nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od vitak »

Na zvedák to nedopadlo.Mám u domečku celkem slušný polygon díky tání a čerstvému sněhu.Zadek bere.Je to jen jakýsi pomocník přesně podle předchozích článků.Když se předek neklouže,nebo jen málo,je schopen se klouznout i zadek.Jen ten mezinápravový diferenciál tam není.Nahrazuje ho totiž ta vizkózní spojka.Mezinápravový diferenciál je u typů,kde se dá ten zadek připnout přes elmg.spojku.Funkci vizkózní spojky znám.Pokud totiž mají obě nápravy stejné otáčky,nepřenáší žádný moment.Díky tomu,že vpředu není samosvorný dif.a může se kterékoliv kolo proklouznout,přenáší v tom případě moment rovnající se průměru momentu obou kol a ještě mínus účinnost té spojky.Když se jedno přední kolo protáčí téměř volně,pak je účinek zadní nápravy opravdu mizivý.
s.f.loupezniku - je to právě naopak - u typu s viskózni spojkou je místo klasického diferenciálu přední nápravy tzv. dvojitý diferenciál, který slučuje funkci diferenciálu předního i mezinápravového - viz schema, které poslal Richard.
U typu s elmagnetickou spojkou žádný mezinápravový ani dvojitý diferenciál není, kroutící moment se na elmagnetickou spojku přenáší natvrdo přes přídavnou převodovku přímo z klece předního diferenciálu.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Reklama
 

Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od vitak »

Hyundai Santa Fe používá pohon všech kol prostřednictvím viskózní spojky. To znamená, že v případě protočení základní poháněné nápravy se samočinně připne i druhá. Přechod je velmi plynulý, dá se říci neznatelný.
Někteří rádoby odborníci někdy píší pěkný bludy :mrgreen:.Zadní náprava je poháněna společně s přední nastálo, viskózní spojka je jen pomocný prvek, který pomáhá až v případě prokluzu předních kol.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Uživatelský avatar
ivojan
*
Příspěvky: 32
Registrován: 15 lis 2009, 20:19

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od ivojan »

Hyundai Santa Fe používá pohon všech kol prostřednictvím viskózní spojky. To znamená, že v případě protočení základní poháněné nápravy se samočinně připne i druhá. Přechod je velmi plynulý, dá se říci neznatelný.
To můžete napsat jen někdo, kdo v Santíkovi neseděl, když mu zabral zadek.
HYUNDAI SANTA FE, 2.0 CRDI, rok 2005, dovoz Francie
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od Richard555 »

To: Ivojan píšeš že máš 2005 CRDI, ale ten už má tu elmag. spojku a tam je to opravdu znát když sepne, ale sepne jen když nějaké přední kolo proklouzne, a opravdu je to jak když tě někdo nakopne. A navíc je vzadu ten diferák s omezenou svorností (lsd) Tak pokud zapneš 4WD LOOK jede to jak tank a bez cukání při připojování (nesmí se ale zapnout na suchém asfaltu jen na povrchu se sníženou adhezí)
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od vitak »

U pohonu s viskózní spojkou a dvojitým diferenciálem není žádné sepnutí cítit, i když pohom 4x4 funguje. Tam kde pohon s elmagnetickou spojkou spíná, tam my jedeme ještě bez prokluzu, protože táhnou všechna 4 kola, takže jízda je komfortnější. Myslím si ale, že pohon s elmagnetickou spojkou v extrémních podmínkách dokáže dojet dále, když se sepne zadní pohon, funguje to jako uzávěrka mezinápravového diferenciálu, protože tento systém mezinápravový, ani dvojitý diferenciál nemá.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Uživatelský avatar
Andy4
***
Příspěvky: 674
Registrován: 31 črc 2006, 18:28
Bydliště: ke/ks

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od Andy4 »

Auto sa na klzkom povrchu zprvu chová neutrálne až nedotáčavo, kde pri prudkom ztlačení plynu následne prejde do maximálnej pretáčavosti

(2,4i -02/2006)
mx5/swiftsport/santafe/accent
Uživatelský avatar
ivojan
*
Příspěvky: 32
Registrován: 15 lis 2009, 20:19

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od ivojan »

Richard555 píše:To: Ivojan píšeš že máš 2005 CRDI, ale ten už má tu elmag. spojku a tam je to opravdu znát když sepne, ale sepne jen když nějaké přední kolo proklouzne, a opravdu je to jak když tě někdo nakopne. A navíc je vzadu ten diferák s omezenou svorností (lsd) Tak pokud zapneš 4WD LOOK jede to jak tank a bez cukání při připojování (nesmí se ale zapnout na suchém asfaltu jen na povrchu se sníženou adhezí)
Tak to se pleteš - mám viskózní spojku. Žádné tlačítko 4WD LOOk nemám. Moje auto je ještě ten starší typ - je vyrobený v lednu. A přenesení větší síly na zadek znát je.
HYUNDAI SANTA FE, 2.0 CRDI, rok 2005, dovoz Francie
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od Richard555 »

no můj santa je vyrobený 11/2004 samo model 2005 protože u aut se vlastně bere takový školní rok od zaří je model už dalšího roku..... a máš ten silnější motor s 92 kW ???? pokud ne tak tam možná je ten pohon s viskozní spojkou....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
drizek
*
Příspěvky: 16
Registrován: 06 říj 2010, 18:57

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od drizek »

Ještě furt jsem se nedostal k tomu testu jak psal Vitak,ale myslíte si někdo,že když bylo auto na zvedaku(všechny kola ve vzduchu),auto nastartovaný a zařazená rychlost,měl se točit jen předek nebo všechny kola??????
Uživatelský avatar
Andy4
***
Příspěvky: 674
Registrován: 31 črc 2006, 18:28
Bydliště: ke/ks

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od Andy4 »

drizek píše:Ještě furt jsem se nedostal k tomu testu jak psal Vitak,ale myslíte si někdo,že když bylo auto na zvedaku(všechny kola ve vzduchu),auto nastartovaný a zařazená rychlost,měl se točit jen předek nebo všechny kola??????
Mám 2,4i teda vraj s viskóznou spojkou, na zdviháku pri pootočení pravým zadným kolesom sa točili všetky šryri kola.
mx5/swiftsport/santafe/accent
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od vitak »

Pokud máš pohon s viskózni spojkou a točily se ti obě přední kola, mělo by se točit alespoň jedno zadní kolo.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
sosi
**
Příspěvky: 188
Registrován: 28 kvě 2008, 11:58

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od sosi »

už som tu z toho celý domotany :-) bracho ide kupiť Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2003, 92kW. Tam tlačítko lock ešte asi nie je, že?
i love santa fe

SANTA FE 2,2 CRDI 4WD ELEGANCE AT
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od vitak »

Myslím že tlačítko lock je až od roku 2005 - u pohonu 4x4 s elektromagnetickou spojkou.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Peko
*
Příspěvky: 97
Registrován: 01 říj 2006, 18:54

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od Peko »

sosi skús sa pozrieť sem https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1&start=45 ak tam máš to čo ja tak je to elektro magnet ITM.
sosi
**
Příspěvky: 188
Registrován: 28 kvě 2008, 11:58

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Příspěvek od sosi »

Peko dik. Tiež som našiel ten článok na auto.cz jak ty. Brat to kupuje od známeho a ten tiež tvrdí, že normálne ide auto na predný pohon a zadný zapoji iba v prípade potreby. Malo by to mať vplyv aj na spotrebu. Tlačitko Lock tam nemá...
i love santa fe

SANTA FE 2,2 CRDI 4WD ELEGANCE AT
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Podvozek a řízení“