Zavady / problemy / kvalita TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 197
Registrován: 21 pro 2006, 19:54
Bydliště: Na severu

Příspěvek od Melda »

Pozorujete také mírné zborcení plastového rámečku v místě osvětlení registrační značky.Mám Tucsona v černé barvě a je to vidět po umytí.
Reklama
 

Uživatelský avatar
permonicek
*
Příspěvky: 36
Registrován: 05 kvě 2007, 22:10

Příspěvek od permonicek »

Melda píše:Pozorujete také mírné zborcení plastového rámečku v místě osvětlení registrační značky.Mám Tucsona v černé barvě a je to vidět po umytí.
To zatím ne, ale z nepoichopitelných důvodů se mi objeivily stopy rzi na jednom místě na té pochromované liště co je na 5. dveřích. A to je autíčku pouze 1 rok! Přitom není v tom místě ani stopa po mechanickém poškození, které by mohlo to reznutí nastartovat.
Jinak s autíčkem naprostá spokojenost, najeto 56 000 km bez poruchy a závady. Snad jen, že mi poslední dobou občas nějak zachroupe v levém pákovém přepínači směrových světel u volantu. Jakoby se tam občas v určité poloze té směrovce nechce....
Jinak ale prostě super auto!
Tucson 2.0 CRDi GLS 4WD VGT DPF (2007)
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 293
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: závady, problémy, kvalita

Příspěvek od Matrix44 »

ako ste na tom so spojkou ? Dnes som bol v Hyundai, a bol tam jeden pan, ktory dost nadaval na svojo Tucsona, a dost bol nastvany hlavne koli spojke. Vraj mu odisla na 40.000 km. Blizsie to nespecifikoval, nakolko sme nemali viac casu.

Matrix44
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Executive + JBL pack (XX/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Uživatelský avatar
Paci
*
Příspěvky: 14
Registrován: 17 kvě 2005, 13:37

Re: závady, problémy, kvalita

Příspěvek od Paci »

Se spojkou jsem na tom výborně, protože mám automat :D
Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 197
Registrován: 21 pro 2006, 19:54
Bydliště: Na severu

Re: závady, problémy, kvalita

Příspěvek od Melda »

Na spojku je potřeba dávat pozor! Moc toho nevydrží a v záruce ji mění servis jenom jednou.(po dalším zničení si ji zaplatíš sám) U naftových motorů je navíc rozjezd (jízda) při nízkých otáčkách v terénu nebo v hlubokém sněhu poměrně značný problém.(motor málo táhne, má malý krout.moment).Řeší se to zvýšením otáček a prokluzem spojky.No a to je ten problém kdy za silného zápachu jde spojka do háje.
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 293
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: závady, problémy, kvalita

Příspěvek od Matrix44 »

cize normalnou (setrnou) jazdou ju snad neznicim za 40.000, alebo 70.000 km ?

Dik,
Matrix44
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Executive + JBL pack (XX/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: závady, problémy, kvalita

Příspěvek od DusMi »

Melda píše:Na spojku je potřeba dávat pozor! Moc toho nevydrží a v záruce ji mění servis jenom jednou.(po dalším zničení si ji zaplatíš sám) U naftových motorů je navíc rozjezd (jízda) při nízkých otáčkách v terénu nebo v hlubokém sněhu poměrně značný problém.(motor málo táhne, má malý krout.moment).Řeší se to zvýšením otáček a prokluzem spojky.No a to je ten problém kdy za silného zápachu jde spojka do háje.
No myslim, ze diesel ma krutiaci moment tak 1,5 x vyssi ako benzin :), ak porovnavame dvojliter (2.0 CRDi ma cez cez 300 Nm, benzin tipujem tak do 200). Problem toho co popisujes v snehu a v terene je TCS, ci ako sa to vola. Snazi sa ti to aktivne "ubrat plyn" resp. pribrzdovat kolesa, tak aby nedoslo k preklzavaniu. Takze ked sa vypne TCS, tak staci pridat plyn a pustit spojku.
Este sa mi nikdy nestalo, ze by nevladal, vsak 150 koni aj ked to ma trakciu na 4 kolesa musi v snehu resp. v terene vzdy zahrabat a nie, ze sa nevladze pohnut :).
Ak sa TCS nevypne, tak dost ludi to automaticke uberanie riesi preklzavanim spojky :), ale zarucene to nie je tym, zeby 150 koni nevladalo, hlavne ked su trakcne podmienky velmi chudobne :).
Co na Tucsonoch smrdieva pri "mordovani v snehu" je spojka, ktora spina prenos momentu na zadnu napravu...
Bárt
Příspěvky: 1
Registrován: 09 bře 2010, 22:07

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Bárt »

Na forum koukám už asi 3 roky, proto jsem si koupil Tucsona, přidám pár zkušeností + dotaz. Tuc. r.v. 2007, koupeno v 10/07, diesel, 103 kW, najeto cca. 38000 km. 1. závada - hned při vyjetí od prodejce nešel tachometr, tak si ho tam nechali a půjčili mně na 2 dny nové SF, docela fajn. Asi po roce začala vrzat palubka vpravo vpředu u sloupku, jen trochu. Po roce a půl při startu krátká prodleva - měnili mně nějakou smartu v zapalování. Výborný je taky vstup pro USB - mám jejich orig. prodlužku miniUSB samice-samec. Můj minisamec je ohnutý do 90 st. a zaboha se nedá do zdířky pro USB narvat, protože tam mají ještě takový malý debilní kryt, který tomu vadí. Po 2,5 letech palubka vrže víc a víc a pěkně mě sere. Zatím to řeším radiem nahlas. Dotaz - jak jinak než dočasně působícícm sprayem to definitivně vyřešit ?
A na závěr - přesto jsem s tím spokojenej, jede to dobře, až na ty drobnosti spolehlivý, leju do toho jen vodu do ostřikovačů, do sněhu je jak stvořenej (akorát jsem letos ve sněhu ztratil přední značku), ale to vrzání vyloženě kazí dojem.
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 293
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Matrix44 »

Vrzganie palubovky dokaze naozaj pekne zneprijemnit zivot. Auto mam len rok, a malo nabehanych km, takze zatial niec nevrze, teda okrem detskej sedacky na zadnom sedadle. Obcas este pocujem nieco z kufra, asi kryt rezervy.
Co sa tyka tvojho problemu, tak som pocul ze nejaky manici co robia audio do aut, tak vraj rozoberu celu palubovku, a vsetko co sa da vystelu specialnou tlmiacou latkou, a spoje prestriekaju. Vysledok je vraj dobry, ale urcite nie 100%-ny. Nehovoriac ze by som sa bal ist do rozobratia celej palubovky :-k

Maj sa,
Matrix44
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Executive + JBL pack (XX/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
mboyeduard
*
Příspěvky: 32
Registrován: 02 lis 2007, 19:03

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od mboyeduard »

Na piatych dverach pri lemoch nemate problem s koroziou? A ako to vyzera pod tymi ochrannymi plastami? Chcel by som kupit Tuscon. No pozeral som sposob upevnenia tych plastov a na podbehoch su tam vynechane casti na zdvihanie a tam boli trochu medzery medzi plastom a podbehom. Nechyta sa tak vsetko medzi ten plast a podbeh?
i30 1,4 Comfort, Hyundai Tucson 2,0 CRDi VGT
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 293
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Matrix44 »

Pri sucasnom osetreni plechov pokial nebolo auto burane by mala karoseria urcite vydrzat 10 rokov. Osobne si ale prestriekavam miesto kde sa zdviha auto gumoasfaltom :wink:

Majte sa,
Matrix44
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Executive + JBL pack (XX/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 197
Registrován: 21 pro 2006, 19:54
Bydliště: Na severu

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Melda »

Rez na pátých dveřích v místě plastového rámečku s chromovanou lištou v mém případě pocházela od vrutů na uchycení osvětlovacích lampiček RZ.
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od DusMi »

To je ako polske hrnce, nerezove a ked zacnes varit, tak srubky na pokryvkach zacnu hrdzaviet :)...
nerud68
*
Příspěvky: 19
Registrován: 09 pro 2008, 20:47

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od nerud68 »

ahoj,nesetkali jste se někdo s tím,že by Vám něco vpředu klepalo do podlahy při jízdě po nerovnostech?Ale dělá to jenom když je zima.Jak se oteplí nad 5 stupňů nic to nedělá.Nejlepší je,že to začlo dělat po 3leté garančce.Něco mi tam jen předtím vrzalo,tak se na to podívali,měnili něco v řízení a teď to vylepšili,že to mlátí.A to mám najeto prd-50000km.Bude lepší jezdit jen v létě :D
TUCSON 2,0 CRDi,VGT,103 KW
Ľubo
Příspěvky: 2
Registrován: 14 říj 2010, 02:23

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Ľubo »

Ahojte, prosím Vás, moja manželka jazdí na Tucsone, ktorý má 4 roky a 33.000km. Je to 2l CRDI 104kW. Jazdí len na krátke trate, teda do mesta na nákupy a pod. Už asi pri 25.000km sa nám stalo, že pri dlhšej jazde zrazu motor stratil výkon, prestal reagovať na plyn, strácal teda aj rýchlosť a nič som s ním nemohol urobiť. Stalo sa to pri predbiehaní a nie je to nič príjemné, keď pri predbiehaní iného vozidla zrazu plyn prestane reagovať a vozidlo za mnou muselo prudko brzdiť! Plyn nereagoval, ani keď som podradil do 4ky a následne do 3ky. Akurát sa trochu zdvihli otáčky, ale rýchlosť stále klesala. Takto auto išlo asi 30-40 sekúnd, to už som mal zaradenú 2ku, aby mi nezdochol motor a potom zrazu ožilo a normálne išlo ďalej. Raz, keď mi to tiež urobil, som skúsil za jazdy vypnúť zapaľovanie a znovu naštartovať a auto ihneď ožilo. Potom sa to stávalo už častejšie, ale stále na dlhších tratiach (20-30km). Pri jazde po meste nie. V servise test nič neukázal a keď ho rozobrali, tak vraj je to nesprávny štýl jazdy, lebo pri krátkych tratiach sa vraj nevypaľuje filter pevných častíc. Vyčistili ho, naúčtovali si 19.000 Sk a od vtedy ho beriem minimálne raz za týždeň na dlhšiu trasu. No asi po necelom roku mi to urobilo zase, no išiel som už do iného značkového servisu a tam mi povedali, že filter pevných časatíc je perfektne vypálený a čistý a že to nemôže spôsobovať on, no nevedia, čím to môže byť. Bojím sa ho teraz brať na dlhšie trasy, tak s ním behá len manželka po meste. Vie mi niekto poradiť, prosím?
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“