4WD / 4x4 TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 179
Registrován: 21 pro 2006, 20:54
Bydliště: Na severu

Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!

Příspěvek od Melda » 24 črc 2012, 19:18

Jediné co mě napadá je, jestli nemáš rozdílné průměry předních a zadních pneumatik.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2428
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!

Příspěvek od Richard555 » 24 črc 2012, 21:36

Mám podobný systém v santě, a takový problém nemám..... každopádně by se funkce LOOK neměla používat na normální silnici a to ani na mokré!!!! Auto nemá mezinápravový diferenciál (supluje ho ta el. spojka) a tudíž při zapnutí 4WD LOOK se spojka natvrdo sepne a musí pak něco povolit, v terénu nebo ve sněhu není přilnavost velká tudíž se nějaké kolo protočí ( to s nejmenší adhezí) a systém není tolik namáhán, to však při jízdě po normální silnici není snadné a i tady se musí něco poddat, samo s rizikem poškození systému 4WD
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!

Příspěvek od FORD » 26 črc 2012, 10:13

Máš funkční a bez závad ABS?
Dělá to i při couvání?
Aktivací tohoto systému spojís natrvrdo otáčky přední a za zadní nápravy jak psal kolega výše,systém je extréme namáhaný takže zapínat jen na sněhu,ledu,bahně,mokré trávě...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.

hyundaisantafe
Příspěvky: 2
Registrován: 21 črc 2011, 08:18

Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!

Příspěvek od hyundaisantafe » 26 črc 2012, 17:44

FORD píše:Máš funkční a bez závad ABS?
Dělá to i při couvání?
Aktivací tohoto systému spojís natrvrdo otáčky přední a za zadní nápravy jak psal kolega výše,systém je extréme namáhaný takže zapínat jen na sněhu,ledu,bahně,mokré trávě...
ano robi to aj pri cuvani....

nerud68
*
Příspěvky: 19
Registrován: 09 pro 2008, 21:47

Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!

Příspěvek od nerud68 » 29 črc 2012, 21:26

Pokud to zkoušíš teď a ne na sněhu,tak by to mělo být normální.Nevím teda co přesně ti to dělá,ale Jak píše Richard.Také jsem to jednou zkoušel,neznal jem to a byl jsem z toho vykulenej.Auto se nechtělo rozjet,zadní kola se blokovala a vrzalo to.Pak jsem se dočetl,že se to nemá zapínat na suchu.Na sněhu pak vše OK.Dan
TUCSON 2,0 CRDi,VGT,103 KW

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2428
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!

Příspěvek od Richard555 » 29 črc 2012, 22:58

ještě k tomu problému, já v Santa Fe nemám ESP ani TCS (jen ABS) , ale tuším že v Tusconu už je seriově, tak jestli do toho nezasahuje i ESP ev TCS, které bývá spojováno s protiprokluzem a nepřibrzďuje protáčená kola ? Každopádně nepoužívat 4WD LOOK při běžném provozu na silnici, pouze na ledu, sněhu, bahně, trávě !!!! Onehdá jsem na sněhu nechal 4WD LOOK vypnutý a seknul jsem na dvojku takovou zatáčku do kopce a měl jsem plné ruce práce jak se to připlo, tak jak když kopne kůň a zadek letěl ven ze zatáčky a já si málem ukroutil pracky...... hned jsem to zalokoval a najednou je to úplně jiné auto zatáčí akceleruje a chová se naprosto způsobně a předvídatelně.... což bohužel o automatickém režimu 4WD říct nemohu Pokud chci na sněhu jet rychle a "zablbnout si" je zalookovaný 4WD nutnost !
Přílohy
hyundai 4WD s viskozní spojkou1.jpg
hyundai 4WD s viskozní spojkou1.jpg (103.15 KiB) Zobrazeno 5389 x
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

jaro555
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2012, 12:51

Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!

Příspěvek od jaro555 » 30 črc 2012, 14:23

hyundaisantafe píše:Zdravim vsetkych,
mam tucsona 4x4 2.0i r.v.2004 a mam nasledovny problem. Pri aktivacii tlacidla 4WD LOCK ked s autom stojim sa mi neda rozbehnut ani tak aby som mohol zaradit druhy prevodovy stupen, autom neustale trha a pri takejto jazde cca. 10-15 sekund zacne blokovat zadne kolesa. Nevie niekto poradit co s tym? DAKUJEM! :hyu:
Neviem, či sa jedná o poruchu. Ja som tiež pozoroval pri jazde rovno a zapnutom 4WD LOCK že auto ide veľmi ťažko. Ale dvojku som ani neskúšal radiť.
Myslím ale, že to bude tým, že predné a zadné kolesá budú mať konštrukciou navolený mierne inakší prevodový pomer.
Totižto: v systéme je elektricky ovládaná lamelová hydraulická spojka - teda to, čo ručne ovládaš pomocou 4WD LOCK. Pri jazde len na predný náhon - čo je vlastne štandardný pohon toho auta - sa zadné kolesá musia točiť mierne menšími otáčkami ako predné.
Pretože predné poháňané kolesá majú určite väčší preklz ako zadné, voľne sa točiace.
Tie mierne odlišné otáčky (asi stanovené skúškami) tam budú pravdepodobne preto, aby sa minimalizovalo opotrebenie lamiel v tej 4WD spojke.
Nemám to teda odnikadiaľ potvrdené, ale logika tomu napovedá.

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2428
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!

Příspěvek od Richard555 » 30 črc 2012, 15:39

dal bych sem klidně material o všech druzích pohonu 4x4 u Hyundai ale je to v PPS a má to asi 18 mega a tak nevím jak to sem plácnout..... tam se přímo píše u toho systému s ITM toto: http://vvcap.net/db/h15wUk6-y5X02dvW-X1g.htp
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

vtalafa
*
Příspěvky: 16
Registrován: 01 říj 2012, 13:59

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Příspěvek od vtalafa » 17 říj 2012, 19:27

Zdar "Tucsoňáci .... "

toš přečetl jsem všechny příspěvky a pořád v tom mám hokej ... jaxviňa #-o
Je schopný někdo napsat very simple manuál jak na to ?? ..

Příklad
: léto a sucho - nechat třeba vypnuté 4WD a TCS ...
: léto a mokro - ?
: zima a vlhká cesta - ?
: maglajz na cestě ? sníh, nebo led na cestě ?

Ještě mi není jasné co se tady psalo .... že při zapnutém 4WD můžu jet jenom 30km/h ? .. nemůžu si to zapnout na zasněžené cestě třeba v 60-tce ?
jestli někdo ví jak na to sem s tím ... zdar v. :hyu:

Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 179
Registrován: 21 pro 2006, 20:54
Bydliště: Na severu

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Příspěvek od Melda » 21 říj 2012, 18:02

Spojka (elektromagnetická) připíná zádní pohon na základě reakce elektroniky na trakční podmínky. Tlačítko 4WD sepne spojku k trvalému pohonu 4X4 do rychlosti asi 30km/hod. Při vyšší rychlosti ( nad 30km/h) se trvalé sepnutí deaktivuje a spínání spojky převezme elektronika jako v předešlém případu.
Já zapínám trvalý pohon 4X4 a vypínám ESP v případě nepříznivých trakčních podmínek ještě když auto jede. Aktivované ESP jako první reakci na nepříznivé trakční podmínky kterou učiní je, že sníží otáčky (výkon) motoru až do téměř zastavení vozidla. Pro opětovný rozjezd ho stejně musím deaktivovat, no a co zažívá spojka za motorem nechtěj ani vědět. TCS bude reagovat na tyto situace asi stejně.

vtalafa
*
Příspěvky: 16
Registrován: 01 říj 2012, 13:59

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Příspěvek od vtalafa » 24 říj 2012, 17:46

... díky za info, jsem si myslel, že to bude nějak takto fungovat ....

mám ještě jednu otázku, tím že mám auto cca měsíc tak se ptám skušenějších 8)

Mám Tucson 2,0 CRDI 83Kw r.v. 2005, automat, nafta ... nedaří se mi dostat se spotřebou pod 10.2l/100km a to jezdím fakt dost šetrně .... v měste mi to stoupne na 10.5 ... a na dálnici a na dlouhých trasách to ztáhnu na výše uvedených 10.2 .... pod 10 ani ránu :?
všude se píše, že bych měl mít spotřebu kolem 8l/100km .... má na to vliv zapnuté TCS ? ..
dík v :hyu:

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Příspěvek od Hardcam » 25 říj 2012, 00:49

TCS na to urcite vliv nema.
Zacni tim, co lze jen zkontrolovat popr. levne resit
- tlak v pneu
- kvalitni palivo
- cisty vzduchovy
- palivovy filtr - kdy byl menen?
- v jakym prostredi/terenu jezdis? Jak dlouhy trasy? Casty starty?
- brat ohled na spotrebu nekoho jineho je zcela mimo, dokud nejezdite absolutne stejne trasy...v Australii je taky jeden clen :hyu: clubu, co se stejnym autem co mam ja dokazal ujet902km na nadrz, ja jsem byl rad, kdyz to bylo 650-700...

Tucson v manualu je +- na 8 litrech, automat obvykle prida litr-litr a pul na spotrebe...sice tvoje spotreba neni nijak oslniva, ale taky neni hroziva, vezmes-li v potaz stavbu auta, tahas s sebou navic 4x4 a ctyrstupnovy automat
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT

Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 179
Registrován: 21 pro 2006, 20:54
Bydliště: Na severu

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Příspěvek od Melda » 25 říj 2012, 20:04

Já bych ještě zkusil osahat po kratší jízdě bez brzdění brzdové kotouče, jestli ti nezůstávají viset brzdy nebo pakny ruční brzdy.

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Příspěvek od Saimon » 25 říj 2012, 20:17

Prvně bych zkusil ten vzduchový filtr jen tak a pak dále, protože kámošovi jsem to říkal asi rok a pak se divil až dal nový o kolik mu spadla spotřeba :mrgreen:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW

vtalafa
*
Příspěvky: 16
Registrován: 01 říj 2012, 13:59

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Příspěvek od vtalafa » 02 lis 2012, 12:15

Pánové díky moc všem za rady !! ...

vše provedu :-)), někde bude pes zakopaný, vím že automaty žerou více ... snad se dostanu k 9l/100km
s těmi filtrami, brzdami, ruční tlakem v pneu atd ... by mě to fakt nenapadlo
ještě jednou dík
v. :hyu:

Odpovědět

Zpět na „Tucson I“