Přehřívání

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
StanleyCZ
*
Příspěvky: 48
Registrován: 02 bře 2010, 10:35

Přehřívání

Příspěvek od StanleyCZ »

Zdravím,
mám problém s přehříváním motoru 2.0 104kw.
Nejdřív se to projevilo, když mi začal odcházet řemen na servopumpě. Možná to je jenom náhoda a spolu to nesouvisí.
Po výměně řemenu se ale problém objevuje pořád.
Řemen na servopumpu jsem měnil před zimou a teď byl kontrolovaný a je v pořádku.
Kapaliny v chladiči je taky dost. Hadice nikde skřípnuté nejsou a horní hadice je horká a spodní vlažná po celé délce.
Projevuje se to tak, že po ohřevu motoru na provozní teplotu se po 5-10 minutách začne ručička teploty zvedat rychlostí cca tak mm/7 vteřin.
A to se může jet i po dálnici a projevuje se to stejně. Větráky se spustí okamžitě po dosažení provozní teploty a ikdyž se to začne hřát, tak se oba točí pořád. Jediné co na to pomáhá je nastavit na topení takovou teplotu, aby to začalo foukat teplý vzduch(a stáhnu okýnka, aby se tam dalo přežít) . Když dám topení naplno, tak se začne teplota snižovat až dosáhne normální hodnoty a pak se dá jet bez obav, ale taky to není všemocné, protože po chvilce už si musím dát pozor na plyn, protože se i přes zapnuté topení začne motor hrát víc než by měl.
Setkal jste se s takovým problém někdo už?

Chystám se vyměnit termostat, ale dostanu se k tomu asi až příští víkend, tak dám vědět, jestli to pomohlo.
Díky
Reklama
 

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Přehřívání

Příspěvek od black_sheep »

vodni pumpa? termostat?
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Přehřívání

Příspěvek od Bolo »

spíš termostat :)
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Přehřívání

Příspěvek od black_sheep »

no každopádně je levnější a výměna je snadná, takže bych tím začal :-)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Re: Přehřívání

Příspěvek od Hujer »

Podivej se zdali nemas ucpana zebra na vodnim chladici.Jestli mas v aute i klimatizaci tak skontroluj zebra i na chladici klimy!Je velka pravdepodobnost ze muzou byt pricpana!!!
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Přehřívání

Příspěvek od mirpie »

zase pokud máš horní hadici na chladiči horkou, je termostat ok a voda do chladiče jde. Bud je někde něco přicpanýho nebo dosluhuje pumpa. Pokud se ti neztrácí kapalina, prasklé těsnění pod hlavou nebo prasklou hlavu můžeš také vyloučit.
Asi bych rovnou vyměnil čepradlo, pak bych řešil co dál (to přicpání)
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
StanleyCZ
*
Příspěvky: 48
Registrován: 02 bře 2010, 10:35

Re: Přehřívání

Příspěvek od StanleyCZ »

Závada byla odstraněna tou nejjednodušší a nejlevnější cestou. Výměnou termostatu.
S novým termostatem za pár korun motor opět pracuje v teplotách, v jakých má.
Odpovědět

Zpět na „ELANTRA“