Prosím poradte s výběrem nové SANTY FE

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Ozawa
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2006, 17:00

Zdenkovi

Příspěvek od Ozawa »

Dělá mrcha. Ten zadní stírač musí běhat v dešti skoro pořád a jeho časovač má u mne jen dvě polohy - obě dost rychlé - chtělo by to delší interval, třeba 10 sec. Ten ostřikovač opravdu jen nastříkne proudem a když to nečapne hned tak dost kapaliny jen tak proteče. Ale nutno přiznat, že když se upaluje na vlhké silnici, tak ostřikovač není potřeba protože vody je na tom skle víc než dost. Doufám, že u nového Santy budou i ostřikovače světlometů.
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Reklama
 

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Díky. S tím rychlým intervalem vzadu je to fakt, já tam mám už ale i ruční nastavení intervalu. No ostřikovače světel by se fakt hodily, zrovna dnes jsem na to koukal a špinavý jsou slušně. Asi o tom Hyundai ani nepřemýšlel, když tam nedali xenony.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
pro zdenka

Příspěvek od pro zdenka »

zdenek76 píše:S 2.4 jsem absolutně spokojený. Po městě to bere do 12.8, s tím že ujedu dva kilometry, zaparkuju, jdu něco vyřidit, pak popojedu další dva kiláky a tak podobně. Jak se teď oteplilo a sníh leze dolů ze silnic, tak i po městě jde spotřeba dolů, za minulý týden jsem se pohyboval kolem 11.7.

Na sněhu jsem zatím dálky jezdil vždy do 10.5. Teď v pátek jsem jel poprvé vyloženě po holých silnicích, nebyla to nijak velká dálka 67km tam a 67km zpátky. Kdo to zná tak to bylo po tuším R35 co vede z Mohelnice směrem na Hradec Králové. Provoz byl takový páteční no, kamiony a tak, ale tam se dá vcelku v pohodě předjíždět. Tam jsem jel průměrnou 84 km/hod a spotřeba byla 9.5, zpátky klesl celkový průměr na 81 km/hod a spotřeba spadla na 9.2.

Nijak jsem to nehonil, furt tak do 3.500 ot/min (jsem stále v záběhu), akorát při jednom předjíždění jsem šel asi na 4.200. Do mohelnického kopce jsem jel na čtyřku a rychlost do 110 km/hod, pak ty roviny a sjezdy na pětku, stále pod plynem do 130 km/hod. Zpátky to stejné, akorát sjezd do Mohelnice jsem jel prakticky celý na neutrál, protože byla kolona, jelo se kolem 85 km/hod.

Subjektivně se mi zdá, že jak se motor zajíždí, je stále víc živější a snižuje se spotřeba. Docela se těším, až budu moci otestovat vytáčení k 5.000 a výše, to asi pojede dost svižně.

Jinak jsem teda přišel na to, že se poměrně hodně špiní na mokrých silnicích zadní okno. Pokud chce člověk úplně čistě vidět, musí se stírat vzadu tak 4x častěji než vepředu. Taky zadní ostřikovač je nějaký pofiderní, mě to vlastně jen teče proudem dolů přes okno a stěrač to roztáhne do stran. Možná to tak má být, musím to prozkoumat. Vůbec ten zadní stěrač je zvláštní. Přijde mi takový ne moc robustní, třeba Tucson má opticky hezčí. Dále nevím jestli to tak má být, ale po vypnutí stírání zadku, dojede stěrač asi 10 cm před konec dráhy, chvíli čeká a teprve pak zaklapne do toho držáčku. To by mi třeba mohl napsat Ozawa, jestli mu to dělá taky.
Zdenku prosímTě od kud ty jsi,doufám,že ne ze Šumperka nebo okolí,rád bych si to s Tebou probral osobně a popovídal o té spotřebě.Nechceš li věřejně napiš prosím na email - bety06@seznam.cz Dík
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Šumperk
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Jan

zpráva pro Zdenka

Příspěvek od Jan »

Pokud jsi prosímtě poblíž města Šumperka /resp.bydlíš / prosím o napsání na email příp.zavolání 603841292 rád bych si promluvil o santa fé atd....Dík za podání zprávy.
XsPaCe
*
Příspěvky: 12
Registrován: 07 úno 2006, 13:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od XsPaCe »

zdenek76 píše:Jinak jsem teda přišel na to, že se poměrně hodně špiní na mokrých silnicích zadní okno. Pokud chce člověk úplně čistě vidět, musí se stírat vzadu tak 4x častěji než vepředu. Taky zadní ostřikovač je nějaký pofiderní, mě to vlastně jen teče proudem dolů přes okno a stěrač to roztáhne do stran. Možná to tak má být, musím to prozkoumat. Vůbec ten zadní stěrač je zvláštní. Přijde mi takový ne moc robustní, třeba Tucson má opticky hezčí. Dále nevím jestli to tak má být, ale po vypnutí stírání zadku, dojede stěrač asi 10 cm před konec dráhy, chvíli čeká a teprve pak zaklapne do toho držáčku. To by mi třeba mohl napsat Ozawa, jestli mu to dělá taky.
Je to úplně stejné u mé podstatně starší 2,4. Rychle odstříknu zadní okno(teče to dolů) a pak stírám. :? Při vypnutí si stěrač dá chvilku pauzu a pak se vrátí na výchozí pozici. Zajímalo by mě, zda by proti špinění zadního okna pomohly zadní plastické zástěrky na blatník. Máte je někdo? Jaké je zkušenost?
Ozawa
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2006, 17:00

pro XsPace

Příspěvek od Ozawa »

Nepomůžou - Asi za to může obtékání vzduchu a aerodynamické řešení auta. Ještě že máme velká zpětná zrcátka :lol:
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Uživatelský avatar
Leo
**
Příspěvky: 143
Registrován: 02 srp 2005, 17:07
Bydliště: Praha - Západ, Horoměřice

Příspěvek od Leo »

Zadní okno je permanentně špinavé. To je pravda. Stejně tak se hrozně špiní přední světla. Když jedu delší trasu po dálnici v noci a je mokro, tak abych pořád stavěl a čistil je, jinka vidím h....Ostřikovače světel jsou absolutně nutné a konečně u nového SANTY jsou.
Jinak já mám 2.0VGT - model 05, spotřeba je po městě maximálně 10l a to na to šlapu dosti. Jinak 9l v pohodě. Kdybych jezdil úsporně tak se dostanu tak na 8,5l. A to je na město velmi dobré. Jinak když jedu dálnici a nehoním to tak jsou výsledky o litr méně. Takže opět velmi dobré. V zimě je to trošku horší, takže město v -10 stupních jezdím za 11l. Motor táhne velmi dobře. Vzhledem k tomu, že jezdím denně v průměru tak 100-150km, a auto potřebuju pro práci, tak je Diesel jasná volba. Kdybych jezdil méně, nebo si koupil ještě jednoho SANTU pro ježdění na výlety a tak, tak bych šel do benzínu, a to určitě do V6ky, ta spotřeba když člověk tolik nenajede není zas tak velká a pocit z jízdy musí být super. Rozhodně nikdy bych ale nešel do 2.0 DOHC, tím jsem jel a je to horší než Diesel.

Rozhodnutí je na Tobě, záleží na tom co s tím autem budeš dělat a kolik máš v kapse.

Hodně štěstí.

Podle mne je ideální poměr cena / výkon = nový santa s tím novým DIESLEM. - to by ale bylo pro mě, který najede dost a dost.
Hyundai SANTA FE - 2.00 CRDi VGT
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Prosim te Leo, to jezdis s dieslem 100 - 150 Km po meste, denne ? Co na to motor, kazdy tvrdi, ze ten diesel na jezdeni po meste moc neni kvuli zivotnosti. A co v zime zahrati motoru, vzdyt musi Santa jezdit porad studeny. Zatim zadna zavada ?

Diky za odpoved
Uživatelský avatar
Leo
**
Příspěvky: 143
Registrován: 02 srp 2005, 17:07
Bydliště: Praha - Západ, Horoměřice

Příspěvek od Leo »

Vzhledem k tomu, že je auto nové a najeto cca 28tis. km, tak žádná závada asi nepřichází do úvahy, jinak je také v záruce. Jinak co se týká zahřátí motoru v zimě, tak při -10 to není nic moc. Když nastartuju, tak nechám motor tak 5-10 minut běžet aby se alespoň trochu prohřál. Ten zvuk motoru po nastartování není zrovna ukázkovej a připomíná 30 let starej autobus, ale potom je to v pohodě - záleží na naftě - perfektní je ALPINE DIESEL od OMV - s tím je zvuk ohodně lepší a motoru velmi prospívá. Takže toto palivo velmi doporučuji, rozdíl v chodu motoru je opravdu velký. Takže to není ideální, ale při 0 stupňů se motor zahřeje asi po cca 10-15km takže v pohodě. Jak říkám dost záleží na naftě, absolutně jsem v zimě upustil od levné nafty a je to znát. Benzín je samosebou v zimě kultivovanější, to je dle mých zkušeností, protože jsem vždy měl benzíňáky, jinak skutečné opotřebení motoru - to ti neporadím, bo tomu zase tak nerozumím, ale myslím, že tyto nové motory na tom nebudou tak špatně, ale nevím, nejsem odborník.
Hyundai SANTA FE - 2.00 CRDi VGT
Ozawa
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2006, 17:00

nafta OMV

Příspěvek od Ozawa »

pro Lea - naprosto souhlasím s tou kvalitou nafty - služební mám Mondeo TDCI a teď v zimě je kvalita hodně znát - při tuhých mrazech mi to nejlépe jezdilo právě s alpine...
Jinak Santu mám v benzínu a tankuju 95. Zkoušel jsem i 100 ale nějaký výrazný rozdíl v tom nebyl. V servisu říkali, že můžu klidně jezdit na 91 - myslím, že je to i v návodu, ale nejsem si zcela jistý. V americe prý jezdí na benzín, který má standartně pod 90 oktanů - asi 88 říkal kolega, který tam jezdil - tzn. že by to měl spálit i tady bez problémů,. Což je pozitivum při kvalitě PHM u některých stanic..
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

jo, 91 benzin mám v papírech taky, ale ono u nás stojí 91 stejně jako 95, takže jezdím na 95 VPower
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Ozawa
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2006, 17:00

Benzín

Příspěvek od Ozawa »

A je poznat nějaký rozdíl v kvalitě normální 95 a V power? Já zkoušel tu 100 a nějakou změnu jsem nezaznamenal. U nás stojí 95 26,90 u Tesca. Ve městě pak třeba až 28,30 u OMV.
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Jan

to ozawa

Příspěvek od Jan »

Tak když tak jezdíš a máš 2.7 v automatu,tak přeci máš už nějakou zkušenost kolik ale doopravdy spotřeba je ve městě a kolik běžně.Já si myslím,že V6 musí být požitek z jízdy a jestli je rozdíl mezi 2.4 1-2 l tak by to nebylo tak zlé,ale rozhodně je klidný provoz - tižší a to i u 2.4 než u jakéhokoliv dieslu. Já mám totiž superba V6 diesel automat,je to motor audi a nedá se říct,že by byl tichý a také je spotřeby nyní kolem 9-10 L,tak potom není co řešit když najedu kolem 15 za rok a určitě je to pohodovější jízda a nehlučná.Je to dobrý názor ?? Posud to a porad. Díky. ps. už čekám,kdy dostanou předváděčku nové SF v Olomoucí,bylo mě řečeno že do 15 března tam bude,to jen pro info - a tak si myslíte ted bude lepší a právně z počátku bude bud 2.2 CRDi a 2.7 benzin - nevíte kdo jim tam ty motory dává ?????? Dík čau.
Ozawa
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2006, 17:00

Janovi

Příspěvek od Ozawa »

Tak pokud vím, tak těch Superbů moc s tímhle motorem neběhá, gratuluji. Osobně hlasuju, jak už jsem párkrát napsal pro benzín. S tím tichým chodem je to pravda, ale já tam mám sportovní filtr a ten tomu dodává trošku jadrnější zvuk, i když to není to, co mají puberťáci na škodovkách :lol: . Ale zvuk je to super, když nechci a nemám plyn až na podlaze, tak to nikdo neslyší, jinak si pobrumlává.... S těmi motory do nového santy - prý do něj mají dávat i 3,3 tu co běhá v sonatě. To může být zábava. Při proběhu těch 15-25 tisíc ročně - to nebude taková ztráta proti dieselu - a výhody o zahřátí v zimě už tu byly popisovány. Ten březen bych tak optimisticky neviděl - bude o něj asi velký zájem. Mně leasing končí příští rok na jaře a tak počítám, že už první vlna opadne a bude z čeho vybírat...
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“