Dnes uz bych neuvazoval ani nad jednim. Co jsem presel po trech letech zpet k atmosferickemu benzinu, uz se nenecham zvyklat nizkou spotrebou diesela. Tak jako tak najdes zastupce obou taboru a oba tabory budou mit vyrovnane argumenty. Borek umi skvele obhajit benzin sa LPG, jini zase skvele obhajit naftu. Ty uz jsi ve svym prvnim postu napsal klady a zapory, nac jeste cekas? Uprimne, nikdy ses tady nezminoval, ze bys republiku brazdil krizem krazem, to chces naftu trapit po Sokolove nebo planujes hodne aspon 100km tras? Prijde mi to trochu jako uspora za kazdou cenu, ktera se ve vysledku muze pekne prodazit. Uprimne, pokud nemas na to, abys zaplatil desitku i vic za vstrik nebo za jinej problem co se muze vyskytnout, neuvazuj nad naftou. A pokud se rozhodnes pro koncernovy auto, preju Ti, at se Ti podari najit nejaky, co ma aspon realne pod 300 najeto.
Diesel - jediny klad je spotreba. A ne vsechny dieselove motory umi jezdit tak hypervyhodne, jak se od nich ocekava. Bohuzel zvuk, turboefekt, znacne vysoke provozni naklady jsou velmi podstatnym zaporem.
Jeste jako klad je mozno brat snadnou modifikaci motoru TDI na vyssi vyon (vymena vstrikovani, turba atp.)
LPG - nemel jsem a ze vsec pohonu je pro me nejmin sympaticky. Bez rezervy se neobejdu a vozit ji polozenou v kufru nebudu vozit ani za mak. Dal by ve me bublala nejistota, ze mam za sebou 40 litrovou bombu

celkem spolehlive me jeste odradily potize, co nekteri mivaji - v zivote na me auto nebliklo check enginem a ani po tom netouzim. Na nejake cukani atp. tez nejsem zvykly a zarustani benzinovych vstriku tez riskovat nechci. Mimoto je potreba jeste dokupovat nejake primazavani (co jsem od jednoho clena slysel, je to pomerne draha lahvicka), takze ciste naklady urcite nejsou koruna kilometr.
Benzin - tady neni o cem. Zadne omezeni, zadna starost o turbo, drahy vstrikovani, draha cerpadla. Svicka stoji 60Kc, olejak stovku. Staci mene oleje, vykon motou je prubezny, auto na neutral vubec neni slyset, nevibruje. To jsou pro me dulezite body, kterych uz se nechci vzdat. Najezdim do 30tkm rocne, nema pro me vyznam resit jinej pohon. Ten litr a pul PHM navic preziju, ten pocit za to stoji.