Zároveň si neviem zvyknúť na dunivý zvuk vzduchu pri stiahnutých oknách pri rýchlosti nad 90km/h, tam asi pomôže len okenný deflektor
aerodynamický hluk
Moderátoři: vipe, Moderátoři
-
Juraj
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
aerodynamický hluk
...pri rýchlosti nad 80km/h pozorujem pískavý zvuk, vychádzajúci z ľavého spätného zrkadla.Pravdepodobne vzniká prechodom vzduchu, v časti kde sa zrkadlo sklápa.
Uvažujem vložiť tam tenkú tesniacu gumu. Uvidím či to pomôže
Má podobný problém ešte niekto
Zároveň si neviem zvyknúť na dunivý zvuk vzduchu pri stiahnutých oknách pri rýchlosti nad 90km/h, tam asi pomôže len okenný deflektor
Zároveň si neviem zvyknúť na dunivý zvuk vzduchu pri stiahnutých oknách pri rýchlosti nad 90km/h, tam asi pomôže len okenný deflektor
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
- Reklama
To Juraj
Deflektor na snížení hluku bude mít minimální efekt. Možná, že hluk bude akorát v jiné tónině a potáhne Ti méně na krk.
Dnešní auta mají relativně velmi čistou aerodynamiku obtékání karosérie. Jakékoliv narušení (otevřené okénko) má za následek vznik hluku. Deflektor nepomůže, ba naopak, může hluk zvýšit (zkušenosti z Vectry).
Otevřené okénko vytváří hluk u každého auta; při rychlosti nad 80km/h a pootevřeném zadním okénku je tak silný, že bolí uši. Jediná možnost - neotvírat okna a mít auto s klimou.
Zalepení té spáry asi taky nepomůže, příčinou bude nejspíš zrcátko jako celek.
Otevřené okénko vytváří hluk u každého auta; při rychlosti nad 80km/h a pootevřeném zadním okénku je tak silný, že bolí uši. Jediná možnost - neotvírat okna a mít auto s klimou.
Zalepení té spáry asi taky nepomůže, příčinou bude nejspíš zrcátko jako celek.
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
-
Návštěvník
Budou se objevovat zvuky, které dosud nebyly. Jejich intenzita a výška se bude lišit v závislosti na rychlosti.
Přesně jak píšeš - je to další výstupek na karosérii, o který se tříští vzduch, tím vznika hluk.
Až na výjímky je to pravidlem.
Přesně jak píšeš - je to další výstupek na karosérii, o který se tříští vzduch, tím vznika hluk.
Až na výjímky je to pravidlem.
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
-
Felotron
Re: aerodynamický hluk
Nejde spis o problem s tesnenim okna? Meli takovy problem s Elantrou - nejaky tesneni vymenili a je klid...Juraj píše:...pri rýchlosti nad 80km/h pozorujem pískavý zvuk, vychádzajúci z ľavého spätného zrkadla.Pravdepodobne vzniká prechodom vzduchu, v časti kde sa zrkadlo sklápa.
Uvažujem vložiť tam tenkú tesniacu gumu. Uvidím či to pomôže
Má podobný problém ešte niekto
![]()
Zároveň si neviem zvyknúť na dunivý zvuk vzduchu pri stiahnutých oknách pri rýchlosti nad 90km/h, tam asi pomôže len okenný deflektor
-
Návštěvník
Mě taky moc vadil hluk při otevřeném okně, když jsem více jak 50 km/h. Nejdříve jsem to bral jako "daň" za levnější auto, ale nakonec jsem nasadil deflektory a bylo po hluku. Hluk "vniká" do auta teprve při 90 km/h a pokud to je nutné, dá se snést až do 120 km/h. Takže moje zkušenost zní. Ano, deflektory sníží hlučnost
a podle mě by je měly montovat seriově už ve fabrice. 
Jak zde bylo napsáno, nejlepší je opravdu okna neotvírat a mít klimatizaci. Osobně nejsem zastánce deflektorů, to už raději střešní okno, ale přiznám se, že Getze jsem s ním ještě neviděl.
Problém s aerodynamickým hlukem máme taky a to od pravých zadních dveří, taktéž při rychlostech nad 80km/h. Neznáte to také někdo?
Problém s aerodynamickým hlukem máme taky a to od pravých zadních dveří, taktéž při rychlostech nad 80km/h. Neznáte to také někdo?
Getz 1,3 MAX
Tak to si nemyslím, taky jsem seděl vzadu a hledal a hledal... no samozřejmě nic nenašel. Budu tedy muset pokus provést znovu. Kdesi kdosi podobný hluk objevoval s lepící páskou v ruce - neustále olepoval možná kritická místa až jej nakonec našel. Uvidíme, každopádně teď je venku na takové blbosti až moc zima 
Getz 1,3 MAX