Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 22 kvě 2020, 13:13

mikodim píše:
22 kvě 2020, 13:04
patriknet píše:
22 kvě 2020, 12:19
Ano mas to uplne inak, ja mam celkovo ten filer viac zahrabany..

A ten velky plechovy klobucik na vrchu, to je ta pumpa?
Áno pumpa.
Tak to ja tám nemám :-(.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14416
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od Axel.Foley » 23 kvě 2020, 19:03

Baterka odpojena nebyla, pouze konektory a hadičky z filtru. Obal filtru ven, vybrat filtr, porovnat velikost stávajícího s novým, když ok namazat těsnění naftou, filtr vložit do obalu, namotovat celek do auta, napojit hadičky a konektory a začít přerušovaně startovat. Čerpadlo si naftu natáhlo. Žádné odvzdušňování se tuším nekonalo.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 23 kvě 2020, 19:33

Takže "návod" víceméně sedí.

Ale tím pádem tám máš v tom Tuscone evidentně o dost více místa, já se podle mně, bez toho že bych vyndal baterii, a následně asi nějakou řídící jednotku, k tomu filtru nedostanu.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14416
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od Axel.Foley » 23 kvě 2020, 19:50

Když zítra nebude pršet, odfotím ti motorový prostor. Pro porovnání.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 23 kvě 2020, 21:04

Super, díky. Odfotím to taky.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14416
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od Axel.Foley » 24 kvě 2020, 18:03

Slíbené foto umístění palivového filtru (detail a celkový pohled).
Přílohy
DSC_1431.JPG
DSC_1431.JPG (77.4 KiB) Zobrazeno 35 x
DSC_1430.JPG
DSC_1430.JPG (79.27 KiB) Zobrazeno 35 x
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 24 kvě 2020, 19:48

Máš to trochu jinak uspořádané. Nevím jestli to je stejný motor... Jaký má výkon? Můj má 104kw a 340Nm.
U mně to vypadá takto.
Přílohy
filter1.jpg
filter1.jpg (73.23 KiB) Zobrazeno 27 x

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 24 kvě 2020, 19:49

detail
Přílohy
filter2.jpg
filter2.jpg (38.7 KiB) Zobrazeno 27 x

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 24 kvě 2020, 19:49

a jeste vetsi detail
Přílohy
filter3.jpg
filter3.jpg (41.04 KiB) Zobrazeno 27 x

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 24 kvě 2020, 19:51

tobě pravděpodobně stačí dát pryč box vzduchového filtru. U mně bude muset ven baterie a asi nějaká tá řídící jednotka... hmmm. moc se mi do toho nechce.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 24 kvě 2020, 19:53

Ale filtr vypadá úplně stejně, podobně i EGR...

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14416
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od Axel.Foley » 24 kvě 2020, 20:55

Omlouvám se, máš pravdu, na krabici filtru a sání jsem zapomněl, to šlo opravdu ven.

Konstrukčně mám stejný motor jako ty, ačkoliv u mně ve verzi 85 kW a 280 Nm. Pod kapotou je ale jinak uspořádané, jak vidím. Výměnu filtru ti nezávidím.

Jo, a ještě jsem si vzpomněl, z předešlé výměny tam byl filtr od UFI (výměnu provedl servis :hyu: ), letos tam šel aftermarket taky UFI. Identický filtr, pouze v jiné barevné úpravě.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 24 kvě 2020, 21:14

Děkuji za info, asi by to mělo proběhnout hladce, akorát mám stále určité pochybnosti. Ohledně zavzdušnení vím že to není pro vstřikovací čerpadlo moc dobré. Prosim tě, jseš si 100% jistý, že to nijak jinak při té výměně filtru mechanik neodvzdušňoval? Nerad bych poškodil čepradlo, nebo nemohl auto nastartovat. Pamatuji si když jsem byl ješte s i30tkou na garančce a chtěl jsem být u výměně, tak se technik po výměně filtru připojil s diagnostikou k auto, a dal pokyn palivovému čeradlu aby doplnilo naftu.

U mně to je tak, že jsem teď byl na 4-té garančce, na další už asi nepojedu (není už důvod, když už nebude záruka), pak si chci vše měnit sám. Už teď si měním olej po 15t km, místo 30t km. Takže nějak to chci rozkousnout.

Předem díky za info!

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 14416
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od Axel.Foley » 24 kvě 2020, 21:19

Kdy chceš spáchat výměnu? Ověřím přímo u člověka, který to dělal, ale týden - dva - tři to potrvá. Na diagnostiku ale auto nešlo.

S olejem jsem na tom stejně, od začátku má Tuky interval také 15.000 km. A také kabinový a vzduchový filtr.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
patriknet
**
Příspěvky: 421
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+

Příspěvek od patriknet » 24 kvě 2020, 21:29

To bys mně potešil :-). Nespěchám na to. Super!

Co se týče oleje já ještě řeším "přechod" na jinou značku a možná i na 5W-40, počas léta, na to mám jiné vlákno, to nechci rozebírat tady. Autu tošku chutná olej, cca 1L na 10tkm.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================

Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“