Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Standa Fe
*
Příspěvky: 48
Registrován: 20 črc 2010, 20:57
Bydliště: Olomouc

Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od Standa Fe »

Ahoj chlapi se SF.
Moje Santa je 2,2 114 kW r.v. 2007, cca 100 tis km a baterka je taky původní. (co Santu mám 2 roky) ještě nezažila pořádně zmrznout. Přes den to není nikdy žádná hrůza a v noci byla v garáži i na lyžích v Itálii. Příští týden jedu do Rakous a rosničky hlásí trvale mráz a v noci dost moc pod nulou. Jak Vám to startuje ve velkých mrazech? Mám automat, zatím jsem neměl problémy, ale pro jistotu jsem si pořídil startovací kabely. Díky za zkušenosti.
Standa Fe
Standa Fe a béžový mazel Santa 2,2 AT Elegance
Reklama
 

sosi
**
Příspěvky: 188
Registrován: 28 kvě 2008, 11:58

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od sosi »

Dnes ráno -18, auto bolo vonku a uplne v pohode naštartovalo
i love santa fe

SANTA FE 2,2 CRDI 4WD ELEGANCE AT
Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od Giovany1971 »

i v -21 v poho 8)
Sono sempre moderato critico!!
Uživatelský avatar
Standa Fe
*
Příspěvky: 48
Registrován: 20 črc 2010, 20:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od Standa Fe »

Díky vám chlapi za povzbuzení. Až se vrátím, napíšu, jak mi Santa fungovala.
SF
Standa Fe a béžový mazel Santa 2,2 AT Elegance
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od Borek »

Za zimou nemusíš jezdit do Alp.Přijeď vyzkoušet startování do Orlických hor-dnes v noci-Orlické Záhoří -29,5stupňů.Kdo měl nafťáka-NEJEL :mrgreen: .
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
bob&bobek
*
Příspěvky: 65
Registrován: 30 lis 2010, 17:39

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od bob&bobek »

No mě to dnes celkem vypeklo.
Auto stálo venku 2dny+noci a dnes jsem ho ve 14 hod. chtěl nastartoav a bohužel neúspěch.
V noci bylo -20 a přes den -11.
Nádrž jsem měl plnou od Sheel+přidanéa ditivum VIF a nic platné.
Točilo to ale nechytlo,po 5 cyklech lehla baterka.
Takže sem to propojil kabelama z druhého auta a pustil fén do sání.
Na druhé otočení to čaplo.
Loni v rakousku steé podmínky a po týdnu stání bez problému...
Tak nevím,kde je chyba, nechám si zkontrolavat žhavičky a uvidíme.
SF 2006 2,2 CRDI,110kW.
Uživatelský avatar
Standa Fe
*
Příspěvky: 48
Registrován: 20 črc 2010, 20:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od Standa Fe »

Ahoj všichni Sanťáci.
Tak jsem to zkusil. Od včerejška stála moje Santa přes noc v -19°C venku (možná poprvé), ráno v 6 hod jsem pro jistotu 2x nažhavil (jak jsem zvyklý z Oktávy TdTdTd) a motor se rozběhnul na první zatočení. Chvíli trošku kuckal (že by žhavičky), ale za chvilku se přidaly všechny hrnce. Nechal jsem ji 10 min vrčet, vypnul a zůstala venku v -12 °C do odpoledne, druhá zkouška startu proběhla úplně stejně. Mám radost, v neděli vyrážím do zimních Alp. :D
Standa Fe a Santa
Standa Fe a béžový mazel Santa 2,2 AT Elegance
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od Hardcam »

bob a bobek: naprosto stejny pripad se mi stal v zime 2009/10 jeste s CRDi - v Italii jsem na prvni pokus nastartoval po trech dnech stani za teploty -26 st. (nafta z Nemecka + aditiva Xeramic, ktery prodavam :mrgreen: ), po navratatu do Cech o par dni pozdeji (cca -20, nafta Verva bez aditiv) jsem neuspel ani po jednom dni. Baterie byla nova, zhavicky najeto odhadem 160tkm. Na vine muze byt prilis vlhka zima, ktera u nas kazdorocne je nebo nafta. Jina pricina byt nemuze. Ale muzu te uklidnit, ze my dva nejsme jedinni, kterym se to stalo. Obcas se mi zasteskne po CRDi, ale jakmile je zima, tak jsem sakra rad, ze jsem do nafty znovu nesel.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
bob&bobek
*
Příspěvky: 65
Registrován: 30 lis 2010, 17:39

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od bob&bobek »

Nechal jsem si přeměřit baterku, dojel sem do servisu asi 10km a po změření byla na 60%.
To by mohla být taky možná příčina, nebute asi točit potřebnýby otačkama....
Ještě jsem přemýšlel o koupení startovacího spreje ale přečetl jsem pár fór a nebudu to raději riskovat.
Paradoxem je,že mám 3 garáže v baráku, v jedné stojí manželky mazda MX6, v druhé mám přívěs a ve třetí složený materiál na barák a chudák santa musí stát venku ](*,)
Uživatelský avatar
Standa Fe
*
Příspěvky: 48
Registrován: 20 črc 2010, 20:57
Bydliště: Olomouc

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od Standa Fe »

Ahoj,
hlásím, že jsme zase doma. V sobotu 4.2. večer jsem namontovat truhlu, naložil lyže a bagáž, vše bylo OK. Ráno v 7 hod v NEDĚLI ! jsem otočil klíčem v zapalování, startér zacvrlikal, zhasly kontrolky a bylo vymalováno. Baterka v PRD...ELI. Tak jsem probudil pana Bílka v Olomouci v Hololanech, (vedle železářství Paxa) a za necelých 2.600 jsem odjel v 9 hod s novou Vartou do Rakous. Teploty v Mitersillu byly i přes den od -15 do -19°C, starty na první otočení startéru, ale chvíli se mi motor hádal - ty žhaviče nechám brzy zkontrolovat. Santa byla super.
Celkem cca 1600 km, průměrná spotřeba 8,4 litru / 100 km, ve 4 lidech, průměr 90 km/h, automat, 4x4, Thule Pacific 700 - co víc si přát?
Standa Fé a Santa
Standa Fe a béžový mazel Santa 2,2 AT Elegance
oksoftware
*
Příspěvky: 10
Registrován: 01 zář 2006, 21:49

Re: Jak Santa startuje v pořádné zimě?

Příspěvek od oksoftware »

O víkendu jsme také přijel z Rakouska a můžu říct, že ani míň jak -20 nedělalo Santíkovi problémy (začátek minulého týdne). Palivo jsme tankoval v Německu, nějakou arktickou naftu, aditiva jsem nepřidával. Auto je docela nové, září 2011, key-less (start/stop) ... takže tam člověk neovlivní vůbec nic. Prostě ráno cca. v 9h na teploměru -20, stisknu tlačítko Start, chvilku se nic neděje (žhaví) a pak motor nastartuje jako při +15. Mrazy trvaly jen asi tři dny, pak to prudce vyletělo k nule. Tož tak.
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT Premium 4x4 aut., 7 sedadel, model 2011, AVIC-F30BT
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“