vyhody kartonu pred chladicem:
Rycheji se zahreje motor, a tudis se snizi spotreba.
Rychleji topis.
V motorvem prostoru se ohriva vzduch ketry motor nasava do spalovaciho prostoru, coz je v marazech prinos protoze optimalni teplota nasavaneho vzuchu do motoru je 12°C. Motor ma provozni teplotu 85°C a kdyz bude nasavat vzduch -20°C tak dochazi k velkemu ochlazovani vnitrnich casti motoru a ne zcela idealnim pomeru teplot. Neco jak pouziti rajskeho plynu (NO2) ktery ochlazuje a nedoporucuje se pouzivat delsi dobu jak 15 sekund.
Snizuje se opotrebeni motoru pri kratke jizde, motor se rychleji zahreje a olej ma optimalni teplotu pro mazani. A muze tak vytvorit ochrany film na stenach valcu, ktery zaruci kluznou plochu pri dalsim studenem startu. Motor trpi pokud ma dva a vice studenych startu pred kterymi nebyl zahrat motor a olej. A nemohl se vytvorit jiz zmineny olej. film.
Myslim ze tech vyhod je dost a mozna na neco jeste prijdu
