Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od alarm »

pietro32i:
tak rozhodne nie 1 km, to by ma šlahlo :mrgreen:
Po meste chodím cca 55km/h a týka sa to posledných cca 200m.Mne sa akurát zdá pohodlnejšie vyradiť, ako dať tam 5-ku,a to by som doplachtil bez brzdenia do križovatky v cca 40-ke.Ale netvrdím, že motorom nebrzdím...tiež dosť často.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Reklama
 

pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od pietro32i »

1 km som dal ako príklad, niekedy úplne stačí aj tých 200m. Ak som na dvojprúdovke v ľavom pruhu a chystám sa odbočiť vľavo, tak ten čo ide predo mnou tiež v ľavom pruhu (má červenú, ja zelenú) a chce ísť rovno ma zabrzdí svojim "plachtením" tak, že kým sa dostanem do odbočovacieho pruhu, už mi svieti dlhá, predlhá červená. Ale už sme absolútne off topic teraz...:roll:
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od alarm »

pietro32i:
zo skúseností viem, že ak rozbehnem ičko v meste po rovine na 55, tak po tých 200m idem stále 45km-a to už by som mal stáť na červenú...takže obmedzovanie nehrozí...

a teraz veľmi presne spočítam nepresné čísla :mrgreen:

200m plachtením, spotreba voľnobehu 1l/100km=0,01l/1km=0,002l/200m

150m na päťke a 50m brzdenie motorom
ak by som dal utopistickú spotrebu na 5 ke 3/100km, tak
3l/100km=0,03l/1km=0,0045l/150m+0(brzdenie motorom)
takže niečo mi nesedí....
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od pietro32i »

Čo ti nesedí? Keď tam dáš spotrebu 3l/100km voči 1l/100km, tak to musí logicky vyjsť viac, či?
Ja myslím, že tých 200m prejdeš v obci v pohode aj so štvorkou, nieto ešte s päťkou, bez plynu, takže by to bola nula proti 0,002 l. Tvoje počty by sedeli, keby si spozoroval v spätnom zrkadle napríklad mňa :mrgreen: a chcel by si mi urobiť dobre, aby by si ma nezdržiaval, tak by si tých 150 šiel s plynom.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od alarm »

teba by som v spätnom nikdy neuvidel, lebo ma nedobehneš :mrgreen:

ale to by znamenenalo, že na 5ke pri ustálenej 50-55ke by mala byť spotreba pod 1l?
Alebo...na plachtení pei volnobežných otákach spotreba vyššia ako 3 l....
:-k
Nie je to nezmysel?
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
willy50
****
Příspěvky: 1098
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od willy50 »

Zjistil jsem jen tak mimochodem, že 1,4benzín má šílenou spotřebu na volnoběh při nastartování studeného motoru.
Vynuloval jsem si počitadla, dojel jsem domů, vzdálenost 17km, spotřeba 5,0l.
Ráno jsem nastartoval, a než jsem vyjel tak to blafalo asi 5 min.
Pro zajímavost jsem se kouknul na počitadla a :shock: , spotřeba 5,5l
Takže za těch 5 min. jsem spálil skoro deci!!!!
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od Hardcam »

5 min = 1dcl
hodina = 1,2 litru

u studenyho benzinu nic extra, ohrata nafta bez zaplaych spotrebicu bere 0,6-0,7 l /hod
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od lada 71 »

willy50 píše:Takže za těch 5 min. jsem spálil skoro deci!!!!
Jak jsi podle údajů, které jsi uvedl, došel k závěru, že jsi během 5-ti minutového bublajícího studeného motoru, spálil "skoro deci" ? Ptám se, výpočet ( nebo dedukci ? ) totiž nechápu.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
N2DRFT
**
Příspěvky: 458
Registrován: 21 pro 2010, 12:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od N2DRFT »

pietro32i píše:
alarm píše:Ja plachtím dosť často...napr, keď vidím na semafóre červenú.Račšej vyradím a snažím sa brzdou docieliť to, že ak prídem na križovatku, tak už je zelená, aby som nemusel zastať.
Tak abych to uvedl na pravou míru, při tomhle kontroluji zpětným zrcátkem, jestli někomu nebráním a pokud takto brzdím, tak pokud možno jen v pruhu, který vede pouze jedním směrem, tudíž nikoho neomezuji.

Jinak takové lidi, kteři mě brzdí při odbočení obzvlášť vlevo, kde zelená je nejkratší dobu, taky bych zabíjel. Nebo takoví ti jak to nazvat opatrní řidiči, co vždy před tebou projedou akorát na oranžovou pomaličku a ty stojíš na červené, protože on musel jet těch 30 aby šetřil auto :)
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Obrázek
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od alarm »

Nepatrím k tým, čo budú plachtiť 30-kou a za mnou je fronta nadržancov :mrgreen:
Ale uvediem príklady zbytočného plytvania palivom:
Denno denne chodím po dvojprúdovej ceste do kopca, ktorá sa zbieha do pravého pruhu (v kopci).
Ak som v lavom pruhu a predo mnou je 10 aut, mám dve možnosti.
1)Vždy, keď sa prvé auto zaradí do pravého, posuniem sa v jedno auto dopredu,vyradím a čakám, zase na 5m dlhý posuv. A toto urobím 10 krát....
2)Počkám-vytvorím medzeru medzi mnou a autom predo mnou-tak na tri autá.A potom, keď sa pohne, zaradím jedna a bez sústavného rozbiehania sa dosiahnem vrchol(nie orgazmus) kopca, kde sa zaradím (niekto ma musí pustiť).Na vodičov v pravom jazdnom pruhu určite lepšie pôsobí pomaly idúce vozidlo, ktoré sa mu nenatláča do jeho pruhu, a ochotne ma pustia. A paliva som zožral o hodne menej. Na miesto zaradenia som prišiel v rovnakom čase, ako by som išiel prískokmi....

Blížim sa k semafóru, kde je červená.
1)Dorazím s roztúrovaným motorom za posledného, zaflakujem, aby si ma všetci všimli a čakám, kým sa tých 5 aut predo mnou nepohne.
2)Vyradím, a snažím sa prísť v takom čase k poslednému, ktorý sa práve pohýňa.Cestovný čas je rovnaký...
Späť k téme:
Ako mi zástancovia menšej spotreby vysvetlia môj príklad so spotrebou(a to som uvažoval len 3l/100km. Kde je tá úspora? Myslím v absolútnych číslach.

willy50:
nemáš pravdu s tou spotrebou:
na 17km si spotreboval:
5/100*17=0,85l benzínu
Ak si ponechal 5 minút naštartované a pp ukázal 5,5l, tak:
5,5/100*17=0,935l
AK odrátam minutý benzín ,tak 5minút naštartovaného auta ťa stáli 0,935-0,85=0,085l
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
willy50
****
Příspěvky: 1098
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od willy50 »

Hardcam píše:5 min = 1dcl
hodina = 1,2 litru

u studenyho benzinu nic extra, ohrata nafta bez zaplaych spotrebicu bere 0,6-0,7 l /hod
Jo , uvědomil jsem si to asi hodinu po tom.
Když to člověk převede do jiných jednotek, tak se to zdá hodně.
Sorry za šíření poplašné zprávy.
*
*
Pro Láďu 71:
Je to přece jednoduchá násobilka a obyčejná trojčlenka.
M.arty
*
Příspěvky: 20
Registrován: 26 kvě 2010, 15:43

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od M.arty »

Před i30 jsem vlastnil Feldu 1,6 MPI s PP který ukazoval okamžitou spotřebu a tam to fungovalo takhe: pokud byl zařazen kvalt, bez plynu a otáčky byly výce jak dvojnásobek volnoběžných, tedy cca 1500, uzavřelo se vstřikování a PP ukázal okamžitou spotřebu 0,00 l/100km a vstřiky se znovu otevřely při 800 ot/min. Pokud ovšem byly otáčky pod 1500 tak PP ukazoval spotřebu 0,9l, tedy větší než na volnoběhu kde byla 0,7l. V tom odkazovaném článku tedy autor píše blbost hlavně o těch otáčkách a tím pádem ztrácí na důvěryhodnosti.

U i30 to s otáčkama bude podobné, tedy nulová spotřeba při splnění nejakých podmínek ohledně otáček. Podřazování při zastavování nebude tak úsporné jak to vypadá, protože přeci jen se musí používat spojka a v době řazení potřebuje motor nějakou energii, tedy benzín, řídící jednotka nepozná jestli chcete zpomalit nebo zrychlit když šlapete na spojku a tak vstřiky otevře, a hůř se ohlídají min otáčky pro uzavření vstřiků. Než tedy podřazovat z 5 až někam na 2 je výhodnější podřadit jen na 4 nad limitem otáček, přibrždovat si případně brzdou, a při jejich poklesu těsně před volnoběhem vyřadit, doplachtit, a klasicky dobrzdit brzdou.
i30cw Comfort, 1.6 CVVT, Vivid blue, 03/2010, Seoul - South Korea
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od severtom »

M.arty - pravdu máš!
Předchozí dotaz na extrémní spotřebu studeného motoru na volnoběh. Poděkujte ekofašoš.
ŘJ u studeného motoru maximálně plýtvá palivem, aby se rychle zahřály katalyzátory.
To je optimalizace na emise, protože novější normy než tuším Euro 4 vyžadují splnění limitů do minuty od nastartování.
Další optimalizace na emise (počítané ze spotřeby při normovaném Euro cyklu) spočívá v tom, že ŘJ dokáže detekovat právě to, že někdo na válcích zahájil měřící cyklus. ŘJ pak motor úmyslně "zleniví", podvyživí palivem, protože na splnění přechodů v měřícím cyklu to stačí a emise CO2 pak vyjdou nižší. Tohle je důvod, proč moderní auta v reálu žerou třeba o 2 litry víc, než je uváděná kombinovaná spotřeba.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od Hardcam »

Mam moderni auto s nemodernim motorem, co vic si prat :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
butthead
Příspěvky: 4
Registrován: 13 pro 2011, 13:32

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od butthead »

ahojte, som tu novy, mam novu i30 winter edition smart pack 1,4 benzin, par tyzdnov, postupom casu sa zoznamujem s autom. vsetky temy som necital, len namatkovo nejake prispevky, vcera som pokoril hranicu 500km, mam par otazok co sa tyka spotreby a vytacania motora:

1.) Zacina zima, 80% jazdim po meste, rovina, niekedy to stupanie klesanie, ale malokedy, studene starty, rano 8 km do prace, z prace domov ako kedy od 8 km vyssie, pocitac ukazuje spotrebu 7,9-8,1 l/100km, chcem sa spytat ci je to vela alebo malo?

2.) Motor moc nevytacam, snazim sa rozbiehat pomaly, myslim ze 3000 otacok som este nepokoril , vacsinou medzi 1500-2400. Co mam informacie, tak vraj nove auto by sa moc vytacat nemalo, kedy mam zacat ? Aby auto nezlenivelo.

Samozrejme, ten neutral sa snazim pouzivat co najmenej, vzdy hodim pred tym ako sa auto ma zastavit.
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“