Engineer: Za prvé: máš pravdu, že univerzální návod neexistuje, ale RR se snažil vypsat obecné body, ze kterých bych vypíchnul "rozmyslete si, co vlastně chcete" a "nespěchejte". Auto není halenka z C und A a i když se dovozci snaží vzbudit dojem, že momentální akce je výjimečná a že auto už za tu cenu neseženete. Opak je pravdou, akce jsou furt nějaké a všechny možné životní nabídky bývají často později přebity dalšími "životními nabídkami"
Za druhé: Je možné, že na Slovensku jsou dealeři od importéra víc "našponovaní" nebo je jich méně a jsou schopni kartelové dohody. V ČR jsme vždy na auto dostali slevu:
Fiat Punto 2002 1.2 benzin - ceník 370 000, reál 323 000
Toyota Yaris 2002 1.0 benzin - ceník 380 000, nabídka 34 000 (nerealizováno, pouze alternativa k Puntu)
Honda Accord 2000 2.0 benzin - ceník 840 000, reál 770 000
Ford Mondeo combi 2000 2.0 benzin - ceník 795 000, reál 730 000 (nerealizováno, pouze alternativa k Hondíkovi)
Honda Accord Tourer 2.2 TDCI 2004 - ceník 865 000, reál 787 000
Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 2004 (kupováno jako předváděčka v 2006), nabídka 400 000, reál 400 000 + nové čelní sklo, nová bederní opěrka, prodloužení záruky o 2 roky, celkem bonus cca 25 000
Hyundai i30 CW 1.6 Tricolor Exclusive 2011 - ceník (vč. doplňků) 361 000 (po započítání akční slevy dovozce), reál 320 000
Nechci tvrdit, že je to přesně tak, jak píše RR (na každých 400 000 cca 50 000 rezerva), ale vždycky jsme s cenou něco udělali a nebyly to pouze kosmetické úpravy.
A jestli slevu nechceš, protože prodejce by neměl z čeho žít? Nejsem sociálka, u mně zákazníci žádají taky slevu, tak nevidím důvod, proč se taky nezeptat, jestli by s cenou nešlo něco udělat. Naučil jsem se to, když jsem viděl, že i multimilionáři o ceně diskutují, takový je prostě obchod. Každý si musí spočítat, co se mu vyplatí a co ne a pokud je požadovaná sleva pod hranici rentability, tak do kšeftu prostě jak prodejce nejdu. Pokud by prodejce nevydělával, tak tam přece není
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)