o bezpecnosti uz jsme mluvili tam je to nesporny a myslim ze bezpecnost by mela bejt dulezitejsi nez pritlak na zadni napravu, ne?

o tom jak pises to presne je, ja do auta nervu prachy do zadnejch plastu, jinejch narazniku, kridel, nafuku, vyfuku apodobnejch serepeticek nee-ee radsi mu preventivne vymenim pul motoru a podvozku, necham ho prestrikat a vypucovat, sezenu prip. origo doplnky, nazuju pekny kola, pripadne koupim sportovni podvozek a tim to konci, pak se mi auto libi nejvic.. proc si kupovat auto co se mi nelibi a pak do nej narvat sto tisic aby se mi libit zaclo, to si radsi koupim neco jinyho :lol:
Uživatelský avatar
Felotron
****
Příspěvky: 1004
Registrován: 16 lis 2006, 16:05
Bydliště: KM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Felotron »

No s tema kridlama bych byl opatrnej... O aerodynamice vi vetsina lidi uplny ho*no... Ja to mam jako jeden z predmetu (a taky o tom vim jenom nejhrubejsi zaklady) a proto si dovoluju tvrdit, ze 99,99% lidi, co si dali na auto kridlo vubec netusi, jak se to vlastne chova.

1.) Spocitat to temer nejde
2.) Odskoset v aerodynamickym tunelu - to je jediny reseni...

A kolik tech aut bylo v tunelu? ...Nema to kridlo vetsi odpor, nez ten "pritlak"...atd atd...

Kdyz uz neco ladit, tak poradne, jinak vysledek toho kridla je stejny, jak u nalepky s napisem tuning pres oboje dvere.....
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
ELANTRA XD 1.6 2006

drive:

Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Stačí se podívat na aféry s Audi TT,kterým se vinou špatně navržené aerodynamiky karoserie,při dosažení 200km/h zvedl předek a auta končila v těžkých haváriích(pěkný průšvih a ostuda pro "značku").Vynutilo si to nutnost doinstalování přítlačného křídla.Když si tam nějaký domácí tuner dá jiné křídlo,asi se bude cítit jako v letadle :shock: (ale nevím zda to bude příjemné,až skončí v kotrmelcích :lol: ).Koho jsem na Mimoni svezl,ví,že není problém s Coupe jet přes 200km/h a bez vznášení 8) (bez křídel,plastů....).Holt,inženýři v Korei udělali aerodinamiku Coupe lépe,než machýrci s německou pečlivostí :lol: v 2x dražším Audi.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Chcete nějakej názor ode mě?

Dejte už s tim pokoj :lol: :lol: :lol:
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Pravdu máš :!: Dejte už s tím pokoj nebo vám to Martasz vytuní :shock: .(Takhle Martasz na ně,na tunery musíš 8) -mrknou na tvůj tuningově upravený vůz a strachy z mistrovi nedostižné úpravy,toho nechají :lol: ).
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

:lol: :lol: Tak tak :wink:
Neeee... jde o to, že každej budeme mít pořád svůj názor a myslim že už sme ho tady všichni dostatečně prezentovali, tak si říkám že opravdu nemá smysl to tu dál nějak rozebírat :-) Je jasný že se nikdy neshodnem, tak se kvůli tomu na sebe přeci nebudem mračit.. nejsme Tuning Forum :twisted:
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
DeBí
**
Příspěvky: 328
Registrován: 02 pro 2006, 18:24
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DeBí »

jasný..máš pravdu :D
Uživatelský avatar
macháček
***
Příspěvky: 632
Registrován: 14 lis 2005, 23:30
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od macháček »

Ještě, že se na kombíka nedává křídlo, tak nemusím nic řešit. :D Samo, že to na kupátkách vypadá pěkně, ale myslím si že praktického významu to má leda tak ve formulích a WRC. Je zbytečné se dohadovat, každý má právo na svůj názor a znáte to, proti gustu ....... .
Hyundai Lantra kombi 1.5 12V GLS/r. v. 2000
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

macháček píše:Ještě, že se na kombíka nedává křídlo, tak nemusím nic řešit. :D Samo, že to na kupátkách vypadá pěkně, ale myslím si že praktického významu to má leda tak ve formulích a WRC. Je zbytečné se dohadovat, každý má právo na svůj názor a znáte to, proti gustu ....... .
Deputát!! :shock: :lol: :lol: :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
honzik
**
Příspěvky: 340
Registrován: 25 lis 2005, 21:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honzik »

A ploc se nedáva na kombica kšidlo :D :D :D
Lantra combi 2,0 16v DOHC 102kw, 98r.v zelená metaliza.snížena,sport.filtr. ale už prodaná ted Subaru ale vzpomínám na lantru
Uživatelský avatar
Petr HC
**
Příspěvky: 399
Registrován: 10 úno 2006, 08:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr HC »

macháček píše:Ještě, že se na kombíka nedává křídlo, tak nemusím nic řešit. :D Samo, že to na kupátkách vypadá pěkně, ale myslím si že praktického významu to má leda tak ve formulích a WRC. Je zbytečné se dohadovat, každý má právo na svůj názor a znáte to, proti gustu ....... .
A to Audi TT co tu zmiňoval Borek je podle "tvého názoru" WRC nebo F1?
Obrázek
Uživatelský avatar
macháček
***
Příspěvky: 632
Registrován: 14 lis 2005, 23:30
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od macháček »

Petr HC píše:
macháček píše:Ještě, že se na kombíka nedává křídlo, tak nemusím nic řešit. :D Samo, že to na kupátkách vypadá pěkně, ale myslím si že praktického významu to má leda tak ve formulích a WRC. Je zbytečné se dohadovat, každý má právo na svůj názor a znáte to, proti gustu ....... .
A to Audi TT co tu zmiňoval Borek je podle "tvého názoru" WRC nebo F1?
Mě Ti to přijde od Audi jako úlet, kopírování Porsche nebo tak něco a ani se mi to TTéčko, abych pravdu řekl moc nelíbí, to je ale jen můj názor prosím nekamenujte mne :cry:. A jak píše Borek jde to i bez křídel viz. naše resp. vaše Háčka.
Hyundai Lantra kombi 1.5 12V GLS/r. v. 2000
Uživatelský avatar
Petr HC
**
Příspěvky: 399
Registrován: 10 úno 2006, 08:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr HC »

Muj názor je, že slunce je modrý, ale pokud si myslíte, že je zelený, tak vám to neberu, protože "každej má nárok na svuj NÁZOR"
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Tuning“