Spotřeba v závislosti na druhu paliva (podruhé a lépe :)

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Jaké palivo čerpáte ?

Natural 91
4
3%
Natural 95
78
66%
Natural 98
2
2%
Blue 99 Octans (Benzina)
1
1%
V-Power (Shell)
16
14%
V-Power Racing (Shell)
4
3%
V-Power Diesel (Shell)
1
1%
Nafta
10
8%
LPG
2
2%
jiný ... a ve fóru upřesním :)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 118

Luki
*
Příspěvky: 70
Registrován: 07 kvě 2006, 23:22
Bydliště: Pardubice

Spotřeba v závislosti na druhu paliva (podruhé a lépe :)

Příspěvek od Luki »

Ahoj /-/yundáci,
Zajímá mě co čerpáte a případně proč ?
Jezdím výhradně na NAT95 a mám špatné zkušenosti s čerpací stanicí u Globusu, kdy mi auto při popojíždění na parkovišti chcípá, škytá, ...
Má cenu investovat třeba do V-poweru nebo Blue 99 ? A když tak jenom občas nebo pořád ?
Slyšel jsem, že pohonné hmoty např. z OMV a JET mají lepší kvalitu, protože jsou dovážené ze zahraničí. Je to tak ?
Snad jsem nezapomněl na nějaký hlavní druh paliva, každá benzinka má svoje obchodní názvy.
Accent 1.3i 5dv, r.v. 2005
koupeno nové v Dubnu 2006. Prodáno v prosinci 2008. Najeto skoro 20 tisíc km.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Ráďa
**
Příspěvky: 164
Registrován: 05 srp 2005, 15:11
Bydliště: Dv.Kr. n.L.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ráďa »

Já většinou tankuji dle pokynů výrobce-Natural 91. Stává se že ho nemají všude a tak v tom případě N 95. Rozdíl na spotřebě, výkonu a td nepociťuji.Je zřejmé že když napíši 91 tak vědí proč.Zřejmě kompresní poměr a hydrostavitelné ventily u 1,6/16V je na N 91 OK. Jednou jsem zkusil do skoro prázdné nádrže nějakou 98 a jak se již několikrát na různých místech-fórech psalo, zaujal mě kultivovanější chod motoru. Jenže cena těchto vysokooktanových není pro každého. Kdo jezdí s Lantrou pro firmu na cesťák tak ví, že je škoda že v TP je napsán Natural 91 (pro určovanou cenu benzínu ministerstvem soc.věcí). Ono jezdit za kombinovanou spotřebu-cca 7,8l/100km je nic moc.
"H" i30HB. 1,4. černá metal, 2009, palivo E85
----------------------------------------------------

dříve:"H" Lantra. 1,6, šedá metal. 1996
lubin1281
**
Příspěvky: 187
Registrován: 02 bře 2006, 18:07
Bydliště: letovice

...

Příspěvek od lubin1281 »

ja jezdim na shell V power porad ale na vykonu ani u turbace to neni poznat
do skodovky jsem ho nalejval 2 roky a byl jsem moc spokojenej mnohem mensi spotreba pri klasicke jizde a o tech 10% vetsi vykon a to jsme daly dlouhodobe testy mezi natural 91 a shell v power a neni to zadnej kec pac to fungovalo aji u skody 100l ale u lepsich motoru to neni poznat
kamos bral shell V power racing 100octanu a to uz bylo znat fakt hodne
jenze ta cena je silena takze doporucuju v power 95 ma cistici schopnosti v palivovem systemu a u skodovky kdyz jsem rozebral karbec tak to bylo 100% poznat pac tam nejsou taky zadny barviva
lancia kappa 2.0 v5 20v 114kw
vysnene auto hyundai xg 350
sc
*
Příspěvky: 34
Registrován: 20 bře 2006, 16:15

V-P D

Příspěvek od sc »

Já jsem párkrát zkoušel V-Power Diesel, ale není to zas takový zázrak. Údajně snižuje kouřivost (je opravdu čirý jako benzín), ale s tím problém nemám ani u normální nafty. Je fakt, že motor je o něco tišší, ale zase se mi zdá, že s ním mám vyšší spotřebu (nemusí to ale být jen palivem).
Jinak ale Shellu věřím a beru u nich obyčejný "Diesel Extra". Na čerpací stanice typu JZD mám reference vesměs dost špatné.

SC
SC
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Jak už jsem se vyjádřil, beru ze 70% NA91 u ÖMV na Jičínce, zbytek NA95 V-Power tamtéž. Na benál z těchto benzínek to jede dobře. Myslím, že nejde o to, jestli maj na střeše logo Benziny, Shellů nebo jiný, ale základem je, kdo má tu pumpu propachtovanou.... :wink:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Uživatelský avatar
Karel Blažek
*
Příspěvky: 32
Registrován: 28 led 2006, 15:43
Bydliště: Prachaticko

Spotřeba v závislosti

Příspěvek od Karel Blažek »

Nedávno jsem chtěl vyzkoušet jak se auto bude chovat na Ba-91,ale nevejde se mi pistole do nádrže.A tak přelívat do kanystru a pak zas do auta se mě nechtělo,zůstalo tedy jen u přání.Jak to praktikujete vy???
Accent 1,3LS 62Kw 12V,maximální spokojenost.
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba v závislosti

Příspěvek od Josef »

Karel Blažek píše:Nedávno jsem chtěl vyzkoušet jak se auto bude chovat na Ba-91,ale nevejde se mi pistole do nádrže.A tak přelívat do kanystru a pak zas do auta se mě nechtělo,zůstalo tedy jen u přání.Jak to praktikujete vy???
Velký pozor
Zaplať pánbůh pro TEBE :lol: :lol:
Pravděpodobně jsi vzal pistoli BA 91 SPECIAL což je olovnatý benzin určený pro motory bez katalizátoru, To bys tomu dal :shock: :shock: :shock: Pro Tebe je určený BA 91 nebo BA 95 NATURAL. Jinak Natural 91 čku na každé pumpě nemají. Proto je ta pistole s rozdílným průměrem abys v rozrušení mysli :lol: jsi nenalil do nádřže něco co ti může přinést dost značné výdaje za výměnu katalizátoru :roll: Takže POZOR - vždy ZELENÁ PISTOLE :shock: nikdy ČERVENÁ. JO A JEŠTĚ JEDNO UPOZORNĚNÍ černá pistole je NAFTA. Již jsem zařil pár kamarádů, kteří to omylem "narvali" do nádrže. Vyčištění systému (pokud si to uvědomíš dostatečně brzo a dřív neodejde motor) přijde na cca 10 000 :shock:
Gardovič
**
Příspěvky: 177
Registrován: 15 led 2006, 17:48
Bydliště: Hranice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gardovič »

Jak sem psal predtim, jezdil sem na Shell V-Power, natural 95 a ted jezdim na Natural 91 od Jet a mezi tim neni absolutne zadny rozdil mozna na V-Power byl motor tissi, ale to je mozna jen sugesce. Rozdil znacny tak akorad pouze v cene
Hyundai Accent r.v. 98, 1.3i, 12V, socka verze-prodáno, ale sloužil perfektně.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Já jezdím na naturál 95 a tankuju tady u nás ve Vráňově nebo v Merklíně u čerpačky Robin oil a žádný problém,ale vůbec žádný,ještě se mí nestalo abych nenastartoval!!! :shock: :lol: :lol: :wink:
P.s Jo Kyrglíku !! Netankuj v Holýšově u Benziny,maj to tam nějak divný,už hodně lidí si na ně stěžovalo,každej se tam z místích to mu místu vyhíbá!! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Uživatelský avatar
prim
*
Příspěvky: 42
Registrován: 23 říj 2005, 02:00
Bydliště: Blanensko

Příspěvek od prim »

Tak tedy nevím? Spotřeba mezi 5,6 dálka až 7 po městě. Najeto celkem 6000 km. Beru 95ku, kdekoliv a kdykoliv. Problémy se startem, škytáním nebo scípáním nepozoruji. Asi proto, že se snažím jet s citem a plynule. Kupuji benzín spíš levnější. Ale rozdíl v rozmezí jedné Kč asi ze mě boháče už stejně neudělá. 91čku zkusím.
Čau hyundai! Accent 1,3 2005
Luki
*
Příspěvky: 70
Registrován: 07 kvě 2006, 23:22
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Luki »

V-Power je prý dobré použít při každém třetím tankování pro vyčištění motoru, anebo pořád pro toho, kdo na to má :)
http://news.auto.cz/?sekce=diskuse&disk ... 86c47cf56e

Oblibu čerpacích stanic řešili v tomhle fóru:
http://news.auto.cz/?sekce=diskuse&id=4 ... ky=vsechny

Dál jsem si na inetu přečetl, že prý víceoktanový benzín může způsobit přepálení ventilů. Prý déle hoří a když je motor nějak seřízený na běžné benzíny, tak se nemusí stihnout dovřít klapky a hrozí ztenčení a následně přepálení ventilů.
Píšou to teda na nějakým hasičským webu a bůhví jakých motorů se to týká, ale nedá mi to :)
Viz tady:
http://firesport.cz/diskuze/read.php?f=1&i=7145&t=7145

Doufám, že z toho nebudete mít zamotanou palici jako já :lol:
Accent 1.3i 5dv, r.v. 2005
koupeno nové v Dubnu 2006. Prodáno v prosinci 2008. Najeto skoro 20 tisíc km.
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Josef »

Luki píše:...Píšou to teda na nějakým hasičským webu a bůhví jakých motorů se to týká, ale nedá mi to :) :lol:
Jedná se o přenosné motorové stříkačky pro hasičské soutěže, ve kterých se používá motor z Favorita 8)
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Mezi čerpačkami si nevybírám-benzín beru všude a nikdy nebyl žádný problém,ani nepociťuji rozdíl v jízdě.Je jen jedna vyjímka-Slovnaft :evil: -těm se vyhýbám VELKÝM obloukem :!: Při nabrání benzínu jsem počítal ventily celou cestu(vyzkoušeno i u Rapida)-načerpáno jinde-tichoučko a auto táhlo normálně,ještě jednou načerpáno u Slovnaftu-opět rachot ventilů :twisted: .Tenhle shit čerpá ještě stanice HDB-ve východních Čechách-to je druhá čerpačka,kde to nejelo,ale ploužilo se a ventily plakaly-při zpětném dotazu na benzín=dodavatel Slovnaft. :cry:
Zkoušel jsem rozdíl na jízdu při 95 x 98 oktanů.Rozdíl v jízdě,akceleraci.....žádný :!: Na 91 je auto o poznání línější.Proto při nepatrném rozdílu ceny,čerpám 95.
Před posledním srazem do Mimoně jsem čerpal 95 v Milovicích (tuším Tank ONO-nejlacinější benzín cestou)a pokud si všichni vzpomenou-všechny sprinty v Mimoni jsem vyhrál 8) ,takže v benzínu oproti naftě,až tak propastné rozdíly nejsou. :wink:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Ale Borku, všechny ne! Ten poslední, při návratu ze spanilky, jsem vyhrál já s mojí familly a stihli jsme všem mávnout na rozloučenou (teda doufám, ale aspoň jsem chtěl.....) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Jsme ti v sobotu dali náskok-vyjížděli jsme za tebou v neděli a všichni tě předjeli...........počkej,jak se ta dědina jmenovala....u Pi(teď se hlavně nepřeklepnout)cavy-jo u Picavy :idea: ,předjeli. :lol:
Škoda,že musíš odjíždět už v sobotu odpoledne,abys stihnul v pondělí do práce(ospravedlňuje tě jen ta dálka domů´+- 40km) :lol:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“