Klepání v motoru opět, ale jinak

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
vguzzi
*
Příspěvky: 14
Registrován: 15 lis 2006, 22:30
Bydliště: Plzeň

Klepání v motoru opět, ale jinak

Příspěvek od vguzzi »

Ahoj. U mojí Elantry 1,6, r.v. 2006, najeto 40000 km pozoruji poslední měsíc zesilující se klepání v motoru. Při startu a zastudena není tak zřetelné, ale po zahřátí motor celkově ztichne a to klepání / rachtání je daleko intenzivnější. Zdroj je v levé části po směru jízdy ( v místě řetízku spojujícího obě vačky). Olej byl měněn před měsícem (Shel Helix plus 10W-40, a šikulové v servisu ho tam dali cca 5 mm přes horní rysku, už vypuštěno). Měl jsem dole víko ventilů a zkouknul jsem vačku a zdvihátka, vačka jako nová a zdvihátka taky (zmáčknout se nedají). Řetízek spojující obě vačky mi ale přijde poněkud volnej - má vůli cca 8 mm při pohybu ve středu nahoru a dolů. Nemáte někdo nápad, kde může být problém? Nebo je tu někdo, kdo tomu rozumí, z Plzně?
Díky
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Klepání v motoru opět, ale jinak

Příspěvek od Hardcam »

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Klepání v motoru opět, ale jinak

Příspěvek od mirpie »

8mm průhyb je dost, když jsem dal novej řetěz, bylo to prakticky bez průhybu, nemá to napínák, takže je to napnutý fest tou délkou napřesno. Výměna popsaná na třetím odkazu co dal Hardcam. Pozor na ten počet čepů mezi vačkama. Ano, já počítal čepy od klínků mezi řetězovým kolem a hřídelem, Hujer uvedl číslo mezi značkama (tečky na kolech).Výměna zabere 90min, řetěz se shání blbě, já ho kupoval na http://www.automatejcek.cz za asi 660Kč, co stojí ted nevim. Co stojí v hyundai servis nevim.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Klepání v motoru opět, ale jinak

Příspěvek od Hardcam »

Vsadil jsem na dobreho kone. Jak popsal problem, hned se mi vybavilo, jak jste s Jerrym pitvali auto :)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Klepání v motoru opět, ale jinak

Příspěvek od mirpie »

jo, to byla story....tehdy jsme kvůli mě otevřeli i jeho motor, abychom spočítali čepy řetězu mezi vačkama, když mi to napotřetí demontování a smontování nechtělo chytnout. Problém byl ten, že při dotahování ložisek sací vačky si mrcha při sedání přeskočila (pootočila) o zub, čímž se rozhodilo časování otevírání a zavírání sacích ventilů = nebyla komprese aby to chytlo. A pokud se tímhle neživíš, nebo nemáš přípravek na zaretování nebo nemáš prostě zkušenost, tak tohle přehlédneš a pak se kopeš do hlavy, kde je problém. Nejlepší škola je praxe, nebo na to nehrabat :-)
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „ELANTRA“