Mel bych dotaz
Mate nekdo naky zkusenosti s pripravkama do oleje na procisteni hydrostelu, premejslim, ze bych to zkusil, stejne mam chvili do vymeny, tak ze bych to tam nalil a uvidim, co to s tim udela
Pripadne bych asi udelal jenom klasickej pruplach a pak tam naleju zpatky 5W-40, ted tam mam na zkousku 10W-40 jestli se to nak projevi na spotrebe oleje, ale je to tim ze jezdim na plyn a s olejem to nic nema
Pripravky do oleje na procisteni hydrostelu, zkousely ste?
Moderátoři: Tringi, black_sheep, Moderátoři
- Dr Meduza
- ****
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pripravky do oleje na procisteni hydrostelu, zkousely ste?
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
- Reklama
Re: Pripravky do oleje na procisteni hydrostelu, zkousely ste?
žádné sra*ky typu WS23 a podobné sajrajty bych do motoru nenalil. Taky jsem viděl na pultech autodílů takovou žlutou lahvinku od německého výrobce (nebo ason byla německy popsaná) na hydraulická zdvihátka, tuším mělo to velký modrý nápis Hydraulicstessel.
Do motoru patří kvalitní olej a u toho bych zůstal. Nečistoty by měl zachytit olejový filtr a pokud chceš něco čistit bezdemontážně, pak by to chtělo něco na odmaštění, čímž bys v tom nejhoším případě někde něco zadřel. Já při další výměně naliju 10W/60. Když jsem auto koupil, v papírech kupní smlouvy byl napsán používaný olej vizkozitní specifikace SAE 10W/40. Druhý den po koupi jsem měnil olej a dal jsem tedy opět 10W/40, ale kdoví jaká značka to nebyla a motor mi docela bral olej, no bral, občas jsem dolil tak jako dolívám ted, ale ne tolik. Pak jsem dal další olej od Castrola Magnatec, 10W/40 API SL a ted tam mám opět 10W/40 API SL od Valvoline a olej mi to žere minimálně. Pravda, olej měním po 9-10tis km, na tohle jsem pečlivej. Jeden zadřenej motor při 7000ot/min mi stačil, měl chudák těsně před výměnou a už se jí nedočkal (a nekamenujte, že se nemám divit, když motor vytočím na 7000ot/min. Byl to motor F7P v renaultu 19, jedinej 16ventil co se do 19ky nebo Clia steného ročníku dával a ten motor na to byl postavenej, on ani pod 3000ot/min pomalu nejel. A měl jsem příhodu, kdy se mi rozsypal katalyzátor a ucpal výfuk a dusilo se to a jediná bezdemontážní oprava ucpaného výfuku bylo motor pořádně okouřit a kousky rozpadlého katu opravdu začaly lítat z výfuku ven jak z kanónu, ale na těch 7000ot/min jsme ho drželi moc dlouho a na to, že má sotva 1000km do výměny oleje se úplně zapomnělo, jinak by to vydržel. Mimochodem, čekal jsem, že bue přidřenej někde na vačce nebo na pístu, ale po rozebrání se ukázalo, že odnesl ojniční čep na třetím válci, u řadových čtyřválců nejčastější a nejkritičtější místo).
Abych se vrátil k výše popsanému, že dám olej 10W/60.. Startovatelnost a vizkozita při 0°C je stejná, liší se jen vizkozita při 100°C, nebo tedy vizkozita při vyšších teplotách a pokud jsou načatý hydraulická zdvihátka, nebo to někomu bere olej, tak tenhle olej by to mohl rapidně zlepšit. Je drahej jak pozlacená kráva a co jsem se díval, prakticky ho nabízej jen dva výrobci : Castrol a Valvoline, tak pujdu asi do Valvolinu. Ten olej je prioritně určen pro přeplňované benzinové motory, kde panují velké teploty hoření, ale dá se použít i do atmosfericky plněného motoru. Tak to otestuju.
Do motoru patří kvalitní olej a u toho bych zůstal. Nečistoty by měl zachytit olejový filtr a pokud chceš něco čistit bezdemontážně, pak by to chtělo něco na odmaštění, čímž bys v tom nejhoším případě někde něco zadřel. Já při další výměně naliju 10W/60. Když jsem auto koupil, v papírech kupní smlouvy byl napsán používaný olej vizkozitní specifikace SAE 10W/40. Druhý den po koupi jsem měnil olej a dal jsem tedy opět 10W/40, ale kdoví jaká značka to nebyla a motor mi docela bral olej, no bral, občas jsem dolil tak jako dolívám ted, ale ne tolik. Pak jsem dal další olej od Castrola Magnatec, 10W/40 API SL a ted tam mám opět 10W/40 API SL od Valvoline a olej mi to žere minimálně. Pravda, olej měním po 9-10tis km, na tohle jsem pečlivej. Jeden zadřenej motor při 7000ot/min mi stačil, měl chudák těsně před výměnou a už se jí nedočkal (a nekamenujte, že se nemám divit, když motor vytočím na 7000ot/min. Byl to motor F7P v renaultu 19, jedinej 16ventil co se do 19ky nebo Clia steného ročníku dával a ten motor na to byl postavenej, on ani pod 3000ot/min pomalu nejel. A měl jsem příhodu, kdy se mi rozsypal katalyzátor a ucpal výfuk a dusilo se to a jediná bezdemontážní oprava ucpaného výfuku bylo motor pořádně okouřit a kousky rozpadlého katu opravdu začaly lítat z výfuku ven jak z kanónu, ale na těch 7000ot/min jsme ho drželi moc dlouho a na to, že má sotva 1000km do výměny oleje se úplně zapomnělo, jinak by to vydržel. Mimochodem, čekal jsem, že bue přidřenej někde na vačce nebo na pístu, ale po rozebrání se ukázalo, že odnesl ojniční čep na třetím válci, u řadových čtyřválců nejčastější a nejkritičtější místo).
Abych se vrátil k výše popsanému, že dám olej 10W/60.. Startovatelnost a vizkozita při 0°C je stejná, liší se jen vizkozita při 100°C, nebo tedy vizkozita při vyšších teplotách a pokud jsou načatý hydraulická zdvihátka, nebo to někomu bere olej, tak tenhle olej by to mohl rapidně zlepšit. Je drahej jak pozlacená kráva a co jsem se díval, prakticky ho nabízej jen dva výrobci : Castrol a Valvoline, tak pujdu asi do Valvolinu. Ten olej je prioritně určen pro přeplňované benzinové motory, kde panují velké teploty hoření, ale dá se použít i do atmosfericky plněného motoru. Tak to otestuju.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Dr Meduza
- ****
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pripravky do oleje na procisteni hydrostelu, zkousely ste?
No premejslel sem, treba ze bych tam dal neco takovyhodle
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=771
Dava se to tam na chvili, tak to snad motor neznici
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=771
Dava se to tam na chvili, tak to snad motor neznici
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Re: Pripravky do oleje na procisteni hydrostelu, zkousely ste?
tak právě odtud nakupuji maziva, osobně, je to v Brně. Ten přípravek rozpustí veškerej bordel a usazeniny, což je fajn, ale je otázka, zda ti pak motor nezačne hodně žrát olej, pokud to někde znovu vytvoří vůle..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- DEDe
- *****
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 31 led 2008, 06:28
- Bydliště: Brno, Ceska Trebova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pripravky do oleje na procisteni hydrostelu, zkousely ste?
tak nevim me to prijde jako vyhozeny prachy menit olej takle casto gor kdyz tam clovek lije znackovej asi bych si daval bacha mit novou karu za mega ale takle. to by clovek mohl menit vsechno driv nez se ma a zachvilu do auta da vic nez to auto stoji.
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003