Pred týždňom bola vonku ukrutná zima. Ráno pri naštartovaní sa mi nepodarilo nakopnuť motor , zdochla baterka ale predtým začalo nejak divne pískat z oblasti pal.čerpadla. Po dobití baterky som po 2-3 dňoch dokazal nakopnúť auto.Ale už pri otočení kúčom v zapaľovaní čerpadlo vydávalo pískavé zvuky. Čerpadlo pískalo aj počas jazdy a na druhý deň do práce mi počas jazdy úplne vypol agregát, raz , druhý krát s rozsvietení kontrolky poruchy pal.systému. Zastaviť na krajnici, počkať nejakých 15s a oäť naštartovať. Dal som ho na víkend do garáže. Rozmrazilo sa, ale pískanie pokračovalo.Nie je to silné pískanie , ale počuť ho.Cestou do servisu Hyundai zase zdochol agragát.
Napíchli Accenta na diagnostiku a šok. Porucha nejakého snímača rampy vstrekov či tak nejako. Chytené čerpadlo, další šok. Keď mi povedal ceny súčiastok, skoro som odpadol. Nová rampa 30.000,-Sk, nové čerpadlo 8.000-Sk plus práca. Vraj posratá voda v nafte. A to vždy kupujem na Shelke. Vraj treba veriť, že je len vadné čerpadlo a keď sa vymení, môže byť že bude normálny tlak v systéme a snímač nebude hlásiť chyby a vypínať agragát. Inak v teple agregát nakopne normal, aj na diagnostike keď točil do otáčok kým som tam bol, vraj čerpadlo vytvára tlak, ale niečo je v ťahu. Tak reku objednajte nové čerpadlo za 8.000-Sk. Dnes ma však napadlo. Nemože byť zanesený palivový filter od parafínov a humusu a čerpadlo sa trápi? Nepomohlo by nejaké prefuknutie, prečistenie palivovej sústavy od nánosov? Tie pálky za nové súčiastky sú zdrvujúce!!!
Díky za každú radu.
