Výměna oleje

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Hardcam »

Ja vim jen jedno, ze Shell Helix 5W40 (a vsechny jeho privlastky ), Mogul Racing atd. si uz do auta nenaleju...ted tusim Valvoline 10W40 a jsem spokojenej az az
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Hardcam píše:Ja vim jen jedno, ze Shell Helix 5W40 (a vsechny jeho privlastky ), Mogul Racing atd. si uz do auta nenaleju...ted tusim Valvoline 10W40 a jsem spokojenej az az
Taky dobrá volba ,Kámoš se zabývá motory a dává jen Valvoline a Texaco, jsou skoro totožné i kvalitou!! :wink:
Uživatelský avatar
JJirka
**
Příspěvky: 117
Registrován: 17 říj 2005, 20:50
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJirka »

Pánové a 15w-40 polosintetiku tam mužu nalit ??? mam tam 5w-40 a dost mi to žere olej a cvakaj mi zdvihátka, co vy na to ?
Hyundai Lantra Combi 1.6GL 16V r.v.99,G4GR 84 KW
Dastin

Příspěvek od Dastin »

no s tím 15w40 bych asi váhal je to přece jen minerál dal bych tam radši 10w40 ale s tím ti asi nejlíp poradí ivan(jo ivane s tím SSANGYONG Musso dobrá volba motor i převodovka mercedes je nesmrtelný ale volil bych motor 2.9 TD 88kw jinak fakt super), já tam dávám valvoline 5w40 a měním pravidelně po 10 000.Možná ten motor rozmlsávám ale pokud má spotřebu 0.5 litru na 10 000 tak není co řešit a mám najeto 127 000 a něco.Jo a co tak nechat vyměnit gufera kolem vodítek ventilů?,pochybuju že ti to nezvládají stěrací kroužky :D
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
Uživatelský avatar
JJirka
**
Příspěvky: 117
Registrován: 17 říj 2005, 20:50
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJirka »

15w40 není polosintetika ???to je minerál ?????
Hyundai Lantra Combi 1.6GL 16V r.v.99,G4GR 84 KW
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Zdeněk Dostál píše:no s tím 15w40 bych asi váhal je to přece jen minerál dal bych tam radši 10w40 ale s tím ti asi nejlíp poradí ivan(jo ivane s tím SSANGYONG Musso dobrá volba motor i převodovka mercedes je nesmrtelný ale volil bych motor 2.9 TD 88kw jinak fakt super), já tam dávám valvoline 5w40 a měním pravidelně po 10 000.Možná ten motor rozmlsávám ale pokud má spotřebu 0.5 litru na 10 000 tak není co řešit a mám najeto 127 000 a něco.Jo a co tak nechat vyměnit gufera kolem vodítek ventilů?,pochybuju že ti to nezvládají stěrací kroužky :D
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
Co se týče Mussa tak jsem ho kupoval v roce 1997 a jen v základní výbavě,bač pořizovací cena už byla na 950 000kč!! A na víc už nebylo,ale
není to žádný závodník,ale za to má velkou spolehlivost a o proti fronterám,terránům nebo lajkkrusům,ty na něj nemaj ani omylem!! :wink:
Ten vysoký úbytek oleje může být pouze jen tím olejem,zkus jiří 10w-40!!
Jak se to bude chovat!! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

JJirka píše:15w40 není polosintetika ???to je minerál ?????

ono uz se to ani takhle davno nedeli, vono je to vsecko v podstate polosyntetika!!
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Tak odborníci-každý tvrdí,že olej,který dává do svého auta je ten nejlepší. :roll: Tak mě řekněte,v čem je lepší nebo rozdíl mezi oleji-všechny syntetika,5W/40,API SL/Cf,ACEA A3-------třeba Mogul Racing :!: ,Total Quartz 9000,Mobil 1,Valvoline synpower,Castrol Formula RS,..... :roll: Doufám,že odborníci si pečlivě přečetli www.oleje.cz a nebudou argumentovat chlorovými"aditivy",které žerou válce a kroužky a podob. hovadinami. :wink: Vidím rozdíl v ceně Mogulu(150/l) x Shellu(560Kč)-v čem je 4krát lepší :?:
Jen pro informaci,mě tam dávají Shell helix ultra(jak jsem se dočetl-jediný olej pro Ferrari,1l/kolem560Kč),ale po přečtení mnoha stránek na internetu jsem se dozvěděl,že všechny tyto oleje jsou rovnocenné.Nemám žádný problém s olejem,vůbec nedolévám od výměny k výměně,jen jsem nabyl dojmu,že je to jako se značkami aut.Hyundai(Mogul)x značkový VW(Mobil...)=za stejné peníze vybavený a spolehlivý Hyundai s 3letou zárukou x oholený,poruchový a nudný"značkový" střep VW.Ti ve VW vám také budou tvrdit,že za stejné peníze mají přece "značkové"tudíž lepší auto. :lol:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

Borek: Tak tak, zanedlouho jdu menit a jdu z trysku 15w40 na trysk 10w40..dlouhodobe bez potizi, motor, ok, aspon to rikal mechanik, co to mel otevreny. A rozdil 260 a 78 kc na flasce je opravdu znat.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

parametr kvality

Příspěvek od Donald »

Vidím, že se tu trochu stírají měřítka pro hodnocení kvalitu mot. olejů. Nepleťte si viskozitní třídu, tedy "hustotu" oleje s jeho výkonem. Polosyntetika 10W-40 může být méně kvalitní než minerální olej 15W-40. Záleží na výkonové specifikaci, tedy tom, co je v označení za API. Minerální Mogul už dnes dosahuje hodnoty SL, zatímco polosyntetika může být jen SH (čím dále písmeno v abecedě dál od A - SA, tím lépe). Kdo má problém se startováním (mazáním) motoru ve velkých mrazech, potřebuje plnou syntetiku (lehkoběžný olej). Minerální oleje poslení generace udrží často déle původní mazací vlastnosti než polosyntetika, fakt záleží na těch písmenkách uvedených na obalu. Aby se to pletlo, kromě americké normy API je ještě evropská, navíc se rozlišují parametry pro vznětové a zážehové motory.
Bohužel, koupil jsem elantru CRDi, kterou 1. majitel zřejmě nechal naběhat na původní tovární náplň bezmála 30 tisíc km (mimochodem výrobce motoru dává jako 1. náplň a doporučuje minerální olej...). Sleduji netrpělivě, zda se olej neztrácí, ale po necelých 1000 km zatím drží horní rysku. Snad bude vše v pořádku, i když nechtěl bych povrch kroužků a stěn válců viděl pod mikroskopem. Načaté může být i turbo
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Souhlas s Rybou i Donaldem-doba,kdy někdo řekl minerální olej je méně kvlitní,než....už neplatí.Jen jsem chtěl napsat,že pokud mají oleje stejnou tepl.použitelnost např5W/40,stejné Api a hlavně ACEA označení(rozl.kvality A1,A2,A3-A3nejl.pro benz.motory)-tak nezáleží na značce,ale rozdíly cen jsou až několikanásobné(protože se platí"značka" :roll: ).
Jen pro příklad-v servisní knížce je na moje Coupe doporučení oleje API SG :!: neboSH :!: -což je dnes podřadný olej.Třeba již zmiňovaný Mogul Racing 5W/40-syntetikaAPI SL :!: -cena 150Kč/l. :idea:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
JJirka
**
Příspěvky: 117
Registrován: 17 říj 2005, 20:50
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJirka »

tak jsem tam nalil 15w 40 a motor se mi podstatně ztišil
Hyundai Lantra Combi 1.6GL 16V r.v.99,G4GR 84 KW
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“