Ano, točák 158 Nm je opravdu nicmoc, ale se 1100kg lehkým autem to cvičilo dobře a zátah do 100km/h mi přišel subjektivně lepší, ale to bylo tou hmotností a na zrychlení to objektivně lepší bylo.
Co u Coupé do 100km/h cejtim, že není tak živé jako rencek, tak naopak nad 100km/h, hlavně kolem 140km/h a výše cejtim, že tady už je Coupé živejší. Vliv hmotnosti už není takový a 180Nm poznat je. Jen škoda, že Coupé ho má až ve 4900ot/min, rencek měl 158Nm při 4250ot/min a výkon při 6500ot/min, tedy otáčkový rozsah při sportovním režimu 2250, kdežto Coupé "jen" 1100 (otáčky max výkonu mínus otáčky max krouťáku) => nebylo potřeba tak řadit jako u Coupe (v případě jízdy "nakrev")
Jsme hodně mimo téma, takže navrhuji tuto diskuzi zde zabalit s konstatováním, že obě auta jsou na tom dynamikou dost podobně. Do 100vky má navrch rencek díky menší hmotnosti, od 100vky Coupé. Obě auta maj hodně dobrý koeficient odporu vzduchu, ten 16V rencek měl Cx=0.3, obyč verze 0,32. Proto i s mírně slabším motorem a taky 500ot navrch má papírovou topspeed o 4km/h vyšší než Coupé, v případě phII pak o 6km/h.
A k tématu: Mlhovky u obou aut naprosto k ničemu
Jinak dobrý, kam se dizkuse od mlhovek dostala.