Tak jak jsem si totu všechno pročetl,tak zaslepení EGR ventilu není nijak na škodu vzhledem k motoru.Chtěl bych to na svém Santovi zkusit.Kdysi jsem to dělal na Nubiře 1.6 benzín a musím říct,že se to malinko dalo poznat a to pozitivně.Malý nárůst výkonu při nižších otáčkách a nepatrné snížení spotřeby.Ale to byl benzín.Teď mám nafťáka a rád bych od vás radu,kde najdu EGR na Santa Fe 2.0 r.v.2001?Přikládám foto,jestli by mi mohl někdo označit,kde EGR je.Zkusil bych to a pak bych popsal svoje poznatky.
Škoda 110
Škoda 120L,
Nissan Sunny 1.6 combi
Daewoo Nubira II 1.6 combi
Babeta 228 - žlutý drak
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi,4WD,83kW,r.v.03/2001
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi,4WD,110kW,r.v.06/2008
Kdyžtak ti to můžu vyfotit, mám teď trajeta taky rozebraného a asi to taky budu zadělávat. Jinak jak máš tu druhou fotku tak je to jakoby blíž ke spolujezdcovi.
Jako olciťák, udělal jsem si z hliníkového plechu podle těsnění záslepky a dal je tam. Tou hadičkou jde podtlak a ovládá erg ventil.Kdyby se ta hadička zaškrtila, tak ventil odstavíš, ale ja jsem nechtěl ať se zanáší.
kluci, nevím jestli hliník je správná volba... Podle mě by tam měl patřit tenký ocelový plátek - pro jistotu...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Spojením hliníku a železa vniká tzv. galvanická koroze... Jenom teď nevím co se vyžere, jestli hliník, nebo železo... Ale třeba Defendry s tím měli jeden čas dost problém...
edit: problém nastane, pokud se vyžere hliník, tak kousky nasypeš do sání...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Je tu už někdo, kdo to na novém CRDi udělal? Uvažuji o tom, ale nevím, zda dát ucpávku do vedení, nebo zaslepit podtlakovou hadičku. Zejména mě zajímá co na to ŘJ zda hlásí nějaké chyby. Nerad bych se dostal do stavu, kdy mi na palubce budou svítit výstražné indikátory.....
to Bolo: Co Te tedy vedlo k zaslepeni EGR, resp. pocitoval si nejake konkretni problemy, ci jen tak na zkousku, preventivne? A jake ted pocitujes po zaslepeni zmeny, prosim? Rozhoduji se, ze to na svem CRDi (Trajet 2003) taky provedu. Proto bych se Te chtel jeste zeptat: ty zaslepovaci plechy si dal mezi obe priruby, co jsou pod a stranou ventilu, dle fotky? A co ta treti priruba na konci hadice, tam tez? Tesneni jsi odstranil a jen ty hlinikove plechy, ci jeste tmel? A co na to po vymene ridici jednotka, nesviti CHECK? Tolik otazek...se omlouvam, nechci neco pokazit. Dekuji za trpelivost a cenim si kazde odpovedi.
tak pokud nesvítí check mělo by být vše ok. Na opelu mám kontrolky na motor dvě, jednu na elektroniku motoru - čidla a snímače + imobilizer a druhou zvlášt na emise (lamda, kat) a tedy i EGR. Zatím mi vše jede, tak nemám důvod se v tom vrtat.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997