Tlak hustenia zimných pneumatík

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

mirisko2
*
Příspěvky: 63
Registrován: 01 bře 2009, 23:06

Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od mirisko2 »

Je cas na prezutie pneumatik, nezabudajte, ze:
Okolitá teplota ovplyvňuje tlak v pneumatikách. Čím nižšia je teplota, tým menší je nameraný tlak. Aby sa v zime kompenzoval tento efekt nízkej okolitej teploty a zimné pneumatiky jazdili so správnym tlakom hustenia, pridáva sa k hodnote na bežné či špecifické použitie (za studena) 0,2 barov

http://www.michelin.sk/michelinsk/sk/pn ... 71414.html
i30 1.5 T-GDI 2023 PLAY, Bordový
+
i30 1.4 CVVT 2009 Confort ,Strieborny
Reklama
 

Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od 89majlo96 »

hmm. podla mna by som to radsej neprehusoval #-o ja by som nehal predpisany tlak, alebo by som dal este mensi :-k
To je ako s bicyklom... ked idete na nafukanych gumach tak sa skor smykate ako ked ich mate mierne podhustene
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od hlobilp »

nemel by se merit tlak u zahratych pneu? to by pak bylo jedno, kolik je venkovni teplota
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od Limitz »

nn právě že tlak se má měřit na jízdou nezahřátých pneu :) vždyť to je jedna z otázek z autoškoly :D jinak já pneu vždy radši přehustím :)
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
hopesk
*
Příspěvky: 15
Registrován: 10 zář 2009, 16:20

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od hopesk »

presne tento problem dnes riesim aj ja. navod k obsluhe udava predpisany tlak, pricom nespecifikuje ci letna alebo zimna pneu. zaroven sa tam pise ze sa meria na studenej pneu a ze v teplej pneu (po/pocas jazdy) je tlak vyssi o 28 - 41 kPa. pride mi teda logicke hustit pneu na predpisany tlak ( + trosku pridat, cca 5% -> max. 10-20 kPa) ale pri co najnizsej vonkajsej teplote (kedze zatial nemrzne, ale v zime su teploty +/- na nule, cim sa tlak sam este znizi a to vykryje to prehustenie o tych 5%) vid. miriskov prispevok. v utorok idem prezuvat, tak sa spytam v servise. prehustovat zimne pneu kvoli zlepseniu spotreby je asi hlupost, v zime ide hlavne o brzdnu drahu (moj nazor :roll: ) ako aj majlo poznamenal.
:hyu: i30 - 1,4i CVVT, Start A/C, 09/2009 Shine Red Solid - Bonifac :wink:
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od laufas »

Husteni nechavam na pneuservisu.
i30 1.4 + kn, 12/2007
m.k.s
*
Příspěvky: 33
Registrován: 02 zář 2009, 20:34

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od m.k.s »

laufas píše:Husteni nechavam na pneuservisu.
A to nekotroluješ, případně při težkém nákladu nnehustíš na víc?
Hyundai i30CW, 1.4 CVVT Clasic plus, 08/2009
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od alarm »

Pokial by som mal rozlišovať lahký a ťažký naklad , asi by som sa ufúkal na smrť. :mrgreen:
Za bežnej prevádzky by ti malo stačiť nafúkať na predpísaný tlak a jazdiť.
Ja kontrolujem tlak cca raz za pol roka.Teda presnejšie ,pri prezúvaní gúm, potom niekedy na začiatku prázdnin.
To, čo teraz napíšem nie je celkom pravda, ale na priblíženie to stačí:
Tlak v pneu=2,1MPa=2,1 N/mm2
Ak plocha styku z vozovkou je (odhad)14000mm2, a pridáš na jedno koleso cca 120kg=1200N, čo by stačilo pneu o 1mm, zväčší sa dosadacia plocha na(odhad) na 15000mm2.
Rozdiel plochy1000mm2 * 2,1Mpa(tlak v pneu) =2100N=210kg :arrow: takže je to ešte menej.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od laufas »

m.k.s píše:
laufas píše:Husteni nechavam na pneuservisu.
A to nekotroluješ, případně při težkém nákladu nnehustíš na víc?
Kontroluju kdyz prijedu z pneuservisu a urcite nehustim podle toho, co se chystam zrovna odvest.
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
De&d
**
Příspěvky: 158
Registrován: 11 říj 2008, 19:35

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od De&d »

Limitz píše:nn právě že tlak se má měřit na jízdou nezahřátých pneu :) vždyť to je jedna z otázek z autoškoly :D jinak já pneu vždy radši přehustím :)
Jo já taky přehusťuju,do svýho benzína liju naftu, rozjíždím se na trojku,olej liju ryska neryska až po víko prostě návody jsou nahovno.
i30 1.4 Cmf KimShit
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od mechoun »

alarm píše:Pokial by som mal rozlišovať lahký a ťažký naklad , asi by som sa ufúkal na smrť. :mrgreen:
Za bežnej prevádzky by ti malo stačiť nafúkať na predpísaný tlak a jazdiť.
Ja kontrolujem tlak cca raz za pol roka.Teda presnejšie ,pri prezúvaní gúm, potom niekedy na začiatku prázdnin.
To, čo teraz napíšem nie je celkom pravda, ale na priblíženie to stačí:
Tlak v pneu=2,1MPa=2,1 N/mm2
Ak plocha styku z vozovkou je (odhad)14000mm2, a pridáš na jedno koleso cca 120kg=1200N, čo by stačilo pneu o 1mm, zväčší sa dosadacia plocha na(odhad) na 15000mm2.
Rozdiel plochy1000mm2 * 2,1Mpa(tlak v pneu) =2100N=210kg :arrow: takže je to ešte menej.
Bacha na megapascaly! 1bar = 100kPa = 0,1MPa. Takže vypočítej znovu, výsledek bude 10x jiný :-)
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od alarm »

Melouch:
Máš pravdu,keby som natlačil do pneu 2,1Mpa, asi mám z auta vzducholoď a lietam :mrgreen: :-k
Takže oprava ](*,) :ale trochu som to upravil-ak by sa pneumatika hmotnosťou znížila o 1mm, plocha sa zmení o cca 1500mm2 (nakreslil som si elipsy)
0,21*1500=315N=31,5kg- takže na cca 120kg treba cca 4mm.Bude to asi menej, lebo tlak v pneu rastie pri naložení.
Môže byť?
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od mechoun »

Nevím, jestli to může být. Matematický výpočet je dost složitý, pracovali bychom tu nejspíš s diferenciálními rovnicemi, integrály a kdoví jakými ještě nadávkami.
Ze zkušenosti, po projetí šikovně hustým blátem vím, že správný tlak je ten, kdy řez stopou v této "plastelíně" je v rovině. Čili nejsou prohlubně na krajích stopy, ani ve středu. Pravda je, že zabývat se tím při každém nastartování auta je hovadina.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od alarm »

S integrálmi máš pravdu.A asi tam budú aj derivácie derivácií [-o<
Medzi nami ,ženami, keď som ako priemyslovák nastúpil na VŠ a na matematike nakreslil na tabulu profesor vypísaným písmom integrál,opýtal som sa prekvapene kolegu, že prečo na matike kreslí pán prof. huslový klúč. :mrgreen: .V živote som to nevidel. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak hustenia zimných pneumatík

Příspěvek od 89majlo96 »

alarm píše:S integrálmi máš pravdu.A asi tam budú aj derivácie derivácií [-o<
Medzi nami ,ženami, keď som ako priemyslovák nastúpil na VŠ a na matematike nakreslil na tabulu profesor vypísaným písmom integrál,opýtal som sa prekvapene kolegu, že prečo na matike kreslí pán prof. huslový klúč. :mrgreen: .V živote som to nevidel. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
booooze [-o< to mam ja teraz a vobec ale vobec to neviem a nebavi ma to ](*,)
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Odpovědět

Zpět na „i30 Ostatní“