50km/h na aký prevodovy stupen?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od alarm »

jose3:
takže nie som sám :D/
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Reklama
 

Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od Nexus »

když jedu přes 45km/h a nepotřebuju výkon motoru (rovinka a z kopce) tak zásadně za pět :D/ motor nepodtáčím, má cca 1200ot což mu stačí, samozřejmě nakládat mu v takových otáčkách je hovadina, ale nikdy mě ani nenapadlo, že by to motoru mohlo škodit, podtáčení to přeci není :roll: kuckat začne až když se dostanu na cca 800ot, ale pak by se nedalo v sebemenším případě mluvit o šetření paliva, protože řídící jednotka se snaží otáčky zvednout a začne chlemtat jak tank a nic se neděje :mrgreen:
naopak corolla 1.4 na pětku pod 65km/h prostě nemůže, má zhruba 1700ot a když se dostanu těsně pod tak už začne chroptět, ale třeba na dvojku jí 1300 nevadí :-k oboje při udržování rychlosti a nevím čím to je. Po motoru nechci výkon, ale na dvojku jí nevadí 1300, na pětku je 1650 nechutně málo. Sonatě je jedno jaký má kvalt, když nepotřebuju výkon tak cca 1050-1100 je bez problému :)
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 939
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od tatchwud »

Nexusek píše:podtáčení to přeci není :roll: kuckat začne až když se dostanu na cca 800ot
jejdanánku,tak takhle asi ne. :-k
i30, Champaigne Silver, style, 1.6,benzín, 09/2008
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Uživatelský avatar
maco
**
Příspěvky: 341
Registrován: 22 bře 2009, 09:57

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od maco »

tezko se bavit o podtaceni u ruznych motoru - je prece jasne ze tohle je ovlivneno i prubehem (velikosti) kroutaku - kdyz porovnam napr. muj motor 1.6 cvvti a treba motor 1.3 vvti v Toyote Yaris Verso tak je to znat, ze 1.6 ma zkratka i v tech nizsich otackach vyssi kroutak a je schopen se pohybovat i pri vyssi hmotnosti pri stejnych otackach jako Yaris vic v pohode :) Yaris se v podobnych otackach uz zakuckava...
i30 1.6 CVVT/92,7kW - shine red solid - Nošovice - 2009
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od Nexus »

2tatchwud: nemysli si že jsem idiot a dělám to běžně, jednou jsem to zkusil, protože mě zajímala spodní hranice. Na volnoběh mi točí cca 750-800ot a když udržuju rychlost tak 1100ot není vůbec žádný problém. Musíš brát vpotaz, že to je V6. Proto jsem za to napsal porovnání s corollou 1.4 která nesnese pod 1700 :!: Každý motor je prostě jiný tzn, že ty jestli podtáčíš motor např. pod 1600rpm neznamená, že já nemůžu s čistým svědomím mít míň... klidně se stav, předvedu ti to a uvidíš že nekecám :wink: Ostatně tak jezdil i bývalý majitel toho auta, o pár stránek zpátky ho najdeš a táta tak jezdí zpravidla taky se svojí sonatou. Ty motory jsou prostě stavěný na jiný pracovní otáčky...
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 939
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od tatchwud »

Asi si to v případě V6 vezme. Ale menší kubatury asi trpí. To ty koníci se v autě namakají.... :D/
i30, Champaigne Silver, style, 1.6,benzín, 09/2008
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Uživatelský avatar
walach
**
Příspěvky: 225
Registrován: 05 led 2011, 22:34

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od walach »

Já to jezdím na 4 při asi 2000 ot nebo za 5 při asi 1600 ,ale to se mi zdá už tak tak ...Mám raději když má motor k dispozici větší krouťák,a nějaká desetinka litru úspory mně netankuje :)
Hyundai i 30 comfort 1,6i (93 kw)šestikvalt, glowing red, 03 2011
Uživatelský avatar
atomion
*
Příspěvky: 98
Registrován: 18 úno 2011, 20:06
Bydliště: Cheb<->Ova

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od atomion »

alarm píše:jose3:
takže nie som sám :D/
Taky vidím, bez rychlostních výkyvů, na 5ku. Ale jakmile potřebuji přidat (třeba na konci obce), tak tam dávám bez milosti 3 nebo 4.
Hyundai i30 1.4 Patriot - Cashmere Brown - k prohlédnutí
medabeda
*
Příspěvky: 38
Registrován: 17 říj 2010, 11:58

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od medabeda »

i30 CW CRDI 85Kw 6r. Za 3/ 40-50+-km/h za 4/ 50+km/h když je rovinka, bez velké zátěže motoru atd.[-X .
Accent CRDI 81Kw 5r. Za 3/ do 45 km/h za 4/ 45+km/h dle situace 8)
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od alarm »

atomion píše:
alarm píše:jose3:
takže nie som sám :D/
Taky vidím, bez rychlostních výkyvů, na 5ku. Ale jakmile potřebuji přidat (třeba na konci obce), tak tam dávám bez milosti 3 nebo 4.
detto...na udržanie posuvu mi to stačí...niekedy radím 1,2,5 :mrgreen:
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
atomion
*
Příspěvky: 98
Registrován: 18 úno 2011, 20:06
Bydliště: Cheb<->Ova

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od atomion »

Jojo, 1-2-5 a na pětce mi je líto, že už neslyším krásnou melodii ventilů :mrgreen:
Hyundai i30 1.4 Patriot - Cashmere Brown - k prohlédnutí
V12
*
Příspěvky: 44
Registrován: 04 úno 2010, 06:36

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od V12 »

Rozmyslam nad kupou noveho auta a mam 3 favoritov :
1. Ford Focus III 1.6 TiVCT 77kW za nekrestanskych 16 tisic
2. Ford Focus Classic (je to FFII) 1.6i 74kW za rozumnych 13 tisic, za tuto cenu je to vo full vybave vratane ESP
3. Hyu i30 1.6CVVT 93kW so sestkvaltom

1. som vylucil - predrazene, mizerny pomer cena vs uzitkove vlastnosti
Vaham medzi 2 a 3, preto sa chcem spytat, kolko otacok toci i30 pri 130 podla GPS na sestke a ci sa na tej sestke utiahne aj do kopcov, ktore sa vyskytuju na dialnici, resp. ci sa utiahne proti vetru na okreske. Krutiak ma 157 Nm az v 4200 otackach, takze ked na 6. kvalt bude tocit 3000 - 3500, moc muziky to neuhra a bude treba stale radit hore - dole a to uz potom radsej FFII.
Takze ako je to s tou sestkou ?
Diky.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od Hardcam »

V12 píše:Krutiak ma 157 Nm az v 4200 otackach, takze ked na 6. kvalt bude tocit 3000 - 3500, moc muziky to neuhra a bude treba stale radit hore - dole a to uz potom radsej FFII.
Takze ako je to s tou sestkou ?
Diky.
Focus II 1.6 toci pri 130kmh 3900rpm. Promin, ale teto tvoji uvaze vubec nerozumim.
Tech 130kmh na sestku udrzo, jen to nebude na hranici maximalniho vykonu a tociveho momentu (coz mi prijde nepodstatne). Walach psal, ze pri 100kmh toci na sestku 2800rpm, takze pri 130kmh by to melo byt kolem 3600rpm.
Mame v rodine dva Fordy (Fiesta 05 1.3 a S-Max 2010 1.8TDCi), u obou aut se nekolikrat musela vyuzit odtahova sluzba (u S-maxe za posledni mesic 2x, celkove 4x), nepresvedcila by me ani skvela vyprodejova cena FoFoII (tusim od 254tKc vc. klima, ESP, elektrika). Nevadi mi bezny zavady - klepani, bouchani atp., ale hodne mi vadi, kdyz me auto nejede. Jinak Fordy povazuji za TOP evropskeho autodesignu, cela moderni produkce je opravdu moc povedena od nejnizsi po nejvyssi radu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
V12
*
Příspěvky: 44
Registrován: 04 úno 2010, 06:36

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od V12 »

Takze 3600 rpm pri 130. Hmmm, mohlo to byt aj o cosi menej. :( Ocakaval som okolo 3000, to by ale asi bolo pre 1.6 s nizkym krutiakom primalo.

Diky za info, toto bola jedna z poslednych informacii, ktora mi chybala.
S i30 ma zviezol jeden znamy, bol to prave 1.6CVVT, paradne so mnou povymetal seriu kruhacov pri PSA (v Trnave). Dali sme to este raz kazdy vo svojom (ja mam FFII 2.0TDCI) aby som povedal pravdu, vyraznejsie som mu utekal iba na rovine vdaka tomu, ze nebolo treba radit - vsetko za 3 (i30 1 az 3 aby zostal vo vykone), v zakrutach bol Focus rychlejsi iba nepatrne - mozno o 3 - 5 km/h, aj to som musel vypnut ESP. Jedina skoda, ze sme sa nedostali na dialnicu a vdaka hustej premavke ani na sestku. Auto slo velmi pekne, len pri potrebe tahu ho bolo nutne vytocit hodne nad 4000 otacok - az tam sa plne prejavili vyhody variabilu. A prave toto mi vadi na FFII 1.6i 74 kW - mozem ho zmychat kolko chcem, no vykon neda - po 4500 otackach rychlo umiera. Skoda, ze sa uz neda zohnat novy i30 s dvojlitrom a sestkvaltom. Leda tak v bazare a tie 2 (5q) co som pozeral boli v zalostnom stave, majitelia s nimi museli jazdit dennodenne rally, pretoze na nich vsetko buchalo a mlatilo. Asi si v Hyu dohodnem skusobnu jazdu, som zvedavy, ako velmi je riadenie synteticke, co je asi jedina kritizovana vec na i30. Pomer cena vs uzitkove vlastnosti hovoria jasne pre i30, snad ma to riadenie neodradi.
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od Ruska.ruleta »

Hlavně v klidu, předevčírem jsem jedno "řádění" viděl ....................
Obrázek
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“