Zdarec všem,
snad mohu napsat pár kratičkých postřehů z vlastních zkušeností:
mám týden novou I30-ku, nyní zatím najeto "jen" 480 km, spotřeba dle PP 4,8l (dálnice 50%, město 50%)
a "zatím" všechno OK, jsem nadmíru spokojený a doufám, že tomu bude tak i nadále..
Před tím jsem měl 6 let Octavii 1,8 20V, a tak mohu říct alespoň ten hlavní důvod, proč z Octavie do I30-ky:
SPOTŘEBA A CENA. K ceně: podařilo se nám koupit naftové auto za cenu benzínu a ještě oproti Ceníku benzínu
skočit o 50.000,- dolů (kupovali jsme najednou 2 auta a měli navíc nabídky od jiných značek).
Ke spotřebě: Octavia 1,8 20V - to zde nemá cenu rozebírat. Atmosférický motor, ve své době (1997,1998) jednička, později přidáno TURBO (navýšení výkonu a snížení spotřeby).
Nicméně bez turba jsem jezdil v rozmezí 8-12 l/100 km. Při dnešních cenách PHM naprosto šílené, vzhledem k tomu, že měsíčně najedu i 4000 km.
Octavia II. generace, kterou mám jako firemní: nemohu si vůbec stěžovat, držák co vydrží všechno a možná ještě naco navíc.
ALe co spotřeba?? Je jasné, že motor 1,9 TDI nemá zkrátka chybu (jezdím za 5,0 až 5,5 l) a to ji nešetřím, ale ta cena za nové nebo ojeté auto!!!????
Ostatní mohou namítnout: co benzínové Octavie?? Jsou nepochybně levnější, ale opět: co spotřeba? Jezdit za 8,5 litru benzínu dnes může jen boháč, nebo ten, kdo neumí šetřit a spořit.
Možná někdo zaragumentuje motory TSI (s ještě nižší spotřebou), nicméně protiargument zní: přiznají se Vám před koupí ve Škoda salónu, že pro tyto motory si musíte poté
kupovat 100 oktanové palivo, které je o 2,50-3,00 Kč dražší než obyčejný l NATURALu??? Právě toto palivo je pro tyto motory doporučené.
Aby bylo jasno: nehaním Škodu, jen porovnávám, o co dnes asi většině lidí jde:
1) příznivá cena
2) bezpečnost posádky uvnitř
3) nízká spotřeba
Troufnu si tvrdit, že z výběru všech značek, které jsem obešel (Škoda, OPEL, KIA, FORD) mi HYUNDAI vyšel nejlépe.
Je jasné, že design I30-ky nepatří mezi absolutní špičku, ale jde o užitné vlastnosti, a to snad I-30ka splňuje v porovnání s ostatními ve své třídě bohatě.
Doufám, že další mnou ujeté km toto potvrdí a kdo měl smůlu na špatný kus, toho je mi líto, ale stává se to všem - i v AUDI, i v BMW.. tak se je potřeba na to dívat.
Jiná je, jak se k tomu poté dealer nebo servis postaví, ale to je jiné téma.
Na závěr doufám, že tu mými řečmi snad nikoho nepopudím. Rád si samozřejmě přečtu i jiné názory a snad se i společně dobereme k dalším zajímavým úvahám.
Ať Vám to jezdí a navíc: bez nehod!
