Filtr pevných částic - demontáž a software?

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Radek Zeman
Příspěvky: 4
Registrován: 18 bře 2012, 17:17

Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od Radek Zeman »

Ahoj všem,

do rodiny nám přibylo vozítko Santa Fe 2008, 2,2 crdi, automat. Spokojenost velká, až na jednu věc. Zlobí nás uvedený filtr, občas se rozsvítí, auto jede hůř, žere víc...

Máte někdo zkušenost jak to řešit? Např. u aut od Vw atd. je častá varianta, že se filtr vyndá, softwarově se auto nastaví, že si toho do budoucna nevšímá a majitel má klid. Jde to u Fečka taky? Nebo poradíte jinou možnost, která dlouhodobě pomůže?

Díky
Reklama
 

Uživatelský avatar
Pavel M
***
Příspěvky: 508
Registrován: 15 srp 2005, 21:29
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od Pavel M »

Jde to taky jako u VW t.j. demontáž/vytlučení/+soft vypnutí,už se to v sekci Santa fe řešilo a někdo už to absolvoval
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=48&t=23874
mě osobně ho měnili na záruku u VW stálo to 47 000,-Kč a udajně u Hyundaie je to něco ke 100 000,-Kč/to jsem jenom slyšel/
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od enjoy »

Tohle co popisuješ mi vyprávěl jeden majitel mondea 2.0 Tdci,že prý každých 700 kilometrů musí na dálnici,ujet 50km,protože jezdí jen krátké trasy po městě a pak mu to hůř jede.
A to se vyplatí :mrgreen:
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Radek Zeman
Příspěvky: 4
Registrován: 18 bře 2012, 17:17

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od Radek Zeman »

Mno mě by právě zajímalo, kdo už to má vyřešené, aby popsal, jak je s tím spokojený atd.

Díky za tip, případně na odkaz na místo, kde to už s Feečkem někdo absolvoval.
Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od Giovany1971 »

Radek Zeman píše:Mno mě by právě zajímalo, kdo už to má vyřešené, aby popsal, jak je s tím spokojený atd.

Díky za tip, případně na odkaz na místo, kde to už s Feečkem někdo absolvoval.
Ahoj tady si počti a neni co řešit :P

http://www.fap-dpf-filtry.cz/component/ ... Itemid,56/
Sono sempre moderato critico!!
Radek Zeman
Příspěvky: 4
Registrován: 18 bře 2012, 17:17

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od Radek Zeman »

Díky za tip, tady jsi to dělal ty? Nebo u jiné firmy? Nevidím problém kamkoliv dojet, jde mně o dobrou práci...
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od enjoy »

Odstraněný FAP...to jsou takový ty auta,když se rozjedou,tak vypouštějí únikovou kouřovou clonu a mě vždy nutí zapínat vnitřní okruh,abych se nepřidusil?
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
Pavel M
***
Příspěvky: 508
Registrován: 15 srp 2005, 21:29
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od Pavel M »

To seš vedle jak jedle ,žádnou kouřovou clonu nevypouští.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od enjoy »

to byla samozřejmě nadsázka...
Ale že mají auta bez DPF/FAP vyšší kouřivost je fakt a v tom se rozhodně nepletu.A že takové auto na silnici bezpečně poznám,je také zřejmé.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od enjoy »

Vůz z filtrem pevných částic nemůže projít emisemi. nedílnou součástí měření emisí u SME je tzv. vizuální zkouška, kde je takové vozidlo odhaleno za necelé 2 minuty a zapíše se do registru ilegálně manipulovaných vozidel. Vizuální zkouška sestává ze tří kroků: 1.- Fotka ústí výfuku s bleskem - pokud jsou vidět saze - existuje podezření na nedovolené zbavení systému foltru. Poté existuje krok napojení čtečky E-OBD, která zjistí na celkem 3-4 čidlech, že tato nejsou aktivní díky přeprogramování a pokud jsou, pak se jedná o největší zvěrstvo (filtr je pryč a systém se chová jako by tam byl). I tato verze je zcela snadno a do 3 minut odhalitelná hned několika způsoby, k měření emisí ve výfuku na SME ani nedojde, protože auto vyhoří již v prvním kroku "VIZUELNÍ KONTROLA SYSTÉMU NA JEHO ÚPLNOST A FUNKČNOST V ROZSAHU MONITOROVANÝCH SYSTÉMŮ E-OBD. V tomto horším případě jsou emise ještě horší než u verze bez filtru tedy horší než emisní normy EUR3.

Pokud toto zjistí pojišťovna, neplatí povinné ručení protože auto na silnici nemá co pohledávat. Pokud autobazary taková vozidla prodávají, čeká je žaloba od budoucích majitelů, které podle nových emisních postupů toto auto vyřadí z provozu do té doby, nebude-li vozidlo uvedeno do původního stavu. Pokud se jedná o vozidlo napsané na právnickou osobu - tedy na firmu, bude se o jeho majitele zajímat i finanční úřad, protože daň na vozidla s DPF (FAP) EUR4 a EUR5 je při nákupu zvýhodněna příznivější daní a finanční úřad dostává informace o obcházení daňové povinnosti.Pokud tedy někdo vytlouká filtry pevných částic, musí říci zákazníkovi vedle toho A) i to B) tedy že může jezdit s takovým autem jen na zahradě a na silnici nesmí. Prodat jej může jen se ztrátou, protože autobazary by takové vozidlo měly koupit a před prodejem jej musí dostavět na původní emisní normu, jinak se dopouštějí zatajování skutečnosti o ztrátě technické způsobilosti a hrozí jim žaloby od nových majitelů.


Citace z diskuse k článku na www.rozhlas.cz
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
Pavel M
***
Příspěvky: 508
Registrován: 15 srp 2005, 21:29
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od Pavel M »

Auto projde stk už se to tu řešilo viz můj odkaz výše.Opravdu se mě zdá,že mnoho lidí o tom neví a objevuje ameriku.Nechci dělat chytráka,ale u VW už se filtr dává tak 5 let a mám mnoho známých který ho mají vykuchaný,nekouří,sníží se spotřeba,lehce zvýší výkon atd. Přečtěte si o tom na transporterclubu.cz nebo na www.tdichip.cz a podobně.Filtr je jenom drahá ekologická hračka.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od Hujer »

Radek Zeman píše:Ahoj všem,

do rodiny nám přibylo vozítko Santa Fe 2008, 2,2 crdi, automat. Spokojenost velká, až na jednu věc. Zlobí nás uvedený filtr, občas se rozsvítí, auto jede hůř, žere víc...

Máte někdo zkušenost jak to řešit? Např. u aut od Vw atd. je častá varianta, že se filtr vyndá, softwarově se auto nastaví, že si toho do budoucna nevšímá a majitel má klid. Jde to u Fečka taky? Nebo poradíte jinou možnost, která dlouhodobě pomůže?

Díky
Zajed do :hyu: servisu a nech si udelat regeneraci. Nejspise ti vsak nepujde udelat, protoze ti nebudou a nebo spatne ukazovat 2 senzory teploty. Jeden je ve svodech a druhej ve fitru. Kdyz tyto dva senzory nechas vymenit a fitr nebude nesmyslne zanesenej, tak pujde udelat regenerace a mas vyhrano! Jinak regenerace fitru se provadi automaticky kazdych cca 200km. Pri nereseni tohoto problemu hrozi vzniceni vozu, dusledkem prehrati fitru a od zaru se roztavi privodni hadicky paliva ktere probihaji opodal!!!
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: Filtr pevných částic - demontáž a software?

Příspěvek od Giovany1971 »

enjoy píše:Vůz z filtrem pevných částic nemůže projít emisemi. nedílnou součástí měření emisí u SME je tzv. vizuální zkouška, kde je takové vozidlo odhaleno za necelé 2 minuty a zapíše se do registru ilegálně manipulovaných vozidel. Vizuální zkouška sestává ze tří kroků: 1.- Fotka ústí výfuku s bleskem - pokud jsou vidět saze - existuje podezření na nedovolené zbavení systému foltru. Poté existuje krok napojení čtečky E-OBD, která zjistí na celkem 3-4 čidlech, že tato nejsou aktivní díky přeprogramování a pokud jsou, pak se jedná o největší zvěrstvo (filtr je pryč a systém se chová jako by tam byl). I tato verze je zcela snadno a do 3 minut odhalitelná hned několika způsoby, k měření emisí ve výfuku na SME ani nedojde, protože auto vyhoří již v prvním kroku "VIZUELNÍ KONTROLA SYSTÉMU NA JEHO ÚPLNOST A FUNKČNOST V ROZSAHU MONITOROVANÝCH SYSTÉMŮ E-OBD. V tomto horším případě jsou emise ještě horší než u verze bez filtru tedy horší než emisní normy EUR3.

Pokud toto zjistí pojišťovna, neplatí povinné ručení protože auto na silnici nemá co pohledávat. Pokud autobazary taková vozidla prodávají, čeká je žaloba od budoucích majitelů, které podle nových emisních postupů toto auto vyřadí z provozu do té doby, nebude-li vozidlo uvedeno do původního stavu. Pokud se jedná o vozidlo napsané na právnickou osobu - tedy na firmu, bude se o jeho majitele zajímat i finanční úřad, protože daň na vozidla s DPF (FAP) EUR4 a EUR5 je při nákupu zvýhodněna příznivější daní a finanční úřad dostává informace o obcházení daňové povinnosti.Pokud tedy někdo vytlouká filtry pevných částic, musí říci zákazníkovi vedle toho A) i to B) tedy že může jezdit s takovým autem jen na zahradě a na silnici nesmí. Prodat jej může jen se ztrátou, protože autobazary by takové vozidlo měly koupit a před prodejem jej musí dostavět na původní emisní normu, jinak se dopouštějí zatajování skutečnosti o ztrátě technické způsobilosti a hrozí jim žaloby od nových majitelů.


Citace z diskuse k článku na http://www.rozhlas.cz
TO JSOU ALE KYDY..TY WOE JA SE FAKT ASI POSERU =D>
Sono sempre moderato critico!!
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“