ix20 a motor 1.6

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od airwaves »

Já mám pocit že mám uplně jiné auto a jsem tomu rád! Nic z toho co popisujete jsem nikdy nepozoroval. Auto šlape jako hodinky, budíky nemám poškrábané, autí neskáče jako nadutá koza???? a jak psali tuším v autotipu Hyundai se dotáhl díleským zpracováním i kvalitou na Toyotu! Bravo korci! Co se nepodařilo staršímu výrobci automobilů z bolehlavi korci dokázali za tři roky!
Naposledy upravil(a) airwaves dne 19 led 2012, 17:27, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
J.Petroš
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2007, 13:15
Bydliště: Ostrava

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od J.Petroš »

airwaves píše:Já mám pocit že mám uplně jiné auto a jsem tomu rád! Nic z toho co popisujete jsem nikdy nespozoroval. Auto šlape jako hodinky, budíky nemám poškrábané, autí neskáče jako nadutá koza???? a jak psali tuším v autotipu Hyundai se dotáhl díleským zpracováním i kvalitou na Toyotu! Bravo korci! Co se nepodařilo staršímu výrobci automobilů z bolehlavi korci dokázali za tři roky!
Mám sice 1,4 ale plně souhlasím
IX 20 1,6 Tricolor club polar white 8/2019-
I 30 kombi 1,6 GDi platinum silver 6/2016-8/2019
IX 20 1,4 Classic Ice Blue 4/2011-6/2016
GETZ 1,4 Champion Sky blue 6/2006-4/2011
F Fiesta 1,0 5/1995-6/2006
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od airwaves »

To by mě docela zajímalo jak 1,4 dneska jede. Mám sice grafy krouťáku obou motorů ale to bylo pro EURO4 a co a jak vypadá dneska pro EURO5 s tím se nikdo nechlubí. Když si vzpomenu před 14ti lety měl kamoš Fiata 1,6 Bravu a to bylo žihadlo. Kdyby se ta brava s EURO asi 2??? postavila dneska vedle našich aut s EURO5 tak nám to natře. Ale zase po ní zbyte smrad :D a 100x víc odpadů. Dneska dáš plnej plyn, počítač se na tebe podívá a řekne aha plnej by jsi chtěl, nojo ale ted to nejde víš moc by to kouřilo... zeptej se mě za chvílinku jo? :D
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Erik-TT
**
Příspěvky: 158
Registrován: 17 dub 2011, 09:00

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od Erik-TT »

J.Petroš píše:
airwaves píše:Já mám pocit že mám uplně jiné auto a jsem tomu rád! Nic z toho co popisujete jsem nikdy nespozoroval. Auto šlape jako hodinky, budíky nemám poškrábané, autí neskáče jako nadutá koza???? a jak psali tuším v autotipu Hyundai se dotáhl díleským zpracováním i kvalitou na Toyotu! Bravo korci! Co se nepodařilo staršímu výrobci automobilů z bolehlavi korci dokázali za tři roky!
Mám sice 1,4 ale plně souhlasím
Ja som spokojný na milón % s autom tiež, aj keď priznám sa, že to s tou zdutou kozou som myslel, že plyn je trošku inak nadstavený ako bol na Megane a teda, že je ešte otázka zvyku, kým sa do toho dostanem :) Ale inak všetko ok :)
Uživatelský avatar
petulko666
*
Příspěvky: 81
Registrován: 27 úno 2011, 11:11
Bydliště: SVK

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od petulko666 »

tiez som si zo zaciatku nemohol zvyknut na spojkovy pedaal :) troska vyssie to zabera :)
HYUNDAI IX20 -1.6 DOHC CVVT 16V - 91.5 KW /124 HP - STYLE
Uživatelský avatar
ilja
*
Příspěvky: 32
Registrován: 12 kvě 2011, 20:09
Bydliště: Senec

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od ilja »

Edit: vid "ix20 v praxi"
Naposledy upravil(a) ilja dne 12 zář 2011, 07:18, celkem upraveno 1 x.
ix20 1.6 Style, Honda Civic 8g 1.8
EX: Honda Civic 8g Type S
EX: Toyota Corolla E10 1.3
EX: Renault 5 1.4
slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od slabostka »

Zdravím, poškuľujem po "rodinnom aute" - sme len 3, zatiaľ máme getza... v zásade potrebujem automat takže by som jednak rád vedel ako hodnotíte zrejme technicky obstarožnú 4 st. automatiku a ako hodnotíte vnútorný priestor. Na papieri to vyzerá dobre- hlavne šírka a objem kufra. Na druhej strane sú tu na výber klasické kombi- skúste napísať prečo ix20 a nie napr. i30 cw.
Vďaka.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
iggyno
**
Příspěvky: 194
Registrován: 12 bře 2011, 13:51
Kontaktovat uživatele:

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od iggyno »

ix20 1,6AT mame doma uz 9600km a kupil bych ho aj dnes. Automat je v pohode, sice ma len 4rychlosti, ale sprava sa vcelku dobre. Nebudem ho samozrejme zrovnavat s dvojspojkovými. Chce to dostat trochu do nohy a da sa aj dobra spotreba. Inak sa prevodovka v podstate stale snazi zaradit 4ku, ci uz idem 50kou v meste alebo mimo rychlejsie...kickdown pri zoslapnutej nohe na podlahe = rovno zo 4ky na 2ku a riadne to zatlaci do sedadiel :) Vtedy treba ratat,ze spotreba porastie. Co sa tyka priestoru, moj nazor je,ze je ho viac ako v oktavke I,II. Je ho tam totiž prekvapivo dost! V predu,vzadu velmi "vzdusne" a nemusi sa hambit ani za kufor. Jak do mesta,tak aj na dlhe cesty...pre 4 dospelých velmi pohodlné!
To auto navyse aj vyzera velmi pekne :)

Negativa sa tu popisali na fore,treba prelistovat.
1,6 AT
40500km
markus78
*
Příspěvky: 75
Registrován: 21 říj 2009, 13:26

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od markus78 »

Tohle auto (1.6 AT) mají moji rodiče a v létě jsem s nim najezdil cca 250km. Řídí a sedí se v tom opravdu příjemně.
Co se týče hluku, tak od cca 3500 otáček to je hlučnější než Megan 1.4 (ten je ale opravdu hodně tichý), řekl bych, že je to srovnatelné s Elantrou.
Automatika má sice jenom 4 stupně, ale ničemu to nevadí, protože to je spřevodované tak, že ve 130km/h (tachometrových) to má 3500 - 3600ot. Ve městě to bežně jezdí na 2000ot i méně. Protože to bylo první auto, které jsem řídil s automatem, tak jsem si to pořádně vyzkoušel. Při jízdě na D, se v tom řadí plynem, to znamená, že když se více sešlápne, tak si auto podřadí a po ubrání zase zařadí co nejvyšší rychlostní stupeň. Tím, že to má klasický hydrodynamický měnič, se s tím skvěle parkuje a posunuje v koloně, prostě se to s povolením brdy plynule rozjíždí. Spotřeba je o 1L vyšší než s manuálem, s tím je prostě potřeba počítat.
Při předjíždění byl nepříjemný dlouho trvající kickdown (pro mě zvyklého z manuálu), prostě dlouho trvá, než to přeřadí ze 4 na 2 a teprve potom se to rozjede. Takhle jsem to udělal jednou a potom jsem s tím začal předjíždět jako s manuálem, ručně jsem tam zařadil za 2 a když se otáčkoměr blížil 6000ot, tak jsem tam dal 3 a po předjetí jsem páku posunul D (4) a zase jsem jel na plný automat, takhle to fungovalo ideálně, auto dělalo to, co jsem si přál jako řidič.

ix20 si vybrali místo i30 kvůli lépe odhlučněnému podvozku, vzhledu a prostoru v kabině. Ten interiér je opravdu vzdušný, Megan působí takovým těsným dojmem, mně to tak vyhovuje a současně chápu, proč se lidem líbí prostor v ix20.
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Uživatelský avatar
iggyno
**
Příspěvky: 194
Registrován: 12 bře 2011, 13:51
Kontaktovat uživatele:

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od iggyno »

Ano,co sa týka parkovania,spolu s tými velkými spatnymi zrkadlami a park. senzormi je to parada,takisto aj cuvanie! ...este bych k tomu manualnemu rieseniu radenia, brzdenie motorom v pohode,aplikujem casto.


Na dlhšej trase sa mi podarilo na jednu nadrz 6,2l/100km...no i cez 7litrov/100km sa da, ked je noha na podlahe akosi castejsie :) Vtedy sa to krasne ticho mení ešte na krajsí rev :)
1,6 AT
40500km
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od rastos »

Slabostka: Zasadna vyhoda, preco by si niekto mal volit ix20 namiesto i30, je vyska posedu, a tym vyznamne lahsie nastupovanie a vystupovanie. To znamena, ze napr. ludia s problemami chrbtice a seniori by mali volit radsej ix20. Takisto ludia, ktori casto jazdia kratke trasy napr. po meste a denne velakrat nastupuju a vystupuju.

i30 je zase vhodnejsia pre ludi, ktori castejsie jazdia dlhsie trasy cez zakrutove useky a nemaju cas sa pomaly motkat. Tam je zase i30 stabilnejsia a umoznuje rychlejsi prejazd cez zakruty, menej namahavy na sustredenie.
Matrix 1.6
Erik-TT
**
Příspěvky: 158
Registrován: 17 dub 2011, 09:00

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od Erik-TT »

... a ja by som ešte dodal, že je rozdiel aj v spotrebe medzi I30 a IX 20. U IX 20 je ta spotreba v meste a mimo mesta menšia, naopak u I 30 je zasa lepší výkon v Kw. Ale súhlasím s tým, kto chce auto do mesta, jednoznačne IX 20. A hlavne čo sa týka priestoru, keď som mal IX 20 v servise, mal som na 1 deň I 30 ku a bol som rád, že som si ju nekúpil. Prišla mi malá vo vnútri, prístrojovka úzka, čiže som sa cítil ako vo felícii, nízky posed a celkovo, dojem nebol pozitívny. Tešil som sa, keď sa mi vráti moja IX 20 a I 30 konečne odovzdám predajcovi :)
slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od slabostka »

Fajn, ešte mi skúste vysvetliť jednu nezrovnalosť- V parametroch má ix 20 aj pri kratšej dlžke, menšej šírke je vačší kufor ako i30cw?... Je to len v metodike merania? Napr. že pri ix20 udávajú objem aj s tou časťou pod podlahou kufra?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od slabostka »

ešte k rozmerom- je tam myslím podstatnný rozdiel v rázvore a teda hlavne na zadných sedačkách by malo byť miesta viac.... najlepšie bude posadiť sa do oboch a porovnať... ale vďaka za info....
i30 bude mať čochvíla nový model, má tam byť 5 st. automat, na druhej strane ceny nového modelu budú iste trošku vyššie.
vdaka
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
iggyno
**
Příspěvky: 194
Registrován: 12 bře 2011, 13:51
Kontaktovat uživatele:

Re: ix20 a motor 1.6

Příspěvek od iggyno »

ix20 nie je sice dlha ako i30cw,ale razvor ma dost podobny, teda takisto vnutri je placu dost...aj vzadu,navyse ako bolo povedane, vyssi posed = i pohodlnejsie sedenie (nielen nastupovanie/vystupovanie)
Inak bych moc nepovedal ze i30 je lepsia na dlhsie cesty...prave tym ako je ix20 vzdusna a ma dost placu na pohodlie, je dobra aj na dlhe cesty...je pravda,ze do zakrut je uz lepsia i30,kvoli tazisku...tak si vyber .)

nova i30 by mala mat novy automat 6kvaltovy a predpokladam, ze ho zacnu davat casom aj do ix20 resp. vsetkych modelov (ako aj nove motory)...ale to asi až časom
1,6 AT
40500km
Odpovědět

Zpět na „ix20“