Atos, skusenosti s nim

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jurajc
*
Příspěvky: 80
Registrován: 29 kvě 2007, 23:42
Bydliště: Bojnice

Příspěvek od Jurajc »

Praveze u nas kamarad mal jedneho znameho a ten sa trochu tomu vyzna. Na fabii mu ukazal ako v motore prehodi zo spiatecky na 3 rychl. stupen a uz len mu staci nastarotvat a odist aj na 3 jke sa da rozbehnut. Dalsi pripad som
pocul ako borec vymacke spojkovy pedal a ho druhym autom tlacia niekde na nerusene miesto. :cry: Preto sa mi zamknutie volantu viacej pozdavalo ako uzamknutie ryclostnej paky. Viem, ze Hyundai sa zatial nekradne az v takom mnozstve ako Skody alebo ine znacky. Lenze moja babinka sa rozhodla este zabezpecit aspon takto auticko. Vidim, ze toto nebude asi posledana investicia dobre bude asi potom namontovat este + nejaky alarm.
PS: Asi to bude jedno lebo ak chcu tak ti to ukradnu a mozes si tam aj dobrmana nechat strazit. :twisted:
Hyundai Atos Prime, r.v. V/2007
Renault Clio Grandtour r.v. XII/2009
Reklama
 

Hájková
*
Příspěvky: 12
Registrován: 01 srp 2007, 19:31
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Hájková »

Hm, tak bych bábinku uklidnila, že ne vždy je osud krutej a že jí ho určitě nikdo neukradne :wink: a ještě ušetří :P
Milulu
Pitbul

Příspěvek od Pitbul »

Existuje zamykač rychlostna paka zaradena 1. a zatiahnuta ručna brzda - v zime nevyhodne. Mam ju ešte s Favoritu cela z ocele a nie z plastu a po malej uprave je použitelna na Atosa. Tam nepomôže ani spojka a ani odtlačenie. Ak sa ktomu pridá ešte zamykanie pedalov tak dokonalejšia ochrana už nemôže byť.
Jedine pilka na železo a to už im nestoji za to.
Uživatelský avatar
Jurajc
*
Příspěvky: 80
Registrován: 29 kvě 2007, 23:42
Bydliště: Bojnice

Příspěvek od Jurajc »

Tak dnes namontovane tak ako ma Foto statek to mame urobene.
Hyundai Atos Prime, r.v. V/2007
Renault Clio Grandtour r.v. XII/2009
jerabekma
Příspěvky: 2
Registrován: 31 led 2008, 13:20
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od jerabekma »

Kupil jsem manželce ojetého Atose z 12/2005. Stav 18.500 km. Dovoz CH. Je naprosto spokojená. Ve městě dostatečně živé. Včera jsem byl na prohlídce po dvou letech. Žádné závady. Výborné nastupování a vysoký posez. Jenom mi vadí, že to ještě nemá otáčkoměr. Nemáte nekdo zkušenost s dodatečnou montáží? Děkuji.
jear.u
Příspěvky: 2
Registrován: 19 čer 2009, 18:42

Re: Atos, skusenosti s nim

Příspěvek od jear.u »

Ahoj , kluci a holky. Mám Atose už rok a můžu říct že zpočátku mi papal 5.5l max 6l.
Ale nevím co se stalo teď mi to žere 6.8l a přitom jezdí pořád stejným stylem.
Od začátku mám spotřebu 6.8l až 7l. Atos je nový, koupený v roce 2008.
Nemužu si stěžovat až na tu spotřebu. :hyu:
alík
*
Příspěvky: 39
Registrován: 12 kvě 2007, 16:32
Bydliště: Znojemsko

Re: Atos, skusenosti s nim

Příspěvek od alík »

Zdar, to zvýšení spotřeby může dělat prasklá hadice mezi vzduchovým filtrem a škrtící klapkou. Ráda praská v těch prohybech hned za filtrem, přisává vzduch a tím tu spotřebu zvedne. Je to jedna z velmi mála možností, doufám. Hodně štěstí!
Hyundai Atos 1.0 1998
Uživatelský avatar
gogo
*
Příspěvky: 35
Registrován: 23 bře 2008, 11:15

Dovolená s Atosem

Příspěvek od gogo »

Zdarte děcka,
kdyby to někoho zajímalo:
Dneska v noci jsme se vrátili z dovolené v Itálii, kterou jsme absolvovali ve dvou s manželkou (děti jsme poslali na tábor, na to samé místo co my pojedou na konci prázdnin s babičkou) Atosem. Věci jsme měli v kufru a na zadním sedadle, na střeše nic. Jeli jsme z Brna do Caorle (resp. do jakéhosi letoviska u něj), a to přes Bratislavu (tzv. nejpohodlnější cesta), tj. kromě posledních asi pětadvaceti kilometrů po dálnici. (Celkem byla jedna cesta cca 770 km.)
Byl jsem velmi mile překvapen. Původně to bylo nouzové řešení, protože na našem 4 a půl roku starém Loganu se vyskytly nějaké závady, které jsem neměl čas nechat odstranit. Co mě mile překvapilo (měřeno touto cenovou kategorií aut):
1) Relativní pohodlí - oba máme problémy se zády a bylo to pohodlnější než vloni Loganem. Jedině, co mi vadilo, že jsem dlouho hledal pozici, jak si opřít pravé koleno - při ježdění po městě to člověku nechybí, ale těx X hodin na dálnici, to už je jiný kafe.
2) Cestovní rychlost a ochota jít za plynem. Pokud nebylo omezení rychlosti, tak jsme jeli 140 tacho (dle navi 128 km/hod.), na pětku - a ochota jít za plynem tam ještě byla. Stoupání směr Alpy, to byl už trochu oříšek, ale pod 130 tacho jsme nešli, vono je tam navíc stejně skoro pořád nějaký omezení. I se stabilitou na nerovnostech nebo při předjíždění kamiónů apod. to nebylo špatný...
3) Dobře svítí dálkový světla. Jeli jsme na noc, takže občas nikde nikdo, takže jsem svítil dálkovejma (snad poprvé za rok a půl, co to auto máme) a žasnul jsem, jak to svítí.

Spotřebu jsem neměřil, to nemohu sloužit.
Předjeli jsme strašlivé množství aut :D :D Pravda, jak zjistili, kdo je předjel, tak nám to vrátili. :( :(
A Áťa jel chvilku vedle nějakýho placatýho ferrari, lamba a corvety (ani nevim, jak se ty značky píšou, natožpak ty modely jmenují
Peugeot 301 Active 1.2 VTi - 53 kW, rok výroby 2013
Hyundai Atos Prime Dynamic 1,1i - 46,3 kW, rok výroby 2008 (prodán v květnu 2013)
Dacia Logan "Social Edition" 1.4 MPI - 55 kW, rok výroby 2005 (prodán v květnu 2011)
Uživatelský avatar
Rudolf
**
Příspěvky: 389
Registrován: 10 čer 2007, 17:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Atos, skusenosti s nim

Příspěvek od Rudolf »

Mám naprosto stejnou zkušenost z r.2007, kdy mě "zradila" Fábie a jeli jsme se ženou Atosem do Tater. Prostě v pohodě.
Hyundai Atos Prime 1,1i;
Obrázek
Hyundai Accent Elegance 1,6i CVVT;
Obrázek
MartinVran
Příspěvky: 9
Registrován: 09 dub 2010, 19:23

Re: Atos, skusenosti s nim

Příspěvek od MartinVran »

Mně Atos s motorem 1.1MPi SOHC 12V 43Kw/5450ot/min a max krouťákem pří 2800ot/min bere při běžné jízdě v létě okolo 5,3-5,5l/100Km s Naturalem 91 a okolo 5,7 s Naturalem 95 při kterém je trochu horší dynamika a pravidelnost motoru při otáčkách menších, než je neutrál. Jinak to jede podobně. A v zimě je to tak o 3/4 litru víc, záleží na teplotě a hlavně na vzdálenosti. Když se v zimě snažím jezdit úsporně při otáčkách pod 3500, tak se mi ručička teploty dostane do nornálu až po 25Km při topení asi na 1/3 teploty a ventilátoru na 3.
S Atosem mám převážně dobré zkušenosti, hlavně s prostorem do výšky a délky, výhledem vzad a do strany, jenom ty zrcátka, kromě toho jak hrozně vypadají, jsou příliž optimistická. Občas když zacouvám vedle zdi, tak to v zrcátku vypadá normálně, ale když vystoupím, tak zjistím, že mezi zadním blatníkem a tou zdí je méně než 2cm místa. Je to asi taky dané tím, že se dá s Atosem jezdit opravdu pomalu, s Naturalem 91 se dá jít i pod 600ot/min a pak to takhle zkresluje situaci. Ještě že ho při vystupování moc nerozkývám.
Nejhorší na Atosovi je náklon a při použití originálních pneu Kumho i směrová stabilita v zatáčkách. Navíc má tendenci se přetáčet, ale kolem dokola vypadá že naštěstí nejde. Stejně je to ale blbý, když v zatáčce kvůli tomu zaberu přes 4metry na šířku.
Jinak optimální rychlost s ohledem na nízkou spotřebu je na pětku 87-88Km/h, na čtyřku 62 Km/h, ale na 5 přeřadit až při 87Km/h a na trojku asi od 37 výše. Občas mám při velkém náklou problém zažadit požadovanou rychlost, nejhorší je podřazování na 2 v pravotočivé zatáčce, které je však někdy podmínkou zatočení. Problém je hlavně v náklonu a hrozném bočním držení sedadel, takže jsel v zatáčce buď na dveřích nebo tlačím na řadící páku. Možná je to ale zhoršené mýmí klouzavými potahy.
Při parkování je ideální jeho malá šířka, jen se při couvání musí dát pozor na to, že zadní nárazník je kulatější než vypadá. Při vzdálenosti 1cm uprostřed je po na krajích nárazníku přes 5cm místa, takže to ve vnějších zrcátkách vypadá, že je tam víc místa než ve skutečnosti.
Další výhoda je celková vysoká kvalita. Přestože karoserie není pozinkovaná, bez poškození laku z vyjímkou zámku kapoty spoustu let nerezne. Také celková tuhost a odolnost především na boční náraz je na stáří a třídu auta velmi dobrá.
Co se týká kvality a přesnosti, nejhorší je převodovka, musí se mnohdy řadit nejen přesně ale i pomalu. Navíc se trochu klepe řadící páka. Příliž robusně nepůsobí ani páka ruční brzdy, jistící knoflík se občas zasekne. Pokud ale používáte ruční brzdu jenom při parkování, tak to nčemu nevadí. Moc to nevadí také vzhledem k tomu, že je Atos sám o sobě spíš přetáčivý, a tak není obvykle nutné ani při rychlejším průjezdu zatáčky ruční brzdu používat. Vzatáčkách chybí také nějaké držadlo pro řidiče. Mám strach, že se volant ohne, když se na něj budu věšet, ale nic jiného na držení tam není a dvojku zařadit musím, jinak nevrátím zadní část zpátky ke kraji (točení volantem do protisměru nestačí). Kvůli tomu, že je zadní náprava užší má zadek tendenci sjet za silnice. Naštěstí se to dá trochu korigovat volantem a plynem. Asi kvůli menším kolům při ježdění po děravých silnicích poměrně často praskají žárovky(vlákno běžného světla, parkovačka, podsvícení SPZ vše nejčastěji vpravo), ale to je jen detail. Naopak velmi dobrá je spojka.
Celkově by se dalo říct, že do města je téměř ideální, asi nejlepší možné, ale při ostatním použití se musí brát ohled na jeho nedostatky podvozku.
sedli
**
Příspěvky: 115
Registrován: 15 kvě 2011, 00:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Atos, skusenosti s nim

Příspěvek od sedli »

Zdarec, je to můj první příspěvek na tomhle fóru (Jinak jsem už 2 roky na fóru o skútrech).
Vlastníme Atos Prime, r.v.2005, motor klasika 1.1 bez klimatizace. Jsem první majitel, vůz byl koupen v Brně u auto Balvin ale na výměnu oleje a kontrolu jezdím jinam. Auto bylo koupeno narychlo z určitých důvodů, vybíralo se hlavně podle ceny. Dnes by se za stejný peníze určitě vybralo jinak.
Ke dnešnímu dni je na něm najeto 32 000 Km (4 roky s ním jezdila rodina), tento rok ty kilometry teprve razantně nabíhají, začal sem ho využívat já na rozvoz pizzy po městě.
Za celou dobu žádný mechanický nebo elektro problém, pravidelná výměna provozních kapalin.
Na tak slabej motor je docela živej, mazali jsme ve 4 lidech po dálnici dle tacho 160 Km/h ale nedalo se to držet dlouhodobě. Vadí mi slabý odhlučnění kabiny, že nejsou pogumovaný spodky blatníků - kamínky lítající od kol jdou občas nepříjemně slyšet, naklánění v zatáčkách, tvrdý sedačky, nevhodný umístění zdířky zapalování - při napojené GPS o konektor zasekávám kolenem, nemá to filtr vzduchu do kabiny - lítá prach - No CLIMA :-( , že spodek u motoru je zcela odkryt a lítá hrozně bordela k motoru i do vzduchového filtru, který musím častěji čistit (budu asi řešit namontováním plechu nebo linolea), při výměně kol sem zjistil že po 5 letech je výfuk před smrtí, koroze ho uplně sežrala..to budou nejzásadnější výtky...ale zase...
Na tak malou krabičku celkem dost místa, po sklopení zadních sedaček supr kufr, rádio s mp3 hraje slušně, světla svítí perfektně (původní žárovky), malej poloměr otáčení, všude zaparkuje, nikdy mě nikde nenechal, skvělej výhled na všechny strany, volant padne do ruky i když kůže by byla lepší, přístrojovka přehledná, tachec nijak extra nepřeměřuje, nízký povinný ručení a 3 nádrže z5 sem začal měřit spotřebu a po městě s častým vypínáním motoru (rozvoz pizzy) spotřeba 5.75 L, uvidíme kolik bude mimo město, ale možná větší, odpor vzduchu je velkej a je to stavěný na město.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
sedli
**
Příspěvky: 115
Registrován: 15 kvě 2011, 00:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Atos, skusenosti s nim

Příspěvek od sedli »

Měřili jste někdo odchylku skutečně najetých km/počítadla palubního? Docela by mě zajímal test na 100 km s GPS, zda přeměřuje nebo ukazuje míň, abych mohl spočítat reálnou spotřebu..
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
AccentUK
*
Příspěvky: 31
Registrován: 21 dub 2009, 11:18

Re: Atos, skusenosti s nim

Příspěvek od AccentUK »

zdravim,hledam info ohledne tohoto maxi-mini vozu :D/
Pro pritelkyni chci jedine automat, tak me zajima jak jsou na tom automaty ? nebo na co nejvice trpi tyhle vozy ?
hledam rok 99-00-01...nejlepe s 1,0 motorem a bude kupovany v anglii... (kde snad nejde koupit auto s mensim povinnym rucenim, pro zacatecnika idelani)
Hyundai Accent 1.5 GSI AUTOMATIC rok 1995.
najeto - 143 t km
Uživatelský avatar
Rudolf
**
Příspěvky: 389
Registrován: 10 čer 2007, 17:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Atos, skusenosti s nim

Příspěvek od Rudolf »

AccentUK píše:zdravim,hledam info ohledne tohoto maxi-mini vozu :D/
Pro pritelkyni chci jedine automat, tak me zajima jak jsou na tom automaty ? nebo na co nejvice trpi tyhle vozy ?
hledam rok 99-00-01...nejlepe s 1,0 motorem a bude kupovany v anglii... (kde snad nejde koupit auto s mensim povinnym rucenim, pro zacatecnika idelani)
Nevím, zda auto s volantem vpravo je to nejlepší pro začátečnici. :(
Hyundai Atos Prime 1,1i;
Obrázek
Hyundai Accent Elegance 1,6i CVVT;
Obrázek
AccentUK
*
Příspěvky: 31
Registrován: 21 dub 2009, 11:18

Re: Atos, skusenosti s nim

Příspěvek od AccentUK »

ted jsme v UK, takze volant vpravo je to nejlepsi :-) a pro zacatecniky je tu silene drahe povinne pojisteni a atos ma skoro nejznisi skupinu (nejlevnejsi) i tka pojistka na rok vyjde jak cena auta :?
Hyundai Accent 1.5 GSI AUTOMATIC rok 1995.
najeto - 143 t km
Odpovědět

Zpět na „ATOS“