Vsetko zalezi na konstrukci motora,niektore su vhodne na spalovanie viskoznejsich paliv,niektore menej a niektore vobec.Existuje o tom dostatok informacii a kazdy kto sa o to zaujima,mal si vo vlastnom zaujme potrebne informacie nastudovat.
Stare motory s predkomorkou bez turba vacsinou znesu vsetko(samozrejme s predohrevom paliva a vhodnym cerpadlom-Lucasi su napriklad nevhodne,Bosch naopak vydrzi) Nove systemy s priamym vstrekom typu Pumpa-dyza(HDi) alebo Common Rail su nevhodne.Tdi ako ktore. Takze opatrne posunovat. Napriklad Nas voz Starex so starym motorom(Mitsubishi) to znesie po upravach(cital som o Rusovi,ktoremu dosla nafta v tajge,tak zmiesal motorovy olej s petrolejom a slapal dalej

ale CRDi ani nahodou,to si clovek koleduje o vymenu cerpadla a vstrikov. A rozlisovat naftu podla znacky je tiez osemetne.Jedna vec je rafinerka,kde to bolo vyrobene,ale podstatne je,kto to predava dalej.Snazim sa vyhnut cerpackam,ktore su v prenajme sukromnymi osobami(napr. Slovnaft,Shell) zalezi aky system dodrziavnia kvality sa prevadzkuje,u nejakeho monstra to bude asi bezpecnejsie ako u sukromnika,ktory osklbava zamestnancov a ti si ti vynahradzaju osklbavanim zakaznikov....atd. Zakladom by malo byt dobre palivove filtre,pripadne dodatocna montaz odlucovacov vody a necistot. Zial na chemicke vlastnosti je uzivatel kratky,tam jedine aditiva pomozu. Ideal natankovat do zasoby overenu naftu a dobudovat pridavne nadrze na celu cestu(200l a viac)
