Re: Zavady ceeda. edit: + i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od mirpie »

caruser, s crdi se pod 5l jezdit dá. Mám doma 2.0 diesel co nezná commonrail a za 5,5 se s tím dá jet taky. S Feldou 1.9d, co nemá ani přímej vstřik, natož nějaký turbo nebo mezichladič jede taky pod 5l, když se s tím umí...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od caruser »

to: Cvrček

Myslel som, že jazdíš hlavne po diaľnici, preto sa mi tá spotreba zdala nízka. Ja nemám problém podliezť údaje výrobcu ani v zime. Na poslednú nádrž som odjazdil 750 km, z toho 600 diaľnice, zvyšok mimo mesta, dokonca 20 km jazda na 2. - 3. prevodovom stupni v hlbokom snehu a spotreba 4,9 podľa dotankovania. Ale je pravda, že viac ako 90 km/h som nešiel :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od standas »

Tak jsem dosáhl najetých 10000km. Spotřeba se již delší dobu drží na 6,2nafty/100km. kombinace dálnice/město, žádný tendence k šetrné jízdě, nebo naopak přehnané akceleraci, prostě normální jezdění.
Těch papírovejch 4,7 se dá udělat, ale jenom na okrskách při jízdě do 110km/h. Ve městě a na dálnici je to možné jen s velkým sebezapřením.
Mě to žere na dálnici uplně stejně jestli jedu 130, nebo 140. Tempomat zapínám skoro pořád, hodně i ve městě.
Dost mě šokovalo, když jsem jel po d1 a foukal přímý protivýtr. spotřeba vzrostla s klasických dálničních 5,9-6,2 na 7,2!!
Pro jistotu jsem si změřil tlak v pneu, jestli zimou neklesl a mám to stále na 2,4atmosféry (o 2desetinky víc kvůli úspoře)
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
butthead
Příspěvky: 4
Registrován: 13 pro 2011, 13:32

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od butthead »

Ked ides proti vetru, ktory dosahuje napr. 30 km/h, po dialnici 130 km/h, tak spotreba je zhruba ako keby si siel 160 km/h !
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7911
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Mexican »

butthead píše:Ked ides proti vetru, ktory dosahuje napr. 30 km/h, po dialnici 130 km/h, tak spotreba je zhruba ako keby si siel 160 km/h !
ehm.. nie... pretoze na spotrebu nevplyva len vietor ale najma straty trenim (pneumatiky o podlozku a vsetky tie suciastky ktore sa nejakym sposobom dotykaju)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pilotzz »

Mexican píše:ehm.. nie... pretoze na spotrebu nevplyva len vietor ale najma straty trenim (pneumatiky o podlozku a vsetky tie suciastky ktore sa nejakym sposobom dotykaju)
To sice ne, ale poměr delta odporu pneu / delta aerodyn. odporu pri 130 a 160ti bude u malé atmosféry v hatchbacku ala i30 hodně malý.
=> gumy (správně nahuštěné) udělají na palivu 2% a odpovr vzduchu 20%, samozřejmě veškeré třecí ztráty motoru/pohonu s otáčkama při těch 160ti znatelně narostou..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Chasnik »

Ten aerodynamický odpor při rychlostech nad 80 km/h už má jasně navrch a potom exponenciálně stoupá. Krásně to ukazuje tento graf:

Obrázek

Nelze ho brát úplně "doslova", protože každé auto má trošku jiné ztráty třením a o trošku jiný aerodynamický odpor, ale ty poměry spotřebovaného výkonu jsou +- totožné. Takže 130 a 160 po dálnici znamená podstatný rozdíl :(

Vítr je sviňa, jak ten podélně fučící, tak bočák:(
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Hardcam »

Huf, ted kdyz to vidim, tak snad 80kmh nebudu prekracovat :)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Chasnik »

Tak proč to nezkusit jako důchodci? Stylem "sedmdesát obec, sedmdesát mimo obec" :D
Zřejmě velmi ekonomické :twisted:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od standas »

dobreeeeej graf :!:
takže na zrychlení z 80 na 140kmh potřebuji 30 kW na odpor vzduchu :-k
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Chasnik »

nn, na zrychlení potřebuješ o hodně víc. Ale to už je složitější fyzika. Tenhle údaj říká, kolik výkonu potřebuješ, aby jsi při ustálené rychlosti překonal odpor vzduchu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Tommy.Koppy
**
Příspěvky: 159
Registrován: 21 dub 2009, 22:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Tommy.Koppy »

A kolik má i30 cw součinitel aerodinamického odporu vzduchu Cx ?
VW Golf VIII Variant 1.5 TSI 110kW 08/2021
i30 kombi FL 1.6 GDI červená Trikolor + Komfort 12/2016 - prodáno.
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od standas »

no když mám 60 kW a potřebuju jen 30 na odpor vzduchu, tak bych teoreticky při silným protivětru neměl vyjet ani kopec.
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pilotzz »

standas píše:no když mám 60 kW a potřebuju jen 30 na odpor vzduchu, tak bych teoreticky při silným protivětru neměl vyjet ani kopec.
..tedy to jsou někdy dedukce.. ](*,) - nevyjedeš ho rychlostí x a le x mínus něco
(takovou, kdy se křivka výkonu pro danou rychlost na nějaký konkrétní převodový stupeň potká s křivkou výkonu potřebného pro překonání všech odporů -tření, vzduchu, gravitační šložky na nakloněné rovině) Je to totéž jako dát si do benzíňáka převodovku z dýzlu a divit se, že auto nejede 300 místo 200, když má přece 1,5krát těžší převody... :mrgreen:
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
Gagy
*
Příspěvky: 29
Registrován: 09 črc 2011, 10:24
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Gagy »

i30 cw 1,6 93kW -najeto 7000km průměrná spotřeba 6,61 l/100km
i30cw 1,6 93kW TRIKOLOR EXCLUSIVE,glowing red,najeto 56 500km,spotřeba 6,5 l/100km BA (27.6.2012 montáž LPG)spotřeba LPG 8l/100km
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“