Ak by niekto vedel potvrdi ze sa to da vyriesit (ze to nie je prirodzene neopravitelna vlastnost auta ) - ze mu to v servise vedeli dat do poriadku tak, ze zapnuta AC uz nerobi "problem", tak velmi rad budem (ako iste aj ostatni) trvat na tom, aby to v servise dali do poriadku.
(Pri najlblizsej prehliadke to od servisu budem ziadat, ale pocitam s tym ze ma budu presviedcat ze je to OK... co vie cloveka dost znechutit...)
V kazdom pripade, daj prosim vediet ako to dopadlo u teba...
V sucastnej dobe ziadny novy software pre odstranenie sklbania neexistuje!!! Potvrdene priamo z Hyundai-u
A k tej klimatizacii. Uz nejaky ten cas pracujem s autoklimatizaciami a jav, ktory Vy popisujete ako sklbnutie je normalny pri kompresoroch pouzivajuci na zapnutie elektomagneticku cievku.
Su typy kompresorov, ktore vedia plynule regulovat svoj vykon, ale tie Hyundai nepouziva, lebo su drahe!!!
To sklbnutie sa prejavi pri zopnuti kompresora. Napln, ktora sa pouziva v klimatizaciach, je niekde plyn a niekde kvapalina a prave v kompresore sa meni na kvapalinu. Predstavte si piest ktory musi vyrobit taky tlak, aby stlacil plyn a urobil s neho kvapalinu a budete vediet kolko energie na to treba. Tu energiu potrebuje pre svoju spravnu funkciu aj kompresor a tam vznikne to sklbnutie. Urobi to vzdy ked sa kompresor zopne.
Tolko pre vysvetlenie. V servise Vam s tym nepomozu!!! Je to vlastnost!!!
Re: Time, Markus a iní
Dnes som si prebral vozidlo zo servisu. V podstate mi potvrdili názor, ktory prezentuje djbb. Ale napriek tomu poslali dotaz do Hyundai-u. Keď dostanú odpoveď, budú ma (možno) kontaktovať.
Asi riesime rozne problemy. Mne cukanie nastava len v otackach 1800-2000 a nie je to spomalenie akceleracie (tj. spomalenie narastu otacok), ale vyslovene prepad otacok naspat o cca 50 ot. a hned zase plynuly narast smerom hore. Nemal som teraz dlhsiu cestu, tak nemozem otestovat chovanie bez klimy. Kazdopadne ak by to bolo klimou, tak benzinaci to musia pocitovat este podstatne viac, nez my dieselaci.
A co viem, tak i na foru Ceedu sa riesil hlavne motor 1.6 crdi
Tam se to řeší přehráním software a většinou i vyřeší.Když jsem se při přebírání ptal prodejce,nic o tomhle problému u Hyundaiů nevěděl.Proto jsem si myslel,že už se poučili z chyb na Cee´dech a soft vychytali.A promiň,jestli už jsi to prodělal,asi jsem to přehlédl.
Ahoj, na souvislost s klimou moc nevěřím, protože moje benzinová 1.6 si výjimečně (ťuk ťuk ťuk) škubne v zimě v létě a klimatizaci jsem celou zimu nepouštěl. Naopak, pokud by klima byla příčinou, tak bych to pravidelně pozoroval loni v létě při dlouhých jízdách - určitě cestou z Lito do Vídně musel kompresor mnohokrát sepnout. Navíc je divné, že Tvůj prodejce o problému nevěděl, já to v Bohušovicích konzultoval v září-říjnu, věděli a slibovali mi upgrade SW (až Korejci zjistí příčinu).
To cukanie sa moze vyraznejsie prejavovat pri slabsich verziach. Ako som si tak cital toto forum, vacsinou sa stazuju iba ty co maju 1,4. Ty co maju 1,6, alebo 1,6crdi to az tak nepocituju, lebo vykon motora staci pokryt vykonovu potrebu klimatizacie.
Pri 1,4 to asi nevyriesi ani software, ktory si myslim ze ani nebude, ale nechajme to na Hyundai.
V kazdom pripade - necakal som ze to bude tak citelne (hlavne ked je dost horuco a snazi sa to na plno rychlo vychladit klimu v aute) - musim poriadne prizmurit zmysly aby som si to nevsimol [ale ini si to mozno ani nevsimnu... ]. Tazko verit ze Hyundai s niecim pride a este tazsie ze servisy oznamia majitelom aby si to prilsli dat upravit... Ale bolo by to VELMI pekne od nich ak ano.
Na voľnobeu, ak zapnem klímu cítiť jemné vibrácie alebo také hučanie. Je ciťiť, že sa s autom niečo deje, je to evidentné. Samozrejme, že aj výkon je nižší a na lepší odpich je potrebné poriadne pridať plyn. Auto ide pomalšie do otáčok, ale nemyslím, že je to závada. Na peugeote 307 som mal autoklímu a 2.0 HDi / 79 kW ). Tam bolo takisto cítiť zapnutú klímu a keď som chcel predbiehať, musel som klímu vypnúť, pretože auto aj keď som točil do 4000 otáčok malo menší výkon ako bez klímy. Každé predbiehanie som si musel rozmyslieť a vypnúť klímu. Rozdiel bol veľmi citeľný pri záťahu motora.
Zacal jsem si take za posledni obdobi (cca 2 tydny) vsimat cukani. Ale ted jsem toho moc nenajel. Klimatizaci mam manualni a vetsinou vypnutou. Mam najeto 4000km. Cuka mi to okolo 1800-2500 otacek, pak to necuka. Zkusil jsem dnes vzit benzin u znackovejsi benzinky a uz se mi zda ze je to v pohode. Ale zatim jsem od noveho tankovani najel prilis malo, ale zdalo se mi to lepsi. Takze u me me napadaji 2 varinaty-pokud to ted bude jezdit lepe. But jsem nabral nekde horsi benzin a nebo tim jak se ted meni dost teploty v nadrzi kondenzuje voda. (nekde jsem slysel, ze se doporucuje hlavne v zime mit plnou nadrz, aby k tomu nedochazelo). Muze to tim byt? nebo je to blbost?
dnes 4 041 18.85 litru Agip
3 699 20.01 Shell
3 270 41.78 Unicorn
2 880 26.50 Shell
2 416 23.30 Unicorn
Nemám sice 50, ale jen 30 tis. km, ale myslím, že to sem patří: Začaly mi hlučet ložiska zadních kol. Zítra jdu do servisu, abych jim to předvedl. Slyšet by to měli, jedině kdyby byli hluší a se sluchátky na uších tak snad ne. Na pováženou je, že u předchozí Lantry J2 se mi ozvalo jedno zadní ložisko až při cca 130 tis. km.
Hukot přichází plíživě, takže se na to zaměřte. Možná si někdo ani neuvědomuje, že už má ložiska taky v háji
Dám vědět, jak jsem v servisu dopadl.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
mechoun píše:Nemám sice 50, ale jen 30 tis. km, ale myslím, že to sem patří: Začaly mi hlučet ložiska zadních kol. Zítra jdu do servisu, abych jim to předvedl. Slyšet by to měli, jedině kdyby byli hluší a se sluchátky na uších tak snad ne. Na pováženou je, že u předchozí Lantry J2 se mi ozvalo jedno zadní ložisko až při cca 130 tis. km.
Hukot přichází plíživě, takže se na to zaměřte. Možná si někdo ani neuvědomuje, že už má ložiska taky v háji
Dám vědět, jak jsem v servisu dopadl.
no teda... mne na Accentovi 2007 tiez odislo lozisko (LP) po 30 000km .. resp s hlusnym loziskom som odjazdil asi 2000km (bol som v norsku) a zvuk to uz bol na konci dost neprijemny... vymenili to bez reptania v ramci zaruky ....zaujimave ze tebe hucia obidve... nepretazujes auto? resp nemas dorabane disky s inym ET?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Obě dvě: Nemůžu přesně říci které, takže do servisu jedu s tvrzením, že hučí obě
Zális: Střídám origoš 15" plecháče + zimní gumy, s letními na Alu 16" s jiným zálisem (rozchod kol viditelně větší). V každém případě to sedí s techničákem, nehedě na to, že Alu vybírali v servisu sami.
Přetěžování: to určitě ne.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
A je tu další problém! Dneska se mi stalo při jízdě domu z práce že asi při rychlosti 120km/hod mi přestalo táhnout turbo, prostě vypnulo. Otáčkoměr šlo vytýhnout max. na 3000 a rychlost auta byla ubohých 8Okm/hod. Prostě víc to nejelo. Hned jak byla možnost zastavit tak jsem zastavil, vypnul zapalování, nastartoval a jelo se dál . Co to mohlo způsobit?? Myslel jsem že po těch všech závadách bude klid ale omyl:-(
Nepodívala se ti do motoru nějaká kuna. Jestli nemáš někde zkrat a auto jde do nouzového režimu. Omrkni kabely,jestli nemáš někde něco prokousane,nebo prodrene. Pokud nic,pak už jenom diagnostika.