Chiptuning

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Samuel
**
Příspěvky: 169
Registrován: 12 bře 2008, 19:07
Bydliště: Nitra, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Samuel »

ehm tak teda dobre........kamos ma chipnutu 1,9 Tdi Golf 4 a pred chipom najazdenych 25 000 km, a po chipe ma uz na 6 rocnom aute nabehnaych dalsich 185 000 km, bez poruchy, meneny olej a tak.........takze vacsina motorov su podla mna poddimenzovane a chip, keby stoji tisicku tak je vyhodny aj pre male atmosferaky ktorym dokaze sikovny clovek, bud znizit spotrebu alebo zvysit vykon v urcitiych otackach.......
Hyundai Accent 96 1,5 12V HB
Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Příspěvek od XMira »

HJugo: Proc se rozcilujes? Ja se jenom zeptal. Precetl jsem si body 5 a 6 Tveho prispevku. Tvuj motor 1.3 ma nejakych 75 koni, Accent 1.6 tusim 112k.
75k + 50% = cca 112k

PS: to nepovidala "jedna pani", to jsem vygooglil :wink:
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
HJugo
*
Příspěvky: 89
Registrován: 20 zář 2005, 14:33
Bydliště: Šaľa, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HJugo »

XMira - v pohode, ja som kludny

v prvom prispevku som popisoval, ze 1.3 12V mozno zrovnavat s 1.5 12V a s 1.6 s velkym otaznikom. T.j. nech si nikto nemysli, ze chiptunning im prida viac ako 10%. To je asi tak maximum, co sa z toho da vymackat. Ved naco je viac paliva, ked nie je viac vzduchu!!!! A este jedna vec chiptuningom sa neziska dalsi ventil na valec a variabilne casovanie ventilov, ktore maju za nasledok viac nasateho vzduchu = viac paliva = viac vykonu. Napr. ta 1.3 ma 62kW v zaklade, preprogramovanie slubuje 71kW, co som si isty, ze nema. Inak 62 + 10% je cca 68 teda si nerobim iluzie, ze chipnutim som ziskal viac ako 68kW. A co sa tyka toho, ze ma vyznam chipovat len vacsie motory, tak to ja taky isty argument ako chipovat len male motory. Pretoze 10% pri 60kW je 6kW a 10% pri 120kW je 12kW, co pocitis uplne rovnako ako pri tom malom motore. Ako dobre vsetci vieme ked ma auto 120kW motor, tak asi bude mat aj par 100-300 kg viac. Takze moja rada je nech chipuje ten kto chce a nech si namontuje vyfuk RAMUS tak isto ten kto chce, ved to vcetci robime, lebo nam to robi radost a mame pocit, ze robime nieco pre nasich milacikov.

No a chcel som len to, ze spotreba, zivotnost zavisi na 90% od stylu jazdy a nie od dakeho chipu, samozrejme pokial nie je uplne na figu. Jedna poznamka na zaver pre tych, ktori sa rozhodli ist do chipovania - CHIP VAM NEZNIZI SPOTREBU, VYRAZNE NEZMENI SPRAVANIE SA AUTA A NESPRAVI TRHACA ASFALTU. 10% je 10% fyziku neoklames

Kto chce vediet viac o teoriach spalovacich motorov, turbomotorov a motorov s kompresorom odporucam knihy od Corky-ho Bell-a Maximum boost alebo Supercharged!, v ktorych je pekne popisane ako sa "robi" vykon.

XMira mier a chcel by som mat tvoj motor pod kapotov :-)
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“