Problem s dobijanim baterie

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
11gogo11
Příspěvky: 3
Registrován: 17 říj 2009, 23:12

Problem s dobijanim baterie

Příspěvek od 11gogo11 »

Dobry deň chcel by som sa spýtať či nemal náhodou niekto problém s dobíjaním batérie. Konkrétne: keď naštartujem auto nezačne mi alternátor hneď dobíjať batériu ale až po nejakých 3 až 4 minútach aj to musím dať medzi plyn a otáčky aspoň okolo 3000 aby sa zapol alternator v inom prípade mi vybije baterku totalne. Keď sa pozabudnem mi automaticky vypne ESP OFF a viem že treba ťuknúť do plynu a začne mi dobíjať batériu. Baterku som mal mesačnú teraz mi ju vymenili za čisto novú a stále ten istý problém. ročník auta 2007 32.300km 2,2 diesel. Ďakujem za akúkoľvek odpoveď.
Reklama
 

Karel6888
**
Příspěvky: 125
Registrován: 18 dub 2009, 13:11

Re: Problem s dobijanim baterie

Příspěvek od Karel6888 »

problem je v alternátoru asi volný kontakt.
11gogo11
Příspěvky: 3
Registrován: 17 říj 2009, 23:12

Re: Problem s dobijanim baterie

Příspěvek od 11gogo11 »

Tak dnes mi to premeraval auto elektrikar a povedal mi ze je to v poriadku ze to tak ma byt. Ze musim chodit na dlhsie trasi ze malo jazdim teda vela kratkych trias. Tak neviem nejako sa mi to nezda a zevraj nove auta sa tak robia. Akoze velke auto nabite elektrikou a takato blbost sa mi nezda.
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Problem s dobijanim baterie

Příspěvek od zdenek76 »

11gogo11 píše:Tak dnes mi to premeraval auto elektrikar a povedal mi ze je to v poriadku ze to tak ma byt. Ze musim chodit na dlhsie trasi ze malo jazdim teda vela kratkych trias. Tak neviem nejako sa mi to nezda a zevraj nove auta sa tak robia. Akoze velke auto nabite elektrikou a takato blbost sa mi nezda.
teoreticky je to možné, jsou auta, kde stačí týden stání v garáži a nenastartuješ. Ono záleží jak dlouhé jízdy s tím jezdíš, nějaké krátké cesty po městě fakt nemusí k dobití stačit, přece jen u dieselu je startování energeticky náročné. Nicméně altík začíná dobíjet tuším někde kolem 600 ot/min, takže se mi to u tebe moc nezdá
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Re: Problem s dobijanim baterie

Příspěvek od Zdeněk ČB »

Myslím , že to je nesmysl. Jezdím převážně krátké trasy a za posledních 10 let jsem u žádného z aut pomalu nevěděl, že vůbec baterku mám. Vidím na to na nějakou chybku v dobíjení.
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s dobijanim baterie

Příspěvek od vipe »

:-k Je to blbost.
Alternátor ti musí začít dobíjet skoro ihned po nastartování. Závada bude v alternátoru (regulátor nabíjení), nech si ho zkouknout někým kdo se tím živý (opravy alternátorů). :wink:
Ovšem pokud máš všechny spoje v pořádku (kostra ta dokáže udělat horký chvilky).

P.S. Jezdím z 95% jenom krátké trasy (3-5km) a žádný problém jenom spotřeba #-o
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Problem s dobijanim baterie

Příspěvek od mechoun »

Dej to jinému autoelektrikáři. Předpokládám, že najde vadnou jednu z výkonových diod, protože pokud to nabíjí až od 3000 1/min a výše, kde to pak již drží napětí, tak to nic jiného než dioda být nemůže.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
mirisko2
*
Příspěvky: 74
Registrován: 01 bře 2009, 23:06

Re: Problem s dobijanim baterie

Příspěvek od mirisko2 »

mechoun píše:Dej to jinému autoelektrikáři. Předpokládám, že najde vadnou jednu z výkonových diod, protože pokud to nabíjí až od 3000 1/min a výše, kde to pak již drží napětí, tak to nic jiného než dioda být nemůže.
presne tak...dioda+ studeny spoj...
dobijat ti musi hned po nastartovani auta...ci je diesel alebo benzin...ci je "nabity"elektronikou-alebo nie...
i30 1.5 T-GDI 2023 PLAY, Bordový
+
i30 1.4 CVVT 2009 Confort ,Strieborny
11gogo11
Příspěvky: 3
Registrován: 17 říj 2009, 23:12

Re: Problem s dobijanim baterie

Příspěvek od 11gogo11 »

Tak som sa bol na tom prebehnut vecer a zistil som takuto srandu: Nastartoval som po 10 sekundach som sa pohol jednotka, dvojka a pri dvojke som podrzal otacky tak na 2500 otacok a vtedy sa mi zapol alternator a dal som trojecku a uplne v poho vsetko pekne nabija. Vsimol som si to na svetlach narocky som isiel vecer aby som to videl. Ked sa zapol alternator tak svetla sa silnejsie rozsvietili. Neviem ci to tak ma byt sak uvidim skusim sa spytat v Hyundai zajtra ci je to ok alebo to ma byt pri nizsich otackach a ci sa to neda prestavit na nizsie. Inak vsetkym Vam velmi pekne dakujem za odpovede ste velmi ochotny DAKUJEM. :wink:
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“