S čím jsi byl 17x v servisu? Jen kvůli té spojce? Já chtěl změnit servis a mrknout právě k Domanskýmu,ale zřejmě si to rozmyslím,jestli tam servisuješ?pinokio110 píše:Jirka-F Taky máš chlape smolíka,mám květnový auto,od pulky září problém spojka-povolil se přítlačák-málo utažen z výroby-vyměněno vše krom vypínací páky spojky.Po 100km opět začlo chrastit ložisko,17návštěv servisu-ještě že kolem něj jezdím do práce,x telefonátu,dneska po tý době zase skřín ven,tak uvidím,jestli už bude klid.Takže 5měsícu otevřená zakázka,o vrácení auta ani slyšet,nenaděláš nic
Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 81
- Registrován: 17 dub 2009, 14:28
- Bydliště: mělnicko
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Tolikrát jsem se tam stavoval a uháněl je,aby se něco dělo.U Domanského jsem to ve Zdibech koupil,když se Závada začla projevovat a volal jsem tam,že začlo ložisko,tak technik že zákazník nemuže diagnostikovat závadu,že to musí na kanál,aby tam viděli,aspon 2dny na zjištění závady a tak.Tož mě těžce vytočil-jsem vyučen automechanik a občas ještě něco dělám.Tak jsem kontaktoval Brandýs,přijel jsem z chalupy,nechal tam auto a na dobu opravy jezdil jejich autem grátis.Už ale taky od nového roku pujčujou jen za peníze.Pro mě to je do Brandýsa kousek,Prahu už
.Prý je slušný přístup v Autopalace Spořilov,ale znám jen z řečí-kamarád od nich bere Mazdy.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Tak jak se ochladilo se mi zdá,že motor se dlouho zahřívá.Jedu ráno,je 1°C a obvyklých 85°C teploty ch.k. dosáhnu až za nějakých 8 km
Topení ale funguje bezvadně hned od začátku
Dělá to i Vám?Dík za odpovědi.Jo a kapalina taky ubývá 
](./images/smilies/eusa_wall.gif)


Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
skus vypnut kurenie, skor sa ti ohreje motor. A podla mna to je normalne tych 8 km pri 1°C
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Přístup je na Spořilově poměrně slušnej,ale připadají mi o něco dražší než jinde.pinokio110 píše:Tolikrát jsem se tam stavoval a uháněl je,aby se něco dělo.U Domanského jsem to ve Zdibech koupil,když se Závada začla projevovat a volal jsem tam,že začlo ložisko,tak technik že zákazník nemuže diagnostikovat závadu,že to musí na kanál,aby tam viděli,aspon 2dny na zjištění závady a tak.Tož mě těžce vytočil-jsem vyučen automechanik a občas ještě něco dělám.Tak jsem kontaktoval Brandýs,přijel jsem z chalupy,nechal tam auto a na dobu opravy jezdil jejich autem grátis.Už ale taky od nového roku pujčujou jen za peníze.Pro mě to je do Brandýsa kousek,Prahu už.Prý je slušný přístup v Autopalace Spořilov,ale znám jen z řečí-kamarád od nich bere Mazdy.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2858
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Neřekl bych, že tolik, mně se i teď ráno i při trošku pod nulou zahřívá 1,5 litrová Dacie po rovných 4 km a v silných mrazech mi to netrvá déle než tak 6. A to je nafťák a nafta má menší výhřevnost než benzin. Nemohlo by to být termostatem, který nedovírá při studené kapalině? H1 má velký motor a tam to přirozeně trvá déle, kolem 10 kilometrů.89majlo96 píše:skus vypnut kurenie, skor sa ti ohreje motor. A podla mna to je normalne tych 8 km pri 1°C
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2014, barva bílá káva
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2014, barva bílá káva
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Nechápu co řešíš, je v záruce? Tak servis, nebo se jich bojíš?vena222 píše:Tak jak se ochladilo se mi zdá,že motor se dlouho zahřívá.Jedu ráno,je 1°C a obvyklých 85°C teploty ch.k. dosáhnu až za nějakých 8 kmTopení ale funguje bezvadně hned od začátku
Dělá to i Vám?Dík za odpovědi.Jo a kapalina taky ubývá

RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!


- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
mne sa zhruba pri teplote okolo 10°C motor zahreje do takych 6 km. Ked je leto tak za takych 4-5 km. V zime to moze byt okolo tych 8km. Podla mna je to bezne pri tomto motore
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Taky je třeba brát v úvahu jak a jakým terénem jedeš.
Když jedu z naší dědiny na jednu stranu, kde je celkem rovina, zahřívá se déle.
Když jedu na druhou stranu, kde je k....ý kopec, tak mám teploměr na provozní teplotě velice brzy.
A taky způsob jízdy - vysoké otáčky a těžká noha na plynu = rychlejší ohřev.
Ale proč to vlastně píšu, vždyť je to logické to má zřejmě vena222 očíhnuté.
Když jedu z naší dědiny na jednu stranu, kde je celkem rovina, zahřívá se déle.
Když jedu na druhou stranu, kde je k....ý kopec, tak mám teploměr na provozní teplotě velice brzy.
A taky způsob jízdy - vysoké otáčky a těžká noha na plynu = rychlejší ohřev.
Ale proč to vlastně píšu, vždyť je to logické to má zřejmě vena222 očíhnuté.
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
pokym neni motor zohriaty na tych 80-90 tak by sa nemalo prekracovat hranicu 3 000 otacok. Lebo vtedy trpi tesnenie pod hlavou vplyvom roztaznosti materialov. Ale kedze triciatka ma hlinikoivy blok a aj hlavu, tak by to tak vadit nemuselo.
Ale radsej ho nechavam ohriat a dovtedy nevytacam

1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
willy50 píše:Taky je třeba brát v úvahu jak a jakým terénem jedeš.
Když jedu z naší dědiny na jednu stranu, kde je celkem rovina, zahřívá se déle.
Když jedu na druhou stranu, kde je k....ý kopec, tak mám teploměr na provozní teplotě velice brzy.
A taky způsob jízdy - vysoké otáčky a těžká noha na plynu = rychlejší ohřev.
Ale proč to vlastně píšu, vždyť je to logické to má zřejmě vena222 očíhnuté.
Jo,to zcela chápu.Je fakt,že ráno taky jezdím z kopce a nějak to neženu.Dnes jsem zkusil netopit a motor se zahřál po nějakých 3 km.Tak to bylo asi tím.Termostat teda pracuje asi dobře


Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Zjistil jsem dnes zajímavou věc a tak se chci zeptat jestli je to u motoru CVVT normální a nebo se mám objednat do servisu. Dnes po jízdě jsem dolejval nemrznoucí směs do ostřikovačů a když už jsem měl otevřenou hauptnu tak jsem pohledem zkontroloval všechny nádržky s kapalinami a hladinu oleje měrkou. Nevím co mě to napadlo ale sáhl jsem si na expanzní nádobku s chladící směsí a byla úplně studená. Tak jsem ji opatrně otevřel a sáhl prstem do vody a ta byla úplně studená, ani nebyla zavlažená. To je přeci divný
Po ujetí vzdálenosti 60km přece nemůže být voda v expanzce studená
Tak jsem osahal přívodní trubku k chladiči - ta byla horká. Chladič byl také horký. Odvod z chladiče byl však pouze zavlažený
Je to divný co? A to jsem cestou ani netopil, protože dnes bylo venku teplo. Termostat do chladiče vodu pouští, protože byl chladič horký, ale proč na odtoku z chladiče je trubka jen zavlažená? A Expanzka uplně ledová? To ten chladič tu vodu tak moc ochladí že z horké vody se stane jen voda vlažná? Má to tak být nebo je někde chyba? Jinak motor se ohřívá rychle, teploměr nekolísá, auto topí také rychle a dobře, motor se nepřehřívá, kdybych dnes nesáhl na tu expanzku tak ani o ničem nevím. Je v motoru jen jeden chladící okruh? Je tohle normální? Také máte studené expanzky po jízdě? Jsem naučený z předešlých aut otvírat expanzku opatrně abych se neopařil, ale moje expanzka je studená a po otevření si ani nepšoukne 




Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Výměna v expanzce je zcela minimální jen v rámci roztažnosti chladicí kapaliny a vlastního chladícího systému. Není to tak, že by tam něco kontinuálně přitékalo a odtékalo. Neboj, máš to v pořádku. 

i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
No kdyby ta výměna byla zcela minimální, tak proč tedy varují proti opaření? Proč měly moje předchozí auta Felda a Mondeo po jízdě expanzku vždy teplou a pod tlakem?
Na který vodní okruh je ta expanzka napojená? Nebo vodní okruh vůbec nejde přes expanzsku? Když jsem otevřel víčko expanzky při běžícím a horkém motoru, tak vůbec nebyl rozdíl tlaku.
Na který vodní okruh je ta expanzka napojená? Nebo vodní okruh vůbec nejde přes expanzsku? Když jsem otevřel víčko expanzky při běžícím a horkém motoru, tak vůbec nebyl rozdíl tlaku.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Máš SZ, možná by nebylo na škodu ji tady citovat 

4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...