Gurthang píše:Badyx píše:Pánové porádíte mi někdo. Kupuju Santu 2,2CRDi-VGE Dynamik a tam uvádějí náhon 4x4 a tady ve většině příspěvku uvádíte 4x2 tak jak to vlastně je

to víte je to moje první velký auto

SF se dělá ve dvou provedeních
1) 4x2 tj. "trvalá" dvoukolka - ta je nabízena pouze ve výbavě ACTIVE (základní výbava)
2) 4x4 tj. čtyřkolka, avšak nikoli trvalý náhon, ale náhon na přední nápravu a v případě prokluzu připojení náhonu na zadní nápravu. Připojení zadní nápravy je možné i přez tlačítko 4WD, avšak tato "funkce" se automaticky vypne při 50 km/h. Výrobce navíc nedoporučuje 4WD používat na suchém podkladu.
Jinak výbava DYNAMIC a ELEGANCE jsou nabízeny pouze 4x4. Výbava ACTIVE je rovněž nabízena i ve variantě 4x4.
Jak píšeš, tak máš objednanou výbavu DYNAMIC a tudíž 4x4 (stálý náhon přední nápravy s možností připojení zadní nápravy)
ja dodam upresneni:
Santa Fe mel zastaralejsi zpusob prirazovani zadni napravy.
Nahon je rozdelen v pomeru 70:30 stale. Duvodem je starsi koncepce, kdy prirazeni kdy pri prirazeni v pomeru 100:0 zpusoboval podvozek neprijatelne trhnuti a nestale chovani, casto vrcholici smykem...
Ostatne castecny staly vykon na zadek maji i obe nove verze (2. a 3.) svedskeho systemu Haldex - nyni 5-15% na zadek. (a to i na asfaltu - to pro Gurthanga)
Je pravda, ze tlacitkem se da elektronice vnutit rozdeleni vykonnu v pomeru 50:50 ve prospech naprav. Funkce je to vsak elektronicka a tak neni obav, ze by na silnici doslo k uhone. system si to stejne ridi sam. Uz bez tak, ze namahani na asfaltu je nizsi, nez tereni zatez. (pokud by to tak bylo, jak tvrdi Gurthang, byl by vuz vlastne nepouzitelny a neprijatelne poruchovy...)
Nahon Santa Fe vsak neni spasou a jeho funkce a kvalita neni srovnatelna s premiovimi znackami.
A uz vubec s konceci thorsen, kterou pouziva treba Subaru, TOYOTA ci AUDI...
Zde je rozdeleni vykonnu tak dokonale v ramci technickeho reseni tohoto diferencialu, ze neni ESP pro trakci neni vubec treba. ESP zde resi vetsinou jen nasledky pretacivosti a neprimereneho chovani ridice, nez problem s trakci. Jde ale o to, je prenasen u tetro nejvyspelejsi verze 4x4 vykon i mezi jednotliva kola naprav a to at uzaverkou diferencialu pro kola: 25:25:25:25 ci treba az prenos vykonu v pomeru kol 0:0

0 ve prospech jednoho kola.
Jinak podle nedavneho nemeckeho testu ktereho se ucastnil sourozenec Hyundai Tucson, se prirazovani zadni napravy u toho vozu ani nevyplati, nebot pri testech se ukazal ve srovnanim s premiovymi znackami, (AUDI, BMW, Mercedes, VW-Haldex) jako neefektivni a v pomeru k cene navic za neprimereny jeho zanedbatelneho prinosu a zastaralosti...